Deelnemers en rugnummers Vuelta a España 2022

vrijdag 9 september 2022 om 22:00
Deelnemers en rugnummers Vuelta a España 2022

foto: Cor Vos

Overzicht

Met de Vuelta a España 2022 staat alweer de laatste grote ronde van het jaar op de kalender. Waar er aanvankelijk een waar sterrenensemble op de startlijst stond, vielen de grote namen de laatste weken bij bosjes af. Wie zijn de grootste kanshebbers voor de rittenkoers die begint in Nederland? Dit zijn alle deelnemers aan de Vuelta a España 2022.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!


Startlijst

JUMBO-VISMA

ARDENNES CROSS TEAM GECIBAT

ASTANA QAZAQSTAN TEAM

BAHRAIN VICTORIOUS

BORA-HANSGROHE

COFIDIS

EF EDUCATION-EASYPOST

GROUPAMA-FDJ

INEOS GRENADIERS

INTERMARCHÉ-WANTY-GOBERT MATÉRIAUX

ISRAEL-PREMIER TECH

LOTTO SOUDAL

MOVISTAR TEAM

QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM

TEAM BIKEEXCHANGE-JAYCO

TEAM DSM

TREK-SEGAFREDO

UAE TEAM EMIRATES

ALPECIN-DECEUNINCK

BURGOS-BH

EQUIPO KERN PHARMA

EUSKALTEL-EUSKADI

TEAM ARKEA-SAMSIC

Dit artikel delen:

14 Reacties

Marlin 16 augustus 2022 om 11:11

Op papier lijkt Jumbo-Visma toch wel de sterkste ploeg te hebben voor de ploegentijdrit. Op een paar renners na, die snel overboord zullen gaan, zijn het allemaal hardrijders/tijdrijders. De vraag is of ze allemaal in vorm zijn. Met name Denis, Teunissen en Roglic.

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 16 augustus 2022 om 12:17

Oomen en Gesink kunnen dit ook

0
BoemBoemWvA 16 augustus 2022 om 12:50

Quickstep en Bico zou ik er zeker naast zetten.

0
Odin 16 augustus 2022 om 14:13

Quickstep, Bikeexchange en Ineos doen in mijn ogen weinig onder voor Jumbo. Waarbij ik met deze groep zelfs Quickstep als favoriet zie.

0
Deel Koeper 16 augustus 2022 om 14:39

Ploegentijdrit is meer dan de som van de onderdelen. Dat is ook een juist evenwicht vinden tussen die sterkeren en zwakkeren en hoe goed ze allemaal op elkaar zijn ingespeeld.

Jumbo lijkt hier met een geïmproviseerd hoopje overschotjes aan de start te komen. Kan voor de rest van de koers wel meevallen, maar uitgerekend bij de ploegentijdrit zou dat toch een nadeel kunnen zijn.

0
Steve De Wolf 16 augustus 2022 om 13:49

Ondanks de twijfel over QuickStep en hun ambitie m.b.t. grote rondes slagen ze er toch al in om met een ploeg voor de dag komen die echt niet mis staat in een grote ronde.

0
de adelaar 16 augustus 2022 om 15:13

Quick step is echt wel een ploegje om vingers bij af te likken , ik ben nu echt benieuwd. Dit is het jaar waar het echt moet gebeuren in de Vuelta voor ze als rondeploeg. Ik moet zeggen dat het deelnemersveld best aantrekkelijk is. Zin in!

0
de adelaar 16 augustus 2022 om 15:11

Lotto ziet er op papier zeer zwak uit, het is niet uit luxe

0
11 na 11 17 augustus 2022 om 07:05

Met wat geluk kunnen Cras en Van Gils samen een 80-tal UCI punten verzamelen met het klassement. Als er dan nog ergens een leuke rit uitslag inzit voor één van de andere renners kunnen ze misschien de kaap van de 100 overschrijden. Dat zou al beter zijn dan in de Tour dacht ik, waar ze werkelijk niets hebben klaargemaakt.

Hun andere renners gaan op puntenjacht in kleine wedstrijden.

0
Gibo 17 augustus 2022 om 21:21

Zeer zwak team bij Lotto inderdaad. Die gaan creatief moeten zijn om iets te presteren.

0
Rapido47 17 augustus 2022 om 11:07

Doet MvdP niet mee met de Vuelta?

0
Steve De Wolf 17 augustus 2022 om 20:51

Valverde doet mee! Nogmaals!!

0
Al Phila 18 augustus 2022 om 14:13

Geen vervanger voor Nairo ??

0
RLM 18 augustus 2022 om 16:10

Madrazo heeft zonet positief getest op Corona en doet dus niet mee volgens Sporza

0

Headlines

Populair

Materiaalzone