Deceuninck-Quick-Step strikt Mauri Vansevenant

zaterdag 31 augustus 2019 om 14:27
Deceuninck-Quick-Step strikt Mauri Vansevenant

Mauri Vansevenant maakt volgende zomer zijn profdebuut bij Deceuninck-Quick-Step. De Belgische formatie meldt dat de 20-jarige zoon van oud-prof Wim Vansevenant een contract voor 3,5 jaar heeft getekend.

Vansevenant – vernoemd naar oud-renner Melchor Mauri – won vorige maand de hoog aangeschreven beloftenkoers Giro della Valle d’Aosta. Bovendien werd hij zesde in de Tour de l’Avenir.

De jongeling stapt pas halverwege het seizoen in, zodat hij eerst zijn studie af kan maken. “Eerst wil ik sterker worden en mijn studie afmaken”, aldus Vansevenant.”Het eerste jaar bij de ploeg zal moeilijk worden, maar ik kijk ernaar uit. Deze ploeg heeft altijd gewerkt met jonge renners en ze beter gemaakt. Dat is op lange termijn belangrijk.”

“De komst van Mauri is geweldig nieuws voor ons”, vertelt teambaas Patrick Lefevere. “We hebben een grote focus op talentontwikkeling en hij is een van de grootste talenten. Zijn resultaten dit seizoen spreken voor zich. We wisten dat er concurrentie zou zijn voor zijn handtekening, dus we zijn erg blij dat hij voor ons kiest. Hij zal er hard voor moeten werken, maar ik ben ervan overtuigd dat hij dat gaat doen. We gaan proberen hem te begeleiden door wat eruit ziet als een veelbelovende carrière.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

lander luypaert 31 augustus 2019 om 14:34

OOH. Al vond ik van Wilder beter.

Maillot à Pois 31 augustus 2019 om 14:41

Ja, maar laat van wilder nog maar een jaartje langer belofte blijven, is pas 19.

Random wielerliefhebber. 31 augustus 2019 om 14:35

Normaal zou zo iemand gewoon nog een jaar bij de belofte doen, waarom moet het steeds vroeger?

Grobbel 31 augustus 2019 om 15:05

Soms pakt het goed uit (zie naast Evenepoel ook Bernal, Pogacar en Sivakov, allemaal nog jong genoeg om bij de beloften mee te mogen rijden). Maar als je constant alle toptalenten daar extreem vroeg uit weg blijft plukken kun je je wel afvragen wat een goede prestatie op dat niveau nog werkelijk waard is; wordt wel een beetje 'best of the rest' zo.
En voor elk succesverhaal heb je vele andere renners die echt nog niet klaar zijn op hun 20e/21e voor die overstap, maar er wel toe verleid worden. Iemand als Vanhoucke zal bij nader inzien toch ook liever nog een jaartje langer belofte gebleven zijn?

LutsenkoFan 31 augustus 2019 om 15:33

Volgend jaar in Augustus “pas” dus dan is hij toch al 2.5 jaar belofte.

smolly86 31 augustus 2019 om 14:59

gewoon gehyped in een korte tijd en dan ineens zijn de ploegen bang dat ze een toptalent missen

bidon colle 31 augustus 2019 om 15:55

@smolly86: Gewoon gehyped vindt ik overdreven. Zijn resultaten spreken voor zich en het leven is voor de rappe. Heel verstandige keuze van Deceuninck-Quick Step en Vansevenant.

Samlambeej 31 augustus 2019 om 16:04

juist ja, Quickstep kiest zijn talenten op het aantal keer ze in de media komen. Van langdurige scouting en uitgebreide screening is daar geen sprake.

Martino87 31 augustus 2019 om 16:12

Nou ja, als ik PCS erbij pak dan zie ik dat hij 1 wedstrijd heeft gewonnen en in die wedstrijd krijg hij de zege eigenlijk in de schoot geworpen doordat het peloton verkeerd was gereden.

RRobson 31 augustus 2019 om 21:46

@Martino: misschien even Lefevere hierover briefen want als hij dat zou geweten hebben, had hij die jongen nooit een contract gegeven natuurlijk.

EddyB1958 1 september 2019 om 01:47

En als ik PCS erbij pak, zie ik 0 wins. En trouwens die rit in de Giro Valle D’aosta waarin het peloton verkeerd reed werd geneutraliseerd en gewonnen door Ide Schelling en niet door Mauri Vansevenant. https://www.wielerflits.nl/nieuws/ide-schelling-slaat-dubbelslag-in-eerste-bergrit-giro-valle-daosta/

Merzbow 1 september 2019 om 02:05

@Martino87

Hij won ook de Tour du Piémont Pyrénéen. Staat wel niet op PCS. Maar ik geef het gewoon even mee.

Martino87 1 september 2019 om 09:54

@Eddy Hij heeft die ronde toch gewonnen?

Tonydepony 31 augustus 2019 om 15:26

Ik denk ddat ze er zo vroeg bij zijn zodat een andere ploeg ze niet weg plukt

den OPQS 31 augustus 2019 om 16:07

ik las gisteren op sporza (denk ik) een goed artikel over de talenten, conclusie was dat er nu gewoon een grotere pool aan talenten is tegenover vroeger en dat ze nu al meer opvallen door bernal, evenepoel en andere

leegloper 31 augustus 2019 om 15:59

Maar wat heb je er dan aan, als je eerder bent dan de andere ploegen? Uitzonderingen als Evenepoel en Bernal daargelaten, zullen de meesten zich rustiger ontwikkelen en na 2 of 3 jaar misschien naar een andere ploeg gaan, zoals Kamna. Daar heeft Sunweb dan veel energie in gestoken en Kamna heeft zich lekker ontwikkeld, maar Sunweb heeft er nog niet zo veel voor teruggekregen.

west 31 augustus 2019 om 16:25

Net zo eentje als die Luxemburger die naar Trek gaat. Grote ploeg, van het hoogste niveau, maar dan halen ze een jochie die nog twee of drie jaar belofte kan zijn maar, echter: Geen fenomenaal talent is… Echt niet van het niveau Evenepoel, MvdP, Bernal, Pogacar, Sivakov.
Dus wordt puur op speculatiebasis gehaald; Als ie goed is hebben we em alvast en als ie op zijn 24e opgebrand is of het niveau nooit gehaald heeft, dan is dat zijn probleem. Moet ie op zijn 24e een niveautje terug en dan weet je zeker dat ie voorgoed voorbij gestreefd wordt.
Dit speculeren is komt puur en alleen omdat de World-Tour-ploegen geen fatsoenlijke opleidingsploegen hebben die een volledig programma op Belofte-World-Tour-niveau kunnen rijden.

Samlambeej 31 augustus 2019 om 16:40

Van der Poel hoort qua talent bij dit rijtje maar hij moest zich rond de leeftijd van 20 niet per se bewijzen bij een topploeg en dat een heel jaar lang. En daar hebben we het toch over.

west 31 augustus 2019 om 18:29

True, maar hij had naar een topploeg gekund en niet misstaan, wat ik eerlijk gezegd helaas wel van Vansevenant verwacht..

EddyB1958 1 september 2019 om 01:59

Mathieu van der Poel mag dan een fenomeen zijn, in het hooggebergte moet hij zich wel nog bewijzen.

koos verrek 31 augustus 2019 om 18:37

Die kan in de trein van Remco, zet m op Mauro!

Verweggistan 31 augustus 2019 om 20:46

Ethan Hayter schijnt de volgende aanwinst te worden.

sooike 31 augustus 2019 om 23:39

Onthoud zijn naam maar goed ! Is minstens zo goed als Evenepoel !