Deceuninck-Quick-Step op oorlogssterkte in Druivenkoers met Alaphilippe en Evenepoel

maandag 23 augustus 2021 om 13:10
Deceuninck-Quick-Step op oorlogssterkte in Druivenkoers met Alaphilippe en Evenepoel

foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step staat donderdag met een sterke ploeg aan de start van de Druivenkoers-Overijse. Florian Sénéchal is momenteel in de Vuelta a España en verdedigt zijn titel van vorig jaar niet, maar met wereldkampioen Julian Alaphilippe en Remco Evenepoel heeft het Belgische team grote namen aan het vertrek.

Voor Alaphilippe wordt de Druivenkoers-Overijse een van zijn laatste koersen in de regenboogtrui die hij afgelopen jaar in Imola veroverde. De Franse renner wordt vergezeld door Kasper Asgreen, winnaar van de Ronde van Vlaanderen, Dries Devenyns, Remco Evenepoel, na zijn opgave in de Giro de winnaar van de Baloise Belgium Tour en de PostNord Danmark Rundt, Mikkel Honoré, Iljo Keisse en Pieter Serry.

Ploegleider Rik Van Slycke: “De Druivenkoers-Overijse is een belangrijke koers want op tafel ligt een zwaar parcours met enkele passages die ook tijdens het WK worden verreden. Dit maakt alles een stuk interessanter dan normaal gesproken. We hebben een sterke ploeg en we willen een hoofdrol spelen, zoals altijd. Het wordt niet makkelijk, maar we vertrekken met veel vertrouwen en motivatie naar de start.”

Selectie Deceuninck-Quick-Step voor de Druivenkoers-Overijse (26 augustus)
flag-fr Julian Alaphilippe
flag-dk Kasper Asgreen
flag-be Dries Devenyns
flag-be Remco Evenepoel
flag-dk Mikkel Honoré
flag-be Iljo Keisse
flag-be Pieter Serry

Dit artikel delen:

66 Reacties

Ronellenfitsch 23 augustus 2021 om 13:39

Pas was er toch ook al zo’n zware koers over het WK parcours die eindigde op een sprinter die de dit jaar overal lossende Bonifazio won? WK parcoursen zijn in voor beschouwingen vaak zwaarder dan in het echt …

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 13:59

Over het WK-parcours zal ik me niet uitspreken ( al denk ik dat daar ook maar een beperkte groep zal overblijven).
Maar in de laatste 10 edities vd druivenkoers is het 1x op massasprint uitgedraaid, 3x solo-winnaar, 4x sprint met 2 of 3 renners en 2x sprint met beperkt groepje.

Dan zit je toch met een redelijk selectief parcours

platteprijs 23 augustus 2021 om 14:09

Het stadsparcours in Leuven leverde zelfs in een C-deelnemersveld geen afscheidingen op. De zwaartegraad van het WK hangt dus echt af van het eerste deel, oftewel de rondjes rondom Overijsse. In principe kun je daar een pittig parcours uitzetten. Maar zo zwaar als Italië vorig jaar gaat het niet worden. Of het moet weer à la Yorkshire worden.

Maillot à Pois 23 augustus 2021 om 14:19

De GP Jef Scherens bedoel je.
Die wedstrijd werd inderdaad gereden rond Leuven en dus op het plaatselijke parcours van het WK.
Maar daar zat die hele Flandrien lus en de hellingen uit onder meer de Brabantse Pijl niet in. Hier wel, maar ook dan nog zal de zwaarte van de wedstrijd niet te vergelijken zijn dan het WK zelf. Ik denk dat ze het vooral interessant vinden om een keer wat passages in koers te kunnen verkennen.

Platteprijs heeft overigens gelijk, dit WK wordt lang niet zo zwaar als Imola.

Michelangelo 23 augustus 2021 om 13:58

Je erelijst als prof is inderdaad niet compleet zonder deze vette vis er op.

Al verwacht ik serieuze tegenstand uit de hoek van Canyon DHG Sungod, en ook Metec Solarwatt p/b Mantel heeft zijn zinnen gezet op deze wedstrijd…. Het is dus zeker geen gelopen race voor de Smurfpack…

Amsterdam2028 23 augustus 2021 om 14:00

Voor wie rijdt de merkenploeg dit (deels) WK-parcours dan? Voor Evenepoel, voor Alaphilippe, voor Asgreen? Ploegbelang welke nationaliteit straks het WK wint?

De Melkboer 23 augustus 2021 om 14:43

Evenepoel hoeft deze koers niet te rijden om het parcours te verkennen. Daar rijdt ie van Schepdaal zo naartoe. Voor Asgreen en Alaphilippe is het wel interessant. Sowieso passen deze koersen gewoon lekker in hun programma van de komende weken in België.

Sagan=hulk 23 augustus 2021 om 14:04

Bizar sterke ploeg voor een Vlaams 1.1 koersje. Ik verwacht een solo van Evenepoel en daarachter houdt The Wolfpack het gesloten.

MarkPeeters 23 augustus 2021 om 21:21

Dat zou wel eens goed kunnen. Lijkt me ook de meest logische tactiek. Eventueel kan ook Alaphilippe de troefkaart worden ipv RE.

Turtlehead 23 augustus 2021 om 14:07

De druiven zullen zuur zijn… maar voor wie..?? ;)

Elvs 23 augustus 2021 om 14:10

Een beetje met een kanon op een mug schieten dit…

Dario Koelkast 23 augustus 2021 om 14:21

Wel een nadeel voor dit team dat ze nou eenmaal erg veel grote namen hebben, wat het heel lastig maakt een C-team op te stellen.

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 14:40

Kijk precies wat ik gisteren zei. Voor Lefevre telt maar 1 ding. Zo veel mogelijk koersen winnen. Dus veel heel veel kleine koersen rijden.

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:45

Dus dan stellen ze hun goeie renners op in de kleine koersen en hun slechte renners in de topkoersen? #not

De Melkboer 23 augustus 2021 om 14:46

Welke ploeg heeft dan meer grote koersen gewonnen de laatste 5 jaar?
Want DQS wint toch alleen maar “kleine” koersjes. Dat is zó gemakkelijk. Wie wint nu eens niet een koers, zelfs een kleine, kom op.

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:49

DQS: 50 zeges, 23 WT

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:50

Jumbo: 29 zeges, 15 WT

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:50

Ineos: 31 zeges, 16 WT

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:51

En aub WF, zorg er eens voor dat het toetsenbord in de app een backspace krijgt ipv enkel de “stuur” knop die plek…

Michelangelo 23 augustus 2021 om 15:00

DQS wint heel veel kleine koersen en heel veel grote koersen.

Dit heeft uiteindelijk ook weer alles te maken met het DNA van de ploeg: alles om als eerste over de streep te komen, waar en wanneer je ook start. En natuurlijk met de kwaliteit van de renners die ze op kunnen stellen, ook in de kleine koersjes als de Ronde van Denemarken of hier de Druivenkoers.

Maar we hebben ook allemaal kunnen zien wat er gebeurt als je dat wilt veranderen. Kijk even terug naar de Giro, waar ze vol voor het klassement gingen, en met NUL zeges terug kwamen uit Italie. En NUL klassementen. Zelfs geen dag een trui gedragen (ja, ze mochten hem lenen van Bernal).

En daar zit denk ik een belangrijk verschil met andere topploegen. Die rijden een ander programma, rijden met andere doelen, en dus ook met andere resultaten. Die rijden veel vaker voor klassementen (zeker in grotere rondes), en dat betekent dat je een andere opbouw krijgt, andere doelstellingen zowel in de grote rondes zelf alsook in de koersen daar naartoe. Ook vaker hoogtestages van de toppers ipv koersen proberen te winnen.

Dus eigenlijk is het ergens bijna appels met peren vergelijken. Ik ben dan ook benieuwd wat er gaat gebeuren met de ploeg als ze proberen om echt iets op te bouwen rond Evenepoel en de grote ronde ambities. Ik verwacht dat dit heel veel gevolgen gaat hebben juist in dit soort overzichten.

Marco 23 augustus 2021 om 15:06

@Steven_E ik denk dat de ranking meer zegt.. WT oke.. maar dan heb je nog grote en kleine overwinningen

1 INEOS GRENADIERS (IGD) GBR 11380
2 DECEUNINCK – QUICKEP (DQT) BEL 10184.8
3 JUMBO-VISMA (TJV) NED 8845
4 UAE TEAM EMIRATES (UAD) UAE 8712.66

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 16:01

Het grote verschil ligt gewoon in de breedte van het team.
Bij DQS kan gewoon 50% vh team een koers winnen ( klein of groot).
Dit jaar 50 overwinningen door 15 verschillende renners
Jumbo 29 overwinningen door 11 renners (wel 6 renners door hun NK, maar het telt)
INEOS 31 overwinningen door 12 renners.

En het WT klassement is zeker een goeie referentie. Maar het 1-2-3'tje in Catalunya en 1-2 in romandie en 1-3 in Dauphine leveren gewoon zo enorm veel punten op.
Daarboven komt dan nog de uitstekende Giro (met bernal op1, Martinez op 5 en 4 etappes).
Dat kun je met etappezeges en klassiekers moeilijk behalen.

De Melkboer 23 augustus 2021 om 16:14

De Giro 2021 is een referentie van niks. Zat tegenvoorbeelden.

Michelangelo 23 augustus 2021 om 16:23

@Melkboer,
Waarom is dat een referentie van niks? Omdat het niet past in jouw redenering?

Kijk even naar de TdF van dit jaar. TJV zet alles op Roglic, maar die gaat in de eerste week op zijn muil. Dat had zomaar eens een vergelijkbare TdF kunnen worden zoals de Giro van DQS dit jaar. Want ze hadden hun eigenlijke sprinter thuisgelaten (om meerdere redenen) en alles was gericht op het rijden van een goed klassement. Net als in de Giro, waar DQS ook geen sprinter mee had.

Ze hebben geluk gehad dat Van Aert en Kuss uiteindelijk de meubelen nog weten te redden met mooie overwinningen. Maar het had ook zomaar de andere kant op kunnen vallen (kijk hoe Almeida een paar keer net naast het potje piste in de Giro).

Alles in het teken zetten van een klassement betekent gewoon dat je concessies moet doen op andere vlakken. Ik kan het niet simpeler maken, maar het is de vraag of je slim genoeg bent om het te begrijpen.

De Melkboer 23 augustus 2021 om 16:56

1 ronde van 1 team is niet echt een statistiek waar je een oordeel over dat bepaalde team mee kan onderbouwen.

Verder, inderdaad, DQS heeft niet Van Aert die effe 3 ritten wint en de grote ronde "redt". Wat dat ook moge betekenen. Doet totaal niet ter zake trouwens.

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 17:01

En om compleet te doen (volgens PCS):
DQS 225 resultaten (dus etappes+AK+1-daagse+NC)
Jumbo 197 / INEOS 207 / DSM 221 / UAE 232 / Trek 237 / FDJ 232 / Astana 230 / Movistar 220 / Lotto 200 / BikeEx 202

Dus het feit dat DQS zoveel ‘kleine’ wedstrijden rijdt is niet geheel waar, er zijn nog andere ploegen met meer wedstrijddagen.

En geheel compleet zelf een kleine vergelijking gedaan:
Quickstep: 225 uitslagen, 20x rittenkoers (met daarin 177 etappes), 28x 1-daagse en 16 Nationale kampioenschap. 127x WT, 48x ProSeries en 14x .1 wedstrijd.
Jumbo: 197 uitslagen, 18x rittenkoers (163 etappes), 16x 1-daagse en 13 NK. 127xWT, 25x ProSeries en 14x .1 .
Ineos: 207 uitslagen, 21x rittenkoers (166 etappes), 20x 1-daagse en 5x NC. 126xWT, 35x ProSeries en 20x .1 .

De Melkboer 23 augustus 2021 om 17:23

28 koersdagen meer dan Jumbo, 21 zeges meer. Niet misselijk.

Zeker als je beseft dat er behalve Jumbo nog 18 ploegen de koers proberen te winnen.

harryjohan71 23 augustus 2021 om 17:30

@Melkboer DQS is 2 keer voor een overwinning in de GT gegaan. Dit jaar en vorig jaar in de Giro. Resultaat : 0 overwinningen. Het rijden voor een klassement in een GT gaat ten koste van ritoverwinningen. Dit kan ieder logisch denkend mens beamen.

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 17:36

Ik denk dat INEOS, UAE en Jumbo wel getoond hebben dat dit niet per se hoeft.
Je moet ‘gewoon’ de beste kopman hebben.
INEOS 4x etappe in deze Giro en 7x in vorige Giro.
Jumbo 4x etappe in TdF 2020 en 2021 en 4x in Vuelta 2020
UAE 4x in Tdf 2020, 3x in Tdf 2021 en 3x Vuelta 2019.

De Melkboer 23 augustus 2021 om 17:37

Is DQS voor de overwinning gegaan naar de Giro 2020 en 2021?
Dat zeg jij.

Zij hebben dat zelf niet als doel gesteld.

Ook, UAE en Ineos hebben anders wel wat ritten gewonnen en de eindoverwinning gepakt de laatste tijd. Maar dat is nog niet meteen representatief. Net zo min wat jij zegt.

DQS Vuelta 2018. Mas 2e, 4 ritoverwinningen. Met Uran werden ze 2e in de Giro terwijl ze nog Petacchi mee hadden en wat steun.

harryjohan71 23 augustus 2021 om 18:24

@Melkboer Ik zeg nergens dat DQS voor ritoverwinningen ging in de Giro van 2020 en 2021. Ik zeg dat ze voor het AK gingen en hierdoor de kans op ritoverwinningen veel kleiner is. Zeker als je de topfavoriet hebt dan wel vanaf de start de trui moet verdedigen. Voor Ineos was het veel makkelijker om in de Giro van 2020 etappes te winnen, omdat zij in het begin de leiderstrui niet hadden en natuurlijk de beste tijdrijder in de Giro hadden. In 2018 was DQS gewoon met een sprintteam in de Vuelta en Mas eindigde bovenverwachting hoog in het klassement. Dit is heel iets anders dan een team hebben volledig om je kopman heen gebouwd die elke dag op kop moet rijden.

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 19:42

edit wf: tot ziens

MarkPeeters 23 augustus 2021 om 21:17

DQS heeft kwantiteit en kwaliteit in de behaalde overwinningen. Vergeet niet dat DQS een Belgische ploeg is en dus ook graag kleinere koersen op het thuisfront wil winnen, zoals de Druivenkoers. Vergelijk het met Veenendaal Classic of Volta Limburg Classic. Daar willen Nederlandse ploegen toch ook graag winnen?

Maillot à Pois 23 augustus 2021 om 22:47

@MarkPeeters
Niet helemaal: naar de laatste edities van beide koersen in 2019 stuurde Jumbo als grootste Nederlandse ploeg zijn kat.
Zo hoeft het niet te verbazen dat kleinere organisaties moeite hebben om te overleven in Nederland

Steven_E 23 augustus 2021 om 14:43

Wat is jullie probleem eigenlijk? Moeten ze slechtere renners contracteren en opstellen om een zege te rechtvaardigen?

Michelangelo 23 augustus 2021 om 15:04

Nee, maar vooral de zaak niet groter maken dan hij is als je wel wint.

Zie Denemarken, waar iedereen ineens weer vol lof was (inclusief babysmurf zelf) omdat Evenepoel gewonnen had in een c-rondje.
Het was een mooie overwinning, maar de tegenstand was echt niet groots en meeslepend. Net als de startlijst van de Druivenkoers nou niet echt uitpuilt van de wereldsterren.
Het is een beetje alsof Paris Saint Germain een jaartje komt meespelen in de hoofdklasse amateurs. Tuurlijk is het dan mooi als ze winnen en ze fraai voetbal laten zien, maar ook niet meer dan dat. En het zegt weinig over hoe ze het in de Champions league zouden doen….

Alfons Haavers 23 augustus 2021 om 15:41

DQS wint ook gewoon veel op het hoogste niveau. Al jaren aan een stuk en echt niet met een Ineos-achtig budget dat een veelvoud is van de andere teams.

Je kan dan wel schamper doen over Evenepoels overwinningen dit seizoen, maar ze winnen ook 5 ritten en de groene trui in de Tour en voorjaarsklassiekers als de Ronde van Vlaanderen, E3, de Waalse Pijl, enz.

Ik vind de vele kritiek op DQS dan ook vaak zo vergezocht. Ze winnen te veel kleine koersen, het zijn vaak massasprints, waarom winnen ze geen grote ronde?!

Tja en wat dan met die 10-15 WT-teams die nog veel minder winnen, grote of kleine koersen? Nee liever keer op keer met de loep over de uitslagen van DQS liggen. Het is zo suf.

Antonini 23 augustus 2021 om 16:03

Het is zeker een leuk sprintersploegje dat DQS

Reiger 23 augustus 2021 om 16:08

Ik denk dat je deze koers moet zien als een moment om de sponsoren te kunnen pleasen. DQS is een Vlaamse ploeg met sponsorbelangen op de Vlaamse markt. Mooie gelegenheid om er een demonstratie te houden en met overmacht te winnen. Sportieve waarde ligt niet heel hoog maar Patje kan wel weer het hoogste woord voeren in de VIP-tent en na afloop vooraan staan om de winnende renner van zijn ploeg in de armen te sluiten. Dan met zijn paarse hoofd voor de camera om hier en daar nog wat vegen uit de pan uit te delen en zichzelf en de ploeg veel veren van een albatros in de gat te steken. Aan het einde van de dag is er genoeg exposure geweest en de sponsoren gaan tevreden naar huis. Daar is Patje een meester in en daar moet je hem dan ook de credits voor geven.

Michelangelo 23 augustus 2021 om 16:13

Gaat snel met die man, Reiger. Gisteren stond ie nog in de marktkraam, vandaag alweer in de VIP tent ;-))

Maar je punt is helemaal terecht. Sportief gezien niet de spannendste wedstrijd, maar inmiddels staat zowel WF alsook Sporza alweer klaar met een foto van een van de smurfen
edit wf: niet doen

op de voorpagina. En dat vinden sponsors mooi!

Maillot à Pois 23 augustus 2021 om 22:33

Niet enkel de sponsoren maar ook de organisatoren.
Het is een van de redenen waarom de koers in Vlaanderen groot blijft en er veel wedstrijden blijven georganiseerd worden, zelfs in deze tijden: omďat de grote Belgische teams ook in kleine koersen aan de start komen, mét hun grote namen

Reiger 23 augustus 2021 om 22:39

Ja dat klopt ook helemaal. Niets mooiers voor fans om dicht bij huis de toppers te kunnen aanschouwen.

Michelangelo 23 augustus 2021 om 16:09

@Alfons,
Natuurlijk wint Quickstep ook veel op het hoogste niveau. Ik zeg nergens dat ze dat niet doen; sterker nog, in 1 van de draadjes hieronder bevestig ik dat nog maar eens voor je. Ik doe daar ook niet schamper over, sterker nog ik heb daar veel bewondering voor.

Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet wat mag vinden van het niveau van de tegenstand in pakweg Denemarken of hier? Zeker als je het vergelijkt met de namen op het startformulier zet. Ik neem aan dat je dat zelf ook vindt, toch?

Het is vooral erg suf als je stelt da niemand daar wat van mag zeggen.

Edit redactie: Die naam verbasteren is niet nodig.

Edit: ik dacht altijd dat namen verbasteren gold voor eigennamen en eventueel namen van ploegen. Maar blijkbaar gaat dit dus ook op voor zelfbedachte bijnamen die een ploeg zichzelf aanmeet.

Alfons Haavers 23 augustus 2021 om 16:21

Ik vind dat nogal suf ja. Hele dagen smurfpack dit, babysmurf dat, vergelijking met een amateurploeg uit het voetbal naar keuze.

Tuurlijk mogen ook de prestaties van DQS en bij uitbreiding Evenepoel kritisch benaderd worden. Maar als het op den duur steeds maar weer hetzelfde riedeltje is over hetzelfde team of dezelfde renner, vind ik het niet meer interessant.

De prestaties van DQS zijn ook dit jaar weer prima (ondanks dat met Evenepoel en Jakobsen 2 van hun kopmannen van heel ver terug zijn moeten komen). Dus om dan overal met de loep op te zitten en smalend te doen over enkel dat ene team (dat overigens erg succesvol is), zorgt in mijn ogen voor een nogal vreemde kijk op de werkelijkheid.

Adorni 23 augustus 2021 om 16:32

Zouden ze Druivenkoers-specialist Bjorn Leukemans inschakelen voor tips?

Verweggistan 23 augustus 2021 om 16:39

En anders Jerome Baugnies

Reiger 23 augustus 2021 om 21:59

Licht dit eens toe svp?

Maillot à Pois 23 augustus 2021 om 22:28

Beide genoemde renners hebben onder hun tweeën 7 van de laatste 11 edities gewonnen, vandaar

Reiger 23 augustus 2021 om 16:37

@AlfonsHaavers. Wat ik op WF vaak niet snap is dat er veel reageerders zijn die op de driver’s seat van de morele politiebus zitten en frontaal inrijden op de negatieve stukjes richting hun favoriete ploeg of persoon. Meestal is de (andere) kleur van de nummerplaat al voldoende om met paspoorten te gaan lopen zwaaien. De oplossing is heel simpel. Rij gewoon die stukjes voorbij en stoor je er niet aan. Dan gaat de motor van het busje namelijk veel langer mee..

Alfons Haavers 23 augustus 2021 om 16:58

Ik mag toch evengoed mijn mening geven in deze discussie in plaats van ze te vermijden? Ik vind de kritiek in dezen op DQS nogal vergezocht, gezien het een team is dat zowel in grote als kleine koersen sterk presteert. Ook dit seizoen, waarin ze nochtans flink gehavend aan de start stonden.

Ik merk op dat dit ene team vaak extra kritisch onder de loep wordt gelegd, terwijl er bij andere teams meestal met andere maatstaven wordt gemeten. Daardoor wordt het in mijn optiek wat kritiek geven om kritiek te kunnen geven, en ontstaat er een ietwat verdraaide weergave van de realiteit.

Verder zie ik hier wekelijks tientallen gelijkaardige berichten passeren over de smurfpack, babysmurf, Ijsselmeervogels, een Remcootje doen, etc. en kan ik mij niet herinneren daar ooit op gereageerd te hebben? Het feit dat dezelfde, vaak spottende teksten hier dag in, dag uit passeren ruikt in mijn ogen soms wat meer naar aandachtszoekerij dan naar een oprecht bedoelde kritische analyse, maar als de redactie daar geen probleem mee heeft, dan is dat voor mij ook prima. Als het mij hier niet meer boeit, ga ik wel elders heen.

Romāns Vainšteins 23 augustus 2021 om 17:03

Er is hier gewoon een klein zwikkie aanstellers dat over werkelijk alles wat met QS te maken heeft loopt te zeiken als een op de pik getrapte barbie.

kleomantre 23 augustus 2021 om 17:10

Zei iemand Duyvis!

Marco 23 augustus 2021 om 17:26

Why nut? Borrelnootjes®

Reiger 23 augustus 2021 om 17:23

@Alfons Natuurlijk mag jij hier schrijven wat je wilt. Wie ben ik daarin zeg! Het gaat volgens mij ook totaal niet om de status van de ploeg DQS in het geheel gezien. Niemand zal ontkennen dat deze ploeg al sinds jaar aan dag aan de internationale top opereert. Als ik puur voor mijzelf spreek gaat het mij om het patserige, brallerige gedrag van de “CEO” van de ploeg icm zijn wispelturige reacties en statements. Dat zorgt er bij mij voor dat ik dat hier wil aankaarten. Dat ik dan op WF voornamelijk juichvee met oneliners en de zakken vol met kaarten met daarop NED-BEL tegenstellingen tref dat scheelt mij niet zoveel. Op inhoud ga ik graag de discussie aan en kijken we wel waar we uitkomen. En als we het niet eens worden dan sôit. Geen enkele moeite mee. En als ik hier reacties lees waar ik niks mee heb, sla ik ze lekker over of gaat er een klein beschaafd sneertje naar toe. That’s it.

Michelangelo 23 augustus 2021 om 17:55

@Alfons,
Iedereen is wat mij betreft vrij om te reageren op welke post dan ook. Dus ook jij.

Wat mij stoort in jouw reacties (en ook bij sommige anderen) is dat de huid soms dun (en heel selectief) als het gaat om bepaalde ploegen of bepaalde renners. Dit vertaalt zich heel vaak in antwoorden op de man, calimerogedrag (hier wel maar daar niet), een misplaatste NL-BE opmerking of het melden van reacties als er ironisch of sarcastisch wordt gedaan over ploeg, renner of ploegbaas.

Nu vind ik jouw reacties, ook al zijn ze moraliserend richting de persoon en niet echt op de inhoud, gewoon door de beugel kunnen. Ook al hebben ze een calimero-gehalte, en ook al voldoen ze op dat vlak van “op de man spelen” misschien niet aan de huisregels. Ik heb best een dikke huid, en wie af en toe wat prikt moet ook gewoon kunnen incasseren. Af en toe mag het best een beetje schuren, we hoeven echt niet allemaal dezelfde favoriet te hebben.

Waar ik meer moeite mee heb, dat zijn de op de man gespeelde oneliners, vaak voorzien van niet al te vriendelijke bewoordingen en compleet zonder enige argumentatie. Deze laat ik nagenoeg altijd gewoon links liggen, en meld ze bij de moderatoren. Maar jouw reacties hierboven vallen niet in die categorie.

En dan is er daarnaast nog de categorie mensen die anderen proberen te flikken door heel gericht posts van flitsers met een andere mening te melden in de hoop daardoor iemand een ban aan te smeren. Dus ook posts die overduidelijk ironisch bedoeld zijn, worden gemeld onder het mom van provoceren, naamsverbasteringen of dat soort gronden. Dit soort flitsers en hun meldgedrag, daar heb ik nul bewondering voor. Helaas levert het wel af en toe een tijdelijke ban op, of extra aandacht van de moderatoren. En da’s gewoon k#t.

Ik hoop dus dat je lekker blijft reageren op de posts die je interessant vindt. Maar vooral hoop ik dat je niet tot die laatste categorie behoort. Want die categorie mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven hier.

peter s 23 augustus 2021 om 21:21

Als ze deze toch eens gaan winnen

Cochise 23 augustus 2021 om 21:23

50 reacties op een selectie voor de Druivenkoers? Beetje dolgedraaid hier… Allemaal in de veronderstelling dat DQS hiermee een klein koersje wil winnen om op die manier onterecht de titel van beste ploeg te claimen op basis van overwinningen in kleine koersen?
Iedere ploeg is toch vrij om te kiezen met welke prestaties ze pronken. Dat hoeft toch niet te betekenen dat elk wielerliefhebber hen daarom de beste ploeg moet vinden?

Wheely 23 augustus 2021 om 21:28

Ik moet opeens aan de Tour van Hainan 2013 met Belkin denken.

Michiel 23 augustus 2021 om 21:34

Moreno Hofland pakte toen 10 etappes toch

Wheely 23 augustus 2021 om 21:42

Theo Bos 6, Moreno Hofland 3 – Belkin alle 9. Met Moreno gaat niet helemaal lekker trouwens, heeft dit seizoen enkel 2 DNFs op zijn naam…

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 22:04

En terecht. Elk moment om even te fitten op de blauw hemden is er weer 1.

Titaantje 23 augustus 2021 om 22:05

Moreno voelt zich er natuurlijk helemaal niet senang bij dat de Tour of Hainan al drie jaar niet meer wordt gereden. ZIJN rondje!

Michiel 23 augustus 2021 om 22:09

Och ja. Hij en Bos verdeelden de prijzen. Veel last van maagproblemen dit jaar. Hopelijk zien we hem volgend jaar nog steeds ergens op het hoogste niveau.

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 22:15

@wheely. Dat team van toen zou in deze tijd geen rit pakken in een druivenkoers of iets dergelijks. Dat was toen echt niet hun sterkste selectie en dat doen de tuinbroeken wel.

peter s 23 augustus 2021 om 21:45

Wat een ploeg, voor zo’n b koersje

MarkPeeters 23 augustus 2021 om 22:31

De kopmannen moeten ergens herbeginnen. En het is een Vlaamse ploeg. Daarvoor zijn de kleinere Vlaamse koersen ook belangrijk. Vergeet niet hoe populair zo’n wedstrijden in. Vlaanderen zijn. In Nederland komen naar zo’n wedstrijd 100 mensen kijken (waarvan de helft dan nog Belg is). In België komen duizenden toeschouwers kijken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair