Deceuninck-Quick-Step met Evenepoel en Almeida naar Giro dell’Emilia

woensdag 29 september 2021 om 14:24
Deceuninck-Quick-Step met Evenepoel en Almeida naar Giro dell’Emilia

foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step trekt met een zeer sterke ploeg naar de Giro dell’Emilia. Remco Evenepoel en João Almeida zijn de meest in het oog springende namen, maar ook Andrea Bagioli en Mauri Vansevenant kunnen wellicht hoge ogen gooien.

Met Almeida rekent Deceuninck-Quick-Step op de nummer twee van de Giro dell’Emilia 2020. De Portugees leek dat jaar op weg naar de overwinning, begon met een halve minuut voorsprong aan de laatste passage van de San Luca, maar strandde in het zicht van de haven. Almeida zal kortom uit zijn op revanche en de 23-jarige renner beschikt over een goed vormpeil. Zo won hij eerder deze maand nog met verve de Ronde van Luxemburg.

Evenepoel is de laatste maanden ook uitstekend op dreef. Zo was hij al de beste in de Ronde van Denemarken, Druivenkoers en de Brussels Cycling Classic. De Belg veroverde ook twee medailles op het EK wielrennen en op het WK in eigen land was hij goed voor brons in de tijdrit. In de wegwedstrijd cijferde Evenepoel zich volledig weg voor zijn landgenoot Wout van Aert. Voor Evenepoel is de Giro dell’Emilia een belangrijke testcase richting de Ronde van Lombardije.

Overige namen 
Met Andrea Bagioli heeft Deceuninck-Quick-Step nog een derde kanshebber in de gelederen voor de Giro dell’Emilia. De Italiaanse puncheur werd vorig jaar al knap vijfde in de Italiaanse semiklassieker en maakte een prima indruk op het voorbije WK. Ook Vansevenant kan wellicht verrassen met een goed getimede demarrage. Fausto Masnada, Pieter Serry en Dries Devenyns vervolledigen de selectie.

Morgen verschijnt op WielerFlits een uitgebreide voorbeschouwing op de Giro dell’Emilia.

Selectie Deceuninck-Quick-Step voor flag-it Giro dell’Emilia (zaterdag 2 oktober) 
flag-pt João Almeida
flag-it Andrea Bagioli
flag-be Dries Devenyns
flag-be Remco Evenepoel
flag-it Fausto Masnada
flag-be Pieter Serry
flag-be Mauri Vansevenant

Dit artikel delen:

26 Reacties

Romāns Vainšteins 29 september 2021 om 14:31

Lijkt me wel een koers voor REVKET

tvm 29 september 2021 om 16:35

Revket?
Remco Evenepoel ketonen?

Quintenri 29 september 2021 om 19:56

Go REVKET!

Dikke Vrouw 29 september 2021 om 14:44

Heel sterk team dit

Marco 29 september 2021 om 16:20

Nog bekende gezien in leuven?

Harrogate19 29 september 2021 om 14:54

Bagioli en Almeida zijn ook gewoon kopman.

En Mauri zal ook wel vooraan willen koersen.

Harrogate19 29 september 2021 om 15:00

vanavond 21u20 REVKET in extra time koers

een ketje, de KET = een gozertje, de gozer / kerel in et Brussels.

S'mon 29 september 2021 om 16:59

Is deze bijnaam onstaan op WF?

Harrogate19 29 september 2021 om 17:31

denk het niet

Maillot à Pois 29 september 2021 om 17:47

de Ket van Schepdaal bestaat al jaren, voor de variant REVKET is volgens mij forumgenoot Romans Vainsteins verantwoordelijk

Romāns Vainšteins 29 september 2021 om 18:48

Nee, de immer onnavolgbare en zonder handen, Wheely!

Meen ik me te herinneren.

REVKET is mooier dan de … van …, meestal zijn dat uit creatieve armoede ontstane bijnamen.

Maillot à Pois 29 september 2021 om 21:04

Kudo’s voor Wheely dan, veruit de beste bijnaam die ik al hoorde!

Aerosolo 29 september 2021 om 15:05

Op het WK kon Almeida nog achter Evenepoel aanrijden op het stuk richting Leuven. Nu moet hij weer even in de pas lopen.

SoloSlim 29 september 2021 om 15:29

En waar zit Julian?
Lombardije zal hij toch wel rijden veronderstel ik..

Mwielerfan 29 september 2021 om 15:51

Ook wel erg iets voor hem inderdaad, als ie niet teveel gefeest had tenminste

Harrogate19 29 september 2021 om 17:32

laatste keer gereden in 2017, toen 2de (op 25jarige leeftijd)

maar Lombardije hoort gewoon op zijn palmares te staan.

Romāns Vainšteins 29 september 2021 om 19:35

Ah hier dus.

Flip is geen hardcore regenfan, zal me niet verbazen mochten ze zijn selectie aan de voorspellingen verbinden. Vooral doodzonde dat hij er vorig jaar niet bij was.

Mwielerfan 29 september 2021 om 15:51

Almeida is echt voor deze klim gemaakt. Lang genoeg om vdp, van aert etc eraf te rijden, nog stuk langer dan hoei ook maar iets minder steil. Maar geen 15km hc berg. Ideaal

legrandbornand 29 september 2021 om 18:15

Ja want VDP en WVA zullen zeker starten de dag voor Parijs-Roubaix, kwestie van de benen nog een laatste keer onder spanning te brengen. :-)

Alfons Haavers 29 september 2021 om 18:42

Beetje tonus op die spieren zetten.

legrandbornand 29 september 2021 om 18:06

Zonder extra-sportieve tegenslagen, kunnen we ervan uitgaan: Wie de kleine kannibaal klopt, wint. Dit is zo klaar als pompwater.

Alfons Haavers 29 september 2021 om 19:08

Pogiboy heeft er ook nog een doel van gemaakt. Benieuw of de ket hem net als op het EK los uit de wielen kletst bergop.

Doet Bernal ook mee? Roglic in ieder geval wel vermoed ik.

legrandbornand 29 september 2021 om 22:55

Mooi volk aan de start in ieder geval. :-)

Romāns Vainšteins 29 september 2021 om 19:27

Even over Flip, gaat die Lombardije wellicht nog betwisten?

deffil 29 september 2021 om 21:18

Wat een cool poegske