Deceuninck-Quick-Step bevestigt: Geen breuken voor Evenepoel

vrijdag 28 mei 2021 om 08:51
Deceuninck-Quick-Step bevestigt: Geen breuken voor Evenepoel

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel zal over een paar dagen weer op de fiets kruipen. Na aanvullende onderzoeken in het ziekenhuis van Herentals blijkt dat de renner van Deceuninck-Quick-Step inderdaad geen breuken heeft overgehouden aan zijn valpartij in de zeventiende etappe van de Giro d’Italia.

Evenepoel besloot in eigen land nog wat CT-scans te maken in het ziekenhuis van Herentals, maar een tweede onderzoek bevestigde de aanvankelijke diagnose van de medische staf van Deceuninck-Quick-Step in Italië. Dit betekent dat de jonge Belg over een paar dagen weer mag fietsen en zo kan toewerken naar zijn volgende doelen.

Evenepoel kwam in de etappe naar Sega di Ala tijdens de afdaling van de Passo San Valentino ten val. Hij kwam op een vangrail terecht en had medische hulp nodig, voordat hij verder kon. De renner wist uiteindelijk nog wel de finish te bereiken, maar na een eerste medische diagnose besloot de ploeg dat het beter zou zijn dat Evenepoel de Giro zou verlaten.

Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat er geen breuken waren. Wel heeft hij meerdere schaafwonden en een kneuzing van het tweede middenhandsbeentje in zijn linkerhand, zijn spaakbeen, elleboog, bekkengewrichten, knieschijf en rib.

Dit artikel delen:

36 Reacties

Jean Dumas 28 mei 2021 om 09:02

Terechte redenen om meteen af te stappen.

Romāns Vainšteins 28 mei 2021 om 09:02

Die is gepokt en gemazeld de giro uitgekomen, zal zich heroïsch voelen als een WO1 soldaat die met flink doch fraai litteken en een medaille van de loopgraven terugkeert. Dat is het mooie aan een opportunistisch en op jezelf gericht karakter, plekje geven en dat type meuk vrij eenvoudig, next.

Glorious 28 mei 2021 om 09:03

Niet teveel snuffelen op vrijdagochtend pik

Marik 28 mei 2021 om 10:03

We slaan weer wat door inderdaad.

Wheely 28 mei 2021 om 12:18

Deze ervaring kan twee kanten op vallen, ofwel hij leert er van en gaat aan de slag met zijn verbeterpunten of hij negeert deze ervaring maar krijgt onderhuids een extra deuk in zijn zelfvertrouwen. Het was vast veel prettiger geweest als hij minstens de ronde had uitgereden en eventueel nog een dagje in de aanval was getrokken. Als je als als persoon uit deze negatieve ervaring iets positiefs kunt halen moet je mentaal al sterk in je schoenen staan en daar hoort bij dat je je ego even kunt parkeren. Ik ken Remco niet persoonlijk maar het lijkt mij niet evident dat hij hier op korte termijn sterkter uitkomt, op de lange termijn zeker wel.

Dikke vrouw 28 mei 2021 om 09:23

Gelukkig maar,even herstellen en hop naar de volgende koers remco

Adorni 28 mei 2021 om 09:25

Lefevre heeft al gezegd dat Evenepoel nog wat wedstrijden zou rijden met oog op de Spelen.

harryjohan71 28 mei 2021 om 09:36

Er zijn alleen weinig wedstrijden voor de spelen. Ga er tenminste vanuit dat Ronde van Zwitserland te vroeg komt. Het zal wel de BK tijdrijden en wegrit worden.

Niels H. 28 mei 2021 om 09:41

Ronde van België is ook nog een optie

Ward 28 mei 2021 om 10:33

@Harry
Inschrijvingen voor BK tijdrijden werden afgesloten op 15 mei. Ik vermoed dat Evenepoel daar niet voorzien was.

Gelei 28 mei 2021 om 13:12

Veel zal afhangen van wanneer hij op hoogtestage gaat. Maar ronde van belgie icm Burgos of Oostenrijk lijkt me toch doenbaar?

Chasse_patate 28 mei 2021 om 09:48

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

Turtlehead 28 mei 2021 om 09:59

Nou, hilarisch inderdaad.

???????

Kraken 28 mei 2021 om 10:09

Ik ben ook geen fan van REV (door het hele gedoe eromheen) maar stop eens met dat anti supporten.

Monsieur vdS 28 mei 2021 om 09:55

Dit is allemaal vergeten als hij straks tweevoudig olympisch kampioen is

theking 28 mei 2021 om 10:02

Wie weet! Maar hij is natuurlijk nu niet meer favoriet.

NCyclingfan 28 mei 2021 om 10:22

Helaas, Rev wordt voor elke wedstrijd als absolute topfavoriet gebombardeerd, is het niet door de Belgen, dan wel door NL of eurosport commentaar

Panache 28 mei 2021 om 10:37

Reality check nog niet overal geland…

Michelangelo 28 mei 2021 om 10:42

@Panache,
Hij heeft toch echt wel een punt. Voor mij is Evenepoel ook gewoon nog steeds favoriet bij tijdritten en wedstrijden tot 1 week.
Maar voor een grote ronde krijgt hij op dit moment toch echt wat minder sterren bij mij (ik weet niet hoe Sporza daar tegenaan kijkt)

Monsieur vdS 28 mei 2021 om 10:43

Mijn opmerking is natuurlijk niet 100% serieus maar ik vind het wel grappig en ook wel zielig dat hij toch altijd maar weer als favoriet wordt gezien. Toch denk ik dat hij voor de tijdrit een serieuze kans maakt tegen van Aert en Dumoulin

WernerFranke 28 mei 2021 om 11:13

Tijdrit gaat naar Dennis gaan, dat zit al jaren in zijn hoofd.

djerkson 28 mei 2021 om 11:26

Gaat Dennis niet naar de Tour? Kan wel een ster schelen als favoriet lijkt me.

Lendilonus 28 mei 2021 om 11:58

Ik denk in alle eerlijkheid dat een medaille op de tijdrit al een topprestatie zou zijn. Met concurrenten als Van Aert, Dennis, Ganna en Thomas zou hij in topvorm het al moeilijk hebben om te winnen(zag hem sws niet als de topfavoriet) en ondanks dat het herstel goed lijkt te gaan, is hij nog niet op het niveau van voor de val.

plattenband 28 mei 2021 om 13:43

@Michelangelo

er is voor jou blijkbaar nog niet genoeg geanalyseerd.

Laten we hem nog eens sterren geven volgend jaar. M.a.w. na een juiste voorbereiding, genoeg koerskm op de teller en na bijsturing van zijn afdaalkunsten.

Tom De Kenner 28 mei 2021 om 14:32

@WernerFranke: dat denk ik ook. We zijn wel niet met velen die in zijn kansen geloven met ook nog Ganna, Van Aert, Cavagna, Evenepoel, Dumouin, Kung (vergeet ik iemand?) die allemaal op het podium kunnen staan. Geweldige tijdritweelde tegenwoordig

Michelangelo 28 mei 2021 om 14:42

@Platteband,
Daar sta ik gelukkig niet alleen in. Ook mijn grote grijze vriend Lefevere heeft gezegd dat er nog het nodige geanalyseerd moet worden (zie zijn sporza interview). En ik denk dat het daar niet eens zozeer zal gaan over zijn daalkunsten (dat was bekend probleem zo blijkt uit dat interview), maar vooral hoe het kan dat je met zulke trainingswaardes toch na een week bent uitgepierd. Met alle reeds uitgebreid besproken consequenties van dien.
Op dit moment zeggen “het ligt aan de voorbereiding na zijn val” is in mijn ogen jumping to conclusions, al is het zeker niet uit te sluiten. Maar dan is het de vraag waarom Remco en zijn trainer dit niet zagen aankomen.

Kortom, nog niet klaar met analyseren.

AdZ 28 mei 2021 om 09:58

Gelukkig maar dat hij er zonder breuken vanaf komt. Anders gaan we hem nog missen. Zonder is zo saai!

antilek 28 mei 2021 om 13:04

edit wf: dergelijke bijdrage mag je achterwege laten

Michelangelo 28 mei 2021 om 10:40

Hij mag in zijn handjes knijpen dat hij uiteindelijk zo uit de Giro komt. Geen terugval in zijn oude letsel, geen Dygert-jaap, maar wat kneuzingen en schrammen.

En verder heeft hij een rugzakje vol nuttige levenslessen opgedaan. Ervaringen die hij niet had meegekregen in de ronde van Hongarije of Oostenrijk. Als hij in staat is om zijn ego uit te deuken, dan wordt hij daar alleen maar een betere renner van (en wie weet een wat prettiger persoonlijkheid).

xistnc 28 mei 2021 om 10:45

Ik denk dat hij zelfs overweegt om jou persoonlijk te bedanken.

Michelangelo 28 mei 2021 om 10:49

Want? (en nog wat tekens…)

evanderwel 28 mei 2021 om 11:54

Gezien de kneuzingen aan hand en onderarm kan hij juist beter even niet in zijn handjes knijpen.

Tom De Kenner 28 mei 2021 om 12:33

@xistnc: dit is by far de meest spitsvondige post die ik hier al las :-)

blix 28 mei 2021 om 11:25

Voorlopig ook nog geen contractbreuk vanwege Lefevere.

Maar 2026 is echt nog wel lang…

antilek 28 mei 2021 om 13:03

Dat is goed nieuws.

Bram Zwaluw 28 mei 2021 om 18:18

Tja sturen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair