Pech voor Marc de Maar: De renner van Roompot-Oranje Peloton was pas net verlost van een hardnekkige knieblessure en ligt nu weer in de lappenmand. De Maar is tijdens de openingsetappe van de Vuelta a Burgos ten val gekomen en brak daarbij waarschijnlijk zijn sleutelbeen. Dat meldt Roompot-Oranje Peloton via Twitter.
Update 19.45 uur
Marc de Maar heeft zijn sleutelbeen gebroken bij een valpartij in de Ronde van Burgos. Dat bevestigt Roompot-Oranje Peloton op Twitter. De renner was vorige week nog positief gestemd dat hij eindelijk weer kon fietsen na lang blessureleed. Zijn ploegmaat Antwan Tolhoek kwam in de eerste rit door Burgos ook ten val. De jonge klimmer, die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met LottoNL-Jumbo, is tegen een volgwagen gebotst. Hij is gehecht in zijn kin en heeft nekklachten. Deze worden nog onderzocht.
Marc de Maar was vorige week nog zeer blij dat hij eindelijk weer een rugnummer kon opspelden, vertelde hij aan WielerFlits.
Bevestiging uit het ziekenhuis van Burgos: gebroken sleutelbeen voor pechvogel @MarcdeMaar #VueltaBurgos 1/2
— RoompotOranjePeloton (@TeamRoompot) August 2, 2016
Na achterop een volgersauto gebotst te zijn heeft @TolhoekAntwan hechtingen in zijn kin en worden nekklachten verder onderzocht 2/2
— RoompotOranjePeloton (@TeamRoompot) August 2, 2016
8 Reacties
Wat een pech heeft die gozer toch.. Vorig jaar toch nog erg sterk!
Aiai, jammer voor hem! Gelukkig voor hem heet ie niet Robert G., anders was het vast een gebrek aan winnaarsmentaliteit geweest.
Wat een tegenslag voor Marc, maar ook wat een karakter!!!Kom op Marc, hopelijk kun je het seizoen nog in actie komen!
Dan heb je echt pech. Jammer voor hem.
Das vette pech, maar aan de positieve kant kun je wel vrij vlot herstellen van een sleutelbeen breuk.
Tolhoek is de enige die een contract heeft voor 2017 bij Roompot volgens PCS.
Door het verdwijnen van Rabobank kan Roompot een hoop talent binnen halen. Tijd om afscheid te nemen van Hoogerland en een aantal Kredertjes.
Hoe lang moet dat nou nog bijna fout gaan met dat gebots op de volgwagens? En het woordje bijna kan je in het geval Girdlestone wel heel nauw nemen, daar moesten ze letterlijk de glasscherven uit z'n halsslagader plukken.
En dat is niet alleen de schuld van te veel auto's, maar – vooral – van de renners die te veel risico's nemen door een meter achter dat ding aan te wapperen. Van mij mogen ze veel harder optreden tegen stayeren. Het is levensgevaarlijk.
Hoe het in dit specifieke geval ging weet ik niet, maar deze opmerking is ook meer voor in het algemeen.
Wat een pannekoek zeg ,pech een heel seizoen lang?