De Jongh over tijdverlies Mollema: “Hij heeft niet helemaal de handdoek gegooid”

woensdag 18 juli 2018 om 20:05

Het wegvallen van Bauke Mollema is een grote teleurstelling voor Trek-Segafredo en ploegleider Steven de Jongh. “Hij heeft niet helemaal de handdoek gegooid”, zegt De Jongh tegen WielerFlits. “Hij heeft wel tijd verloren, maar hopelijk gaat zijn rug snel beter en kunnen we in de Pyreneeën met een ontsnapping wat tijd terugnemen.”

Mollema verloor ruim elf minuten op ritwinnaar Geraint Thomas en is nu gezakt naar de 23ste plaats in het klassement, op ruim dertien minuten van de Welshman van Sky.

Meer video’s zien uit de flag-fr Tour de France?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

Wigo 18 juli 2018 om 20:07

We blijven (onrealistisch) optimitisch :-)
(vorm van defensieve attributie waarbij we denken dat de kans dat wij iets positiefs zullen meemaken groter is dan voor anderen)

goalgettert 18 juli 2018 om 20:14

Als hij verbeterd en zo rijdt als G. Martin of Pauwels kan die misschien nog top 10 rijden

koos1 18 juli 2018 om 20:21

Nu gewoon klassement vergeten en de komende dagen niets forceren (in de bus gaan zitten) en proberen te herstellen. In de Pyreneen kan hij dan proberen voor een rit te gaan.

Scott Sunderland 18 juli 2018 om 20:37

De kans is niet zo groot dat je hier niet vooruit te branden bent door een blessure en dat het in de Pyreneeën ineens heel goed weer gaat en dat je een etappe wint….

Tuubke 18 juli 2018 om 20:41

Tijd terugnemen? Waarom zou je je daarvoor inspannen? Om met heel veel moeite top-20 te rijden? Beter zoveel mogelijk sparen en herstellen en hopen dat je dan nog een keer mee kunt doen om een ritzege.

Naspa 18 juli 2018 om 21:33

Toch jammer dat die fietsen nu extra gecontroleerd worden door het voorvalletje met Skujins.

roelieman2 18 juli 2018 om 21:37

Natuurlijk is Mollema hard gevallen, maar is dit niet gewoon een gevalletje niet helemaal goed in vorm zijn? Het is niet dat hij er een klein beetje doorheen zakt he…..

Fast Freddy 18 juli 2018 om 22:17

@roelie, je bent zelf zeker nooit hard op je plaat gegaan? Dan piep je namelijk wel anders.
De voortekenen op de Mur waren goed. Mollema blijkt één van de grootste slachtoffers van Roubaix. Helaas.

Titaantje 18 juli 2018 om 22:25

Zo’n stijve rug maakt idd wel een enorm verschil. Ik denk dat Mollema wel klaar was om een relatief kleurloze maar toch knappe top 10 te rijden.

vlek 18 juli 2018 om 22:31
Quote:
Natuurlijk is Mollema hard gevallen, maar is dit niet gewoon een gevalletje niet helemaal goed in vorm zijn?

Hij was voor de val toch gewoon goed in vorm?

Quote:
Het is niet dat hij er een klein beetje doorheen zakt he…..

Dan zou je dus denken dat er meer aan de hand is dan een gevalletje niet helemaal goed in vorm zijn..

Polly 19 juli 2018 om 00:58

@Roelieman2
Jij fietst duidelijk niet zelf, anders had je geweten hoeveel een bessure aan de rug je prestaties kan beinvloeden als je pech hebt,..