Dave Brailsford: “Ons team het beste voor Geraint Thomas”

woensdag 1 augustus 2018 om 20:39
Dave Brailsford: “Ons team het beste voor Geraint Thomas”

foto: Sirotti

Hoewel Tourwinnaar Geraint Thomas kan rekenen op de interesse van meerdere ploegen, is er volgens Sky-baas Dave Brailsford maar één plek waar hij thuishoort. “Ik ben er vrij zeker van dat ons team het beste is voor Geraint”, zei hij tegen BBC Radio Wales.


Brailsford heeft er vertrouwen in dat Thomas en Sky tot een nieuwe deal komen, ook al is zijn status in het peloton veranderd sinds zijn Tourzege. “Het is niet ongebruikelijk dat deze jongens zo’n grote prijs winnen en ze in een andere plek sturen dan waar ze begonnen”, zei hij. “Tijdens de contractonderhandelingen gaan we samenzitten en er alles aan doen om er uit te komen.” Brailsford benadrukt dat Sky erg graag met Thomas verder wil. “We zijn een team waar hij erg succesvol is en waar hij iedereen kent. Net als iedereen heeft hij het recht om naar andere opties te luisteren, maar ik denk dat we er wel uitkomen.”

Als Thomas bij Sky blijft, moet hij de concurrentiestrijd aangaan met viervoudig Tourwinnaar Chris Froome. Ook Egan Arley Bernal bonst intussen hard op de deur. “In onze sport zet je vooraf niet op papier wie volgend jaar de kopman is. Als Geraint de Tour nog een keer wil winnen, moet hij Froome en Bernal verslaan.”

Goede timing
Thomas heeft momenteel nog geen contract voor het nieuwe wielerseizoen, maar zit niet verlegen om interesse. Onlangs grapte hij bij de BBC dat zijn timing van zijn Tourzege dus vrij goed was. De klimmer zal meer waard worden tijdens het onderhandelen om een nieuw contract. De vraag blijft voorlopig of Thomas zijn contract bij Sky verlengt of kiest voor het kopmanschap bij een andere ploeg.

Dit artikel delen:

21 Reacties

japio 1 augustus 2018 om 21:11

Ik hoop dat hij ergens anders heen gaat, dan krijgen we meer strijd. Maar bij welke ploeg vindt hij voldoende ondersteuning, maar is hij de kopman…

krypton 1 augustus 2018 om 21:24

Welk team heeft nog geen echte kopman voor de Tour en wel voldoende ondersteuning voor Thomas? Astana misschien als enige?

ah-ja 1 augustus 2018 om 21:31

Landa zou terug naar Astana gaan.

marehoek 1 augustus 2018 om 21:37

Natuurlijk zegt hij Dat, want als hij naar
een andere ploeg zou gaan, krijgt Sky
een heel gevaarlijke tegenstander erbij.
De rat denkt ook zo.

Wielerfan1987 1 augustus 2018 om 21:43

Ik las ergens dat ze bereid zijn Thomas 4,6miljoen per jaar te betalen.

Uiteraard ben je dan het beste team voor Thomas ;-)

tdola 1 augustus 2018 om 21:43

Bora als betere kopman is optie, Quick step maar die hebben wrs niet nog meer financiën.

Japsie 1 augustus 2018 om 21:50

Blijft gewoon bij Sky. Eeuwig zonde.

MichielH 1 augustus 2018 om 21:58

Quick Step? wat hebben die te bieden dan

ah-ja 1 augustus 2018 om 22:10

4.6 miljoen, Froome evenveel of iets meer, poels 1 miljoen. Lijkt me voor velen de beste ploeg.

boehoe 1 augustus 2018 om 22:24

“Het is niet ongebruikelijk dat deze jongens zo’n grote prijs winnen en ze in een andere plek sturen dan waar ze begonnen”

Google translate?

Domestique 1 augustus 2018 om 22:34

4,6 miljoen? Lijkt me wel enorm veel… Froome ongeveer 5 toch? Die heeft wel 4x de Tour gewonnen en de 3 grote rondes… Kan me bijna niet voorstellen dat ze Thomas op zijn leeftijd nog zo’n contract zouden aanbieden?

osca freire gomez 1 augustus 2018 om 22:50

Trek misschien? Mollema, Brambilla & Pantano als knechten. Dan kom je al met een redelijk klimteam.

ah-ja 1 augustus 2018 om 22:52

Porte gaat toch naar Trek?

sverige1977 1 augustus 2018 om 22:52

CCC heeft ook nog niets

Henki 1 augustus 2018 om 23:10

@Domesique. Het gaat er niet om wat je gepresteerd hebt, maar wat je gaat presteren. Als zij verwachten dat Thomas in de toekomst nog meer Tours kan winnen voor Sky, dan willen ze daar vast voor betalen.

Domestique 1 augustus 2018 om 23:32

Nja ben ik niet helemaal met je eens… De commerciële waarde van een renner hangt ook wel samen met zijn palmares uit het verleden.

Ik begrijp overigens wel dat ze Thomas graag willen houden en nog in hem geloven… Maar 4,6 miljoen? Da’s nog een pak meer dan Sagan zelfs. Dat kunnen ze hem bij andere teams uiteraard nooit bieden.

Arry1337 2 augustus 2018 om 06:26

Weer zo’n waardeloos geschreven artikel.. Hoe komt het toch dat ik dat de laatste tijd steeds vaker zie?

achtpuntzes 2 augustus 2018 om 07:35
Quote:
De klimmer zal meer waard worden tijdens het onderhandelen om een nieuw contract.

?

mschuts 2 augustus 2018 om 08:31

Bora zou interessant kunnen zijn. Al vraag ik me af of die het budget ervoor hebben. Ploeg heeft denk ik wel interessante knechten als Formolo, Kennaugh en wie weet ook Majka aangezien hij ook niet zomaar een topklassering rijdt in een grote ronden. Sagan dan nog mee met Oss, Bodnar en nog een renner.

skylimit 2 augustus 2018 om 11:42

Lijkt mij dat hij gewoon bij SKY blijft. Hij is toch al 32 en ik verwacht niet dat hij bij een ander team weer zomaar een grote ronde zal kunnen winnen. In deze Tour viel alles op zijn plek voor hem.

Alban 2 augustus 2018 om 19:23

Vast erg slecht van me, maar ik kan nog steeds niet wennen aan Thomas als Tourwinnaar (TOURWINNAAR!). Wordt het een Sastre?