Dauphiné: Primoz Roglic deelt gevoelige tik uit op Col de Porte

donderdag 13 augustus 2020 om 16:42
Dauphiné: Primoz Roglic deelt gevoelige tik uit op Col de Porte

Primoz Roglic - foto: Cor Vos

Primož Roglič heeft de eerste echte bergetappe gewonnen in het Critérium du Dauphiné. De Sloveen van Jumbo-Visma wist op de Col de Porte zijn tegenstrevers, waaronder grote concurrent Egan Bernal, uit het wiel te kletsen. Roglič neemt ook de leiderstrui over van zijn ploegmaat Wout van Aert.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Na de machtsontplooiing van Wout van Aert in de openingsrit, die hem de gele trui opleverde, trokken de renners vandaag opnieuw de bergen in. Dit keer moesten puncheurs als Van Aert en Daryl Impey de klassementsmannen zo goed mogelijk uit de wind houden, aangezien de finishstreep was getrokken op de 17,5 kilometer lange Col de Porte. Een berg die we ook weer zullen tegenkomen in de aankomende Tour de France.

Er werd voor de start van de eerste échte bergrit reikhalzend uitgekeken naar een volgende titanenstrijd tussen Jumbo-Visma (met Primož Roglič, Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk) en Team Ineos (Egan Bernal, Geraint Thomas en wellicht ook Chris Froome). Maar eerst moesten de ploegen met winstambities nog enkele vroege vluchters inrekenen. Vlak na de start wisten acht renners elkaar te vinden en weg te rijden uit het peloton.

Michael Schär op jacht naar extra bergpunten
Michael Schär wist gisteren met succes de bergtrui te veroveren en de ervaren Zwitser van CCC was vandaag opnieuw mee in de vroege vlucht. Schär, die op jacht ging naar extra bergpunten, kreeg het gezelschap van Kasper Asgreen, Jasha Sütterlin, Jérôme Cousin, Geoffrey Soupe, Fabien Doubey, Bruno Armirail en Ben O’Connor. In de kopgroep werd goed rondgedraaid, waardoor de voorsprong opliep tot ruim drie minuten.

De vroege vluchters – foto: Cor Vos

De aanvalslustige Schär wist vroeg in de etappe al twee punten te sprokkelen voor het bergklassement, door als tweede boven te komen op de Côte de Viriville en als eerste de top te bereiken van de Côte de Roybon. De bergkoning deed ook in de finale uitstekende zaken door de volle buit te pakken op de flanken van de pittige Côte de Maillet (6,2 km aan 8%). In het peloton zagen we geletruidrager Wout van Aert al op kop rijden, in dienst van zijn kopmannen.

Schär doet uitstekende zaken, Van Aert offert zich op 
Van Aert wist een zodanig tempo te ontwikkelen dat renners als André Greipel, Peter Sagan en zelfs Roman Kreuziger en James Knox moesten passen, maar de winnaar van Strade Bianche en Milaan-San Remo reed duidelijk nog met reserves rond. Armirail en Schär, die zijn bergtrui wist veilig te stellen, rondden als eerste de top van de Côte de Maillet en begonnen met anderhalve minuut voorsprong aan de technische en verraderlijke afdaling.

Jumbo-Visma, met een opnieuw beresterke Robert Gesink, besloot de gashendel volledig open te draaien in aanloop naar de Col de Porte. De nervositeit steeg in het peloton en op ruim twintig kilometer van de streep ging Sergio Higuita onderuit op een vluchtheuvel. De Colombiaanse klimmer, de nummer zeven in het klassement, was niet de enige renner die viel. Zo bleven Daniel Martin en Pierre Latour enige tijd op het asfalt liggen.

Jumbo-Visma op kop van het peloton – foto: Cor Vos

Ook Gesink en Dumoulin werden opgehouden door de valpartij, maar konden zonder problemen hun weg weer vervolgen en wisten niet veel later weer aan te sluiten. Vooraan bleek Armirail over de beste benen te beschikken. De renner van Groupama-FDJ reed vlak na het opdraaien van de Col de Porte weg bij Schär, die al zeker was van zijn bergtrui. In de groep der favorieten werd er vooral naar elkaar gekeken, waardoor Armirail nog wat publiciteit wist te pakken.

Team Ineos neemt de koers in handen 
Op elf kilometer van de top besloot Dylan van Baarle zich op kop te zetten voor zijn kopmannen Egan Bernal en Geraint Thomas. De Britse werkgever van Van Baarle, Team Ineos, reed weer eens ouderwets op kop tijdens een slotbeklimming en dit bleek funest voor de kansen van onder meer Latour, Alexey Lutsenko en Carl Frederik Hagen. Vroege vluchter Armirail werd na een dag in de aanval ook bij de lurven gegrepen, maar het was nog altijd wachten op vuurwerk.

Van Baarle was inmiddels verdwenen aan het front, het was nu de beurt aan Jonathan Castroviejo om het tempo te verhogen. De Spaanse allrounder slaagde erin om enkele toppers, waaronder Davide Formolo, David De la Cruz en Tiesj Benoot, op de pijnbank te leggen. En op zes kilometer van de finish zagen we publiekslieveling Julian Alaphilippe definitief afhaken. Het was bijltjesdag in de Dauphiné, zeker na een kopbeurt van Michał Kwiatkowski.

Egan Bernal leed een gevoelige nederlaag – foto: Cor Vos

Toppers haken af, indrukwekkende Roglič wint opnieuw 
De Pool kende een goede dag en wist de groep der favorieten flink uit te dunnen. Zo bleken Alejandro Valverde, Adam Yates en Froome niet sterk genoeg om het tempo van de wereldkampioen van Ponferrada te volgen. Met nog minder dan vier kilometer te gaan zette Kwiatkowski zich aan de kant en was het aan de Tourwinnaar van 2018, Geraint Thomas, om de groep nog verder uit te dunnen: Enric Mas, Rigoberto Urán en Kruijswijk moesten eraf.

Het tempo van Team Ineos en Thomas was verstikkend, maar toch ging het voor Emanuel Buchmann nog niet hard genoeg. De Duitser werd echter gecounterd door een ijzersterke Kuss, die niet veel later op kop begon te rijden met Roglič in zijn wiel. Ook Nairo Quintana, Bernal, Miguel Ángel López, Richie Porte en Mikel Landa waren mee, Tadej Pogačar moest dan weer lossen uit de eerste groep. We begonnen met een elitegroepje van twaalf renners aan de laatste kilometer.

Op achthonderd meter van de streep zagen we een eerste versnelling van Quintana, maar de Colombiaan kreeg geen meter ruimte. Niet veel later besloot Roglič om een aanval te plaatsen en de Sloveen reed zijn grote concurrent Bernal gewoon uit het wiel. De renner van Jumbo-Visma kwam met een mooie voorsprong over de finish. Thibaut Pinot eindigde op acht seconden als tweede, voor Buchmann. Bernal kwam slechts als tiende over de meet.

Sepp Kuss verhoogt het tempo in de slotfase – foto: Cor Vos

Klassement 
Dumoulin (14e) moest een minuut toegeven op zijn winnende ploeggenoot, Kruijswijk kwam binnen op 1:09. In het klassement heeft Roglič nu een voorsprong van twaalf seconden op Pinot, Buchmann is de voorlopige nummer drie op veertien tellen. De eerste tien renners staan nog wel binnen de twintig seconden.

Dit artikel delen:

265 Reacties

Gonzalez_de_Galdeano 13 augustus 2020 om 17:29

Grappig hoe dat iedereen het telkens over de Giro heeft, maar lijkt te vergeten dat hij vorig jaar de Vuelta heeft gewonnen.

0
madeinstars 13 augustus 2020 om 17:35

Bovendien compleet negeren dat Roglic in de Giro a) ziek werd door teveel suiker te eten, b) een kloteploeg had en c) op een aantal blunders van zijn ploegleiding kon rekenen.

0
vevie 13 augustus 2020 om 17:37

Precies, dit. Altijd zo selectief in wat ze willen aandragen. Jammer. Zo neigt het vaak meer naar jaloezie en afgunst.

0
jv88 13 augustus 2020 om 18:31

En als aanvulling op madeinstars, viel Roglic in de Giro.

0
Frank V 13 augustus 2020 om 19:29

d) het treuzelen met Nibali en belangrijkst e) zijn vormcurve dalende was.

0
TheBigShow 13 augustus 2020 om 20:07

Oh ja, tegen een opa en een puber…

0
Panache 13 augustus 2020 om 21:13

En ondanks zijn kwaliteiten gewoon botste op een betere klimmer.

0
Spartacus 13 augustus 2020 om 17:30

Dat skischansspringverleden van Roglic weten we wel. Maar: wisten jullie ook dat Kuss een verleden heeft als een zeer getalenteerd skiër?

0
Hollow Knight 13 augustus 2020 om 17:31

Wist je dat Remco een voetballer was?

0
Wheely 13 augustus 2020 om 17:32

Neen. Ik bemerkte al wel een leuke klik tussen die twee.

0
Spartacus 13 augustus 2020 om 17:34

@Hollow Nee, vertel es?

0
jappe666 13 augustus 2020 om 17:36

En Woods hardloper, koploper Armirail jarenlang rugbyspeler en wijlen Rob Gooris Ijshockeyer?

0
Jacco van Stierop 13 augustus 2020 om 17:37

En Guillaume Martin is filosoof.

0
klootje kriekeljon 13 augustus 2020 om 17:51

Geoffrey Soupe schijnt een gaarkeuken te runnen.

0
Wheely 13 augustus 2020 om 17:52

Ja en Pinot schijnt bij te klussen voor Sesamstraat.

0
Miko1983 13 augustus 2020 om 18:06

Hahaha, die van Pinot is goed gevonden!

0
tendam 13 augustus 2020 om 18:13

De vader van Kuss is een legend in de Amerikaanse skiwereld. Dolph Kuss, ook een heerlijke naam trouwens. Het is al een zeer oude man, dat is ook wel apart. Ergens in de tachtig.

0
Wheely 13 augustus 2020 om 18:14

Ik kan er helaas niet de credits voor nemen Miko, de grap komt letterlijk van iemands kleuter.

Bouhanii hoort ook nog in dit rijtje thuis trouwens.

0
Panache 13 augustus 2020 om 21:14

Kuss was toch ijshockey?

0
Romāns Vainšteins 13 augustus 2020 om 21:19

Zat ie zeker met zijn even ectomorphe broertje stiekem samen in 1 pak.

0
Jacob Lohof 13 augustus 2020 om 17:32

Bernal nog niet uitgespeeld, heeft erg lang in Colombia gezeten. Hij komt wel.
Ik blijf jammer vinden met die grote blokken als team. Tempo erg hoog, daarom weinig aanvallen mogelijk

0
vanSpringel 13 augustus 2020 om 17:35

Die heeft nog duidelijk last van heimwee en djetlek !

0
EdEnd 13 augustus 2020 om 17:36

Zou Tony Martin naar huis moeten? Hij kwam binnen op 33:45 en volgens PCS is de 15% 32:57…. dat zou jammer zijn… hij staat overigens nog niet geklasseerd als OTL…

0
Spartacus 13 augustus 2020 om 18:04

De bus / laatste renners kwamen in een enorme hagelbui en moesten stoppen en schuilen. Dus ik denk dat de limiet vandaag niet geldt.

0
user5697 13 augustus 2020 om 17:38

@Chris Van Uden
Weer iemand die niet (begrijpend) kan lezen. Herlees wat ik over Kruijswijk en Dumoulin schrijf. Dat is iets heel anders dan jij beweert dat ik geschreven heb. Man, man, wat een niveau.
Ik citeer wat ik schreef : Zitten (zaten) Kruiswijk en Dumoulin al aan hun hoogtepunt na de hoogtestage, of is dit gewoon een dipje.
Ik stel dus gewoon een vraag, want ik ben geen waarzegger.
En jij maakt ervan : maar van Dumoulin en Kruijswijk weet jij al zeker dat ze aan hun top zitten.
Blijkbaar zit jij al de hele dag aan de alcohol. Is echt niet verstandig met zo’n tropische temperaturen.

0
Lalsacien 13 augustus 2020 om 18:30

Je hebt het over begrijpend lezen maar er zit geen vraagteken aan het einde van die zin over Dumoulin en Kruijswijk….

0
jv88 13 augustus 2020 om 18:35

Vragen stellen we met een ? aan het einde van de zin.

0
john 13 augustus 2020 om 17:38

De enigste die de toekomstige Tourwinnaar kan verslaan is Ziekte of Pech ,niemand anders zie ik daar voor in staat
En al die doemdenkers van derde week ja die weten het nu al beter,maar wat gaan ze verzinnen als dat niet gebeurd

0
skylimit 13 augustus 2020 om 17:40

@tendam Kruijswijk moet het hebben van zijn derde week, maar volgens mij is het in de eerste 2 weken ook al behoorlijk pittig, dus als Kruijswijk in de eerste 2 weken al op behoorlijke achterstand staat, en mocht Roglic het niet redden in de derde week, dan is
de hoop op Dumoulin gericht voor de Tourzege ?
Een valpartij is zomaar gebeurd en de gele wespen hebben er nog wel eens een handje van om bij zo’n valpartij betrokken te zijn.
Alles moet inderdaad volgens een perfect scenario verlopen en op basis van nu is er bij TJV maar een kandidaat voor de tourzege.

0
Groningen 13 augustus 2020 om 17:40

Heel veel zin in de tour!

En niet eens per se omdat het jumbo is, maar vooral omdat ineos waarschijnlijk niet zal domineren

0
Deel Koeper 13 augustus 2020 om 17:46

Ik kan me niet herinneren dat velen het verfrissend vonden toen US Postal door Sky werd vervangen als dominante trein.

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 17:44

Deze Tour gaat nog saaier worden dan deze gedomineerd door Sky/Ineos. In plaats van een treintje van 8 renners die tot 2-3km van het einde het tempo hoog houden, krijgen we dit jaar een treintje van 16 renners. Elke aankomst boven krijgen we minder dan 1km echte koers. Dit is niet waarom ik verliefd werd op wielrennen.

0
Deel Koeper 13 augustus 2020 om 17:48

Vorig jaar kon je dat ook vrezen en toen was het alle hens aan dek om Alaphilippe nog te achterhalen.

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 17:49

Vorig jaar is nu ook niet echt een referentie voor een boeiende Tour op klassementsgebied. Dit jaar zijn de treintjes gewoon nog beter en in het geval van Jumbo veel en veel beter.

0
Deel Koeper 13 augustus 2020 om 17:54

Vorig jaar was net de leukste tour van de laatste jaren qua klassement. En het verschil bij Jumbo is dat Roglic nu wel meedoet, want qua trein lijken de beste helpers ongeveer even goed als De Plus vorig jaar.

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 18:00

Dat je vorig jaar de leukste Tour in jaren vond op klassementsgebied, toont enkel maar aan hoe deprimerend saai de Tour is geworden door de dominantie van Sky/Ineos en hun treintje. Dit jaar gaan de treintjes nog vele malen erger zijn dan afgelopen jaar. Laatste 3 minuten van een aankomst bergop kijken en je hebt alle spanning van een etappe gezien. Hopelijk brengen enkelingen als Pinot, Quintana, Buchmann,… wat leven in de brouwerij anders wordt het maar een snoozefest dit jaar.

0
Jungle Man 13 augustus 2020 om 21:55

Als typetjes als pinot of quintana niet op aanvallende manier de treintjes van jumbo of ineos verslaan, dan maar Simon Yates, die meeglibbert en op het herstellend tijd pikt en wint.

0
Matxin 13 augustus 2020 om 17:45

Tony Martin buiten tijd vandaag trouwens, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling..

0
S. Morgenstern 13 augustus 2020 om 18:02

Einde carrière dan denk.

0
Murcia 13 augustus 2020 om 18:25

Zat inderdaad in een hagelbui en niet een kleine ook, check Tim de Clerq op Instagram voor de gevolgen.

0
Lance4eva 13 augustus 2020 om 17:50

Ik zet mijn centjes op Pinot voor de Tour, die gaat het doen.

In de slottijdrit naar Planche des Belles Filles het geel pakken voor eigen publiek. Helemaal gek.

0
Murcia 13 augustus 2020 om 18:03

Ik zou het Pinot zeker gunnen, maar zijn ploeg zal toch hopen dat Gaudu fit is voor de Tour anders weinig ondersteuning als het er om gaat en natuurlijk de pech/ziekte duivel die hem al heel lang achtervolgd.

0
S. Morgenstern 13 augustus 2020 om 18:07

Voorlopig tweede in het ploegen klassement. Ze hebben sowieso altijd wel prima ploegen rond Pinot.

0
assen 13 augustus 2020 om 18:02

Als neutrale kijker ben ik blij te constateren dat TJV en INEOS niet domineren. In de top10 zit maar 1 INEOS rijder en 1 TJV rijder. Belooft wat in de Tour!

Kruissie heeft nog wat werk te doen, al was dit oas zijn eerste slechte dag in de afgelopen weken. Hopelijk kan Tom nog een stap maken, want een Tour zonder NL in de top10 zou ik toch erg jammer vinden. Of zou Bauke weer zo goed zijn?

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 18:07

Hoezo niet domineren? Door hun kilometers lang gesleur op kop van het peloton krijgen we met moeite 1km koers in een bergetappe. De afgelopen jaren hoopte ik niet liever dan dat de dominantie van Ineos doorbroken werd, en we terug een meer open koers kregen. De dominantie is nu wel doorbroken, maar de educatieve waarde van de koers is er niet op vooruit gegaan, integendeel zelfs.

0
Mario de Vries 13 augustus 2020 om 20:36

Dat je alleen naar de uitslag kijk en daaruit concludeer dat er niet gedomineert word, slaat nergens op natuurlijk, pure scorebord journalistiek. Er word nu met 2 blokken in plaats van 1 gedomineert, geniet er maar van..

0
Murcia 13 augustus 2020 om 18:18

Als de komende jaren er een trein voor Remco gaat rijden en dit gaat gebeuren daar ben ik van overtuigd. Dan wil ik graag zien of deze manier van koersen dan ook zo wordt bekritiseerd. De reden dat ploegen zo rijden is omdat het de grootste kans biedt op een eindzege. Dat gaat echt helaas voor de romantici onder ons niet veranderen.

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 18:26

Het mooie van Remco dusver is dat hij risico's durft nemen en het op een andere manier doet dan dat we recent gewoon zijn geworden. Hopelijk stapt hij daar niet van af en laat DQS hem wat vrijheid om attractief te blijven koersen. Zou jammer zijn mocht hij in dit hatelijke patroon van Ineos en Jumbo vervallen.

0
tendam 13 augustus 2020 om 18:38

@samirdurran
Dat lukt Evenepoel in de Tour waarschijnlijk ook niet. Roglic was vroeger ook een aanvaller in de Ronde van Azerbeidzjan enzo, maar als hij nu halverwege een etappe wegrijdt gaan ze hem echt wel halen.

0
IlPirata 13 augustus 2020 om 18:37

Pogacar had een slechte dag. Die steekt zijn neus nog wel aan het venster.

0
jv88 13 augustus 2020 om 18:39

En wat is precies de educatieve waarde van op een andere manier wielrennen?

Ik kan het wel waarderen. Vond ook de Tours mooi en attractief die Armstrong won. Kan ook van zo’n machtsvertoon genieten!

0
Jacco van Stierop 13 augustus 2020 om 20:54

Zo mag ik er regelmatig graag op uittrekken om een paar uurtjes tegen een blinde muur aan te kijken. Zo’n stevig blok beton, machtig mooi!

0
Romāns Vainšteins 14 augustus 2020 om 08:15

Lekker Jacco!

0
Scott Sunderland 13 augustus 2020 om 18:51

Dan Martin op plaats 145 op bijna 26 minuten… Die heeft de vorm nog niet bepaald te pakken…

0
Samirdurran 13 augustus 2020 om 18:52

Was eerder in de etappe gevallen en heeft moeten schuilen op de slotklim voor hagelbollen ter grootte van pingpongballen.

0
Frank V 13 augustus 2020 om 19:32

Liefst worden Bernal, Pogacar en Thomas nog een paar niveautjes beter en behoudt Roglic deze vorm. Maar kan dat wel? Deze hoogvorm behouden tot midden september met nog 2 geen al te misse Tourweken ervoorgeschoven?

0
Marik 13 augustus 2020 om 20:32

Kan alleen als bij Roglic het basisniveau omhoog is gegaan. En dat kan natuurlijk. Vandaag 400 meter op kop gereden trouwens hè, geen meter meer.

0
Frank V 13 augustus 2020 om 20:59

Zal ook minder moeten opknappen dan in de Giro met dít team.
Vuelta pakte ie natuurlijk soeverein. Om er toch maar over gesproken te hebben. ; )

0
boenk 13 augustus 2020 om 20:22

Verwachtingen dat Pogacar gaat meedoen voor de prijzen lijken me toch niet realistisch. Zit ver af van het niveau van Buchmann, Pinot etc, laat staan Roglic en Bernal. Heb dat hier in het verleden al gezegd maar volgens een aantal hier staat hij op het podium. Hij mag me verbazen, maar op lange beklimmingen als het hard gaat, heeft hij me ook nog niet overtuigd. Hij zal nog wel beter worden, maar het lijkt me sterk dat al die anderen dan collectief veel te vroeg zouden gepiekt hebben.

0
Kannibaal van Schepdaal 14 augustus 2020 om 06:35

Het lijkt er inderdaad op dat deze Tour nog wat vroeg komt. IHelaas, want zijn resultaten de voorbije 18 maanden waren veelbelovend. Buchmann leek zeer sterk gisteren, dus bewijst eigenlijk al dat het vorig jaar inderdaad geen gelukstreffer was.

Op zich vreemd dat de jonge garde (Bernal, Pogacar, Higuita) het gisteren quasi unaniem (uitgezonderd Martinez) liet afweten. Misschien heeft het met maturiteit te maken en wordt Pogacar nog beter (het is zijn eerste rittenkoers in maanden), maar dat is wellicht ijdele hoop.

De logische conclusie na gisteren is dat Bernal, Pinot, Buchmann, Quintana, Landa en Lopez strijden voor de podiumplaatsen en Pogacar nog minstens een jaar moet wachten, ik ben niet te beroerd om dat toe te geven.

Maar ik blijf er wel bij dat je op basis van zijn resultaten de voorbije 18 maanden kon denken dat het al voor dit jaar kon zijn. Dan had ik het over top 5 en heel misschien top 3, na Roglic, Bernal en misschien Thomas en Pinot.

0
goldone123 13 augustus 2020 om 21:33

primoz is gwn goed op het moment, er is een kans dat hij nog beter wordt vergeet niet dat ze heel weinig heb gereden geld voor alle renners maar ook voor roglic ben benieuwd

0
EricV 13 augustus 2020 om 21:46

Zullen ze nu pis over jumbo renners gaan gooien?

0
Baukema Tomoulin 13 augustus 2020 om 21:55

Bizar hoe Skineos zijn eigen treintje ontspoort. Van Baarle, Castro en Kwiat versmachten Froome, Thomas en Sivakov zo hard dat ze met 3 samen nog geen 2 km hebben kunnen doen. Daarna was Bernal ook nog eens de minste van de overgebleven 10 in de laatste km. Doen ze dit nou omdat ze niet beter weten hoe je tactisch kan rijden of was dit een soort straf ploegentijdrit om beter te worden. Ik kan er niet bij.
Ps. Erg mooie prestatie van Guillaume Martin, die gaat lekker na zijn overstap.

0
Mario de Vries 13 augustus 2020 om 22:39

Ik ben sowieso van de Fransen, dus vind dat idd echt heel leuk. Vergis je niet, heus niet alleen na zijn overgang he. Als je zijn progressie de afgelopen 3 edities in de Tour, duidelijke lijn, en perfecte leeftijd, ben heel benieuwd!

0
user5697 13 augustus 2020 om 22:13

@jv88
Het vraagteken was vergeten, maar de zin is duidelijk een vragende zin (zie ook de "of" voor het tweede deel van de vraag).
En als we toch willen muggenziften. Ik plak hier je zinnen die je in een volgende reactie post :
En wat is precies de educatieve waarde van op een andere manier wielrennen?
Ik kan het wel waarderen. Vond ook de Tours mooi en attractief die Armstrong won. Kan ook zo’n machtsvertoon genieten!
De eerste zin klopt grammaticaal niet (moet zijn : … van op een andere manier aan wielrennen te doen). In de tweede en derde zin ontbreekt telkens het onderwerp.
Ook gewoon een tikfout ? Of van niet beter kunnen.
Voor alle duidelijkheid. Je mag dit op die manier schrijven van mij, zolang het verstaanbaar is. Maar ga anderen dan niet "corrigeren" op een vergeten leesteken.

0
user5697 13 augustus 2020 om 22:21

Als Evenepoel ooit goede rondeknechten bijeen krijgt in de ploeg, zal die ploeg net als INEO en Jumbo, op tempo de slotbeklimming opfietsen. Om zo weinig mogelijk tijd te verliezen of om zelf weg te springen tijdens de laatste 2 km. Mocht hij nog veel progressie maken, dan kan hij als tempoklimmer eventueel al vroeger aanvallen.
Evenepoel durft wel als jonge renner (maar hoe lang nog ?) van ver aan te vallen op “geaccidenteerd” terrein. Op heuvelparcours of in het middengebergte. Daar kan hij zijn fysische capaciteiten ten volle uitbuiten. Vroeg op een lange en steile klim aanvallen, is daar nu nog bij.

0
Mario de Vries 13 augustus 2020 om 22:43

Volgend jaar dus 3!! doodcontrolerende blokken? Welja..leuk!…
Maar kom op, mooi hoor die lef, maar die durf en dat aanvallen van ver zal ook Evenepoel wel rap afleren in zulke grote koersen tussen de creme de la creme in topvorm hoor

0
hanzul 13 augustus 2020 om 23:14

Tom reed schijnbaar vlak voor de slotklim lek. Als dat klopt, verklaard dat wel dat hij achteraan begon en is het wel knap dat hij nog voor Steven eindigd. Zeker als je weet dat hij nog extra koershardheid moet opdoen.

0
Krul 13 augustus 2020 om 23:29

Bron?

0
boenk 14 augustus 2020 om 00:50

Had mechanische pech en werd dan nog eens opgehouden door die crash van Higuita.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone