Danny van Poppel richt zich op de voorjaarsklassiekers

zondag 23 december 2018 om 09:27

Danny van Poppel zal zich komend seizoen voor het eerst écht richten op de voorjaarsklassiekers. “Het is niet zo dat ik niet meer ga sprinten, maar we gaan ons volledig focussen op de klassiekers”, vertelt de renner van Jumbo-Visma voor de camera van WielerFlits.


Waarom deze omslag? “Ik heb altijd al het gevoel dat ik goed kan presteren in de klassiekers, maar ik had altijd wel pech. Mijn ogen werden echt geopend na mijn overwinning in Binche”, doelt Van Poppel op zijn indrukwekkende zege in de Belgische eendagswedstrijd Binche-Chimay-Binche.

Van Poppel zal aan de start staan van enkele gerenommeerde klassiekers. “Gent-Wevelgem, mijn eerste Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix.” Wat zijn ambities zijn? “Ik weet zelf ook niet wat ik kan verwachten. Ik weet dat ik het kan, maar nog niet welke koersen mij precies liggen.”

De 25-jarige renner zal dit jaar echter geen grote ronde rijden. In het interview legt hij uit waarom!

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

Vinyakke 23 december 2018 om 09:48

Van Poppel moet weg bij jumbo, is het slachtoffer van de successen van de klimkopmannen. Lijkt me logisch dat ze zich daar op concentreren. Bij mitchelton is zelfs geen plaats voor 1 sprinter, laat staan voor een tweede. Zou een mooie match met de Belgische lotto kunnen zijn!

tendam 23 december 2018 om 09:55

Slachtoffer? Hij komt juist weer op niveau na een paar weggegooide jaren bij Sky. Hij heeft twee grote rondes gereden om inhoud te kweken (bij Sky in 2 jaar geen enkele) en nu kan hij gaan oogsten. Zowel na de Giro als na de Vuelta was hij echt heel goed.

KimJungPoels 23 december 2018 om 10:05

Persoonlijk denk ik dat Jumbo het beste is wat Danny ooit had kunnen overkomen. Een ploeg die echt een meerjarenplan voor hem klaar had liggen, hem twee grote rondes heeft laten rijden voor de inhoud en hem nu vooral laat focussen op waar ie echt goed in is.

Qua punch zit ie echt dicht tegen de wereldtop aan. Valverde en Sagan waren nog een maatje te groot in Spanje, maar hij bleef daar toch dicht bij. Als je in Binche zo weg kan poefen van o.a. Lampaert en Naesen dan kun je in een aantal voorjaarswedstrijden zeker een hele grote rol gaan spelen. E-3, RvV en Parijs-Roubaix zal wellicht nog een jaartje de vroeg zijn, maar ik geloof wel echt in Danny van Poppel.

AWestie 23 december 2018 om 10:18

Ongelooflijk opportunistisch wanneer Danny weer zou verkassen. Zou niet getuigen van lange termijn carrièreplanning

Robb 23 december 2018 om 09:54

In wedstrijden als Nokere, Handzame of De Panne zou het misschien nog iets kunnen worden…

Col du Bramont 23 december 2018 om 10:24

De overgang naar de geel-zwarte brigade heeft hem juist goed gedaan, als sprinter zit ie net tegen de wereldtop aan, in de Giro en Vuelta paar keer net niet, maar hij reed vorig jaar een goed jaar, waar die liet zien meer in zijn mars te hebben dan “alleen maar een sprinter te zijn”.
Sterke vent die ik de komende jaren ook in de finale van een aantal klassiekers verwacht, ook in de 250km+ wedstrijden, is ook nog maar 25 jaar en heeft zoals dat heet nog groeipotentie naar boven.
Nog geen favoriet maar wel een outsider om rekening mee te houden, we gaan het zien!

Covadonga 23 december 2018 om 12:09

Goed nieuws. Dit past bij zijn kwaliteiten.

ti-raleigh 23 december 2018 om 12:27

Bij Dylan en Primoz zie je het talent er afspatten. Bij Danny heb ik dat minder. Benieuwd wat hij kan.

Fassa Bortolo 23 december 2018 om 13:12

Ik vind dit eigenlijk heel mooi nieuws. Heeft afgelopen jaar meerdere sterke eendagskoersen, zonder sprint, laten zien. Benieuwd naar zijn limiet.

vluggejapie 23 december 2018 om 15:00

Zou leuk zijn als hij serieus kan meedoen. Nog een jonge kerel en in het verleden de nodige tegenslag gehad dus wie weet.

Mwielerfan 23 december 2018 om 17:37

Kan me wel voorstellen dat hij meestal net niet goed genoeg is om beschermd te worden en dat in veel wedstrijden de knechten voor klassement of betere klassieke renners werken. Hij zal het veel zelf moeten doen lotto.

Fort 23 december 2018 om 19:26

Mooi om te zien dat hij zich hier nu volledig op gaat, en serieus op kan gaan richten. Wat we met een aantal hier toch ook al een aantal jaren zien en op hopen gaat dan nu eindelijk gebeuren. Ik geloof oprecht dat we de vervanger voor Niki wat betreft Klassieke overwinningen hier horen spreken. Erg veel vertrouwen in deze nog maar 25 jarige klasbak!

Taliesin 23 december 2018 om 21:32

Denk dat dit zeker de juiste keuze is, ook voor rest van carriere.
Massasprints winnen gaat echt heel moeilijk worden gezien de enorm sterke lichting massasprinters van dit moment. Hij is rap maar gewoon niet zo super rap. Aan de andere kant lijkt het wel echt een renner voor semi klassiekers of echte klassiekers. Vraag is met name of ie bergop meekan.

KennyKlimmen 24 december 2018 om 00:12

ik zie het helemaal zitten in Danny als man voor het vlaamse voorjaar. Interviews geven lijkt niet helemaal zijn ding.

Komi 24 december 2018 om 12:56

Ben erg benieuwd, natuurlijk een erg sterke sprint als hij nog in de kopgroep zit. En is nog steeds jong. Je kan qua tactiek ook leuke dingen doen als hij in de tweede groep zit en iemand is mee in de kopgroep.
Verder is de tweede sprinttrein wel uitgekleed(van hoecke, wagner) benieuwd of ze die weer gaan optuigen.