Danny van Poppel over transfer: “Nieuw hoofdstuk in mijn carrière”

dinsdag 3 augustus 2021 om 11:53
Danny van Poppel over transfer: “Nieuw hoofdstuk in mijn carrière”

foto: Cor Vos

Danny van Poppel is gepresenteerd als nieuwe aanwinst bij BORA-hansgrohe. Bij de Duitse ploeg moet de snelle man van Intermarché-Wanty-Gobert Sam Bennett gaan bijstaan in de massasprint. Daarmee verandert zijn rol die hij tot op heden bekleedde.

“Ik kijk echt uit naar deze nieuwe uitdaging, want BORA-hansgrohe is een heel professionele ploeg”, vertelt Van Poppel in het persbericht van zijn nieuwe werkgever. “Voor mij breekt hiermee een nieuw hoofdstuk in mijn carrière aan. Tot nu toe was ik namelijk altijd een sprinter en nu ga ik mij volledig op de leadout richten. Ik ga Sam zo goed mogelijk ondersteunen. Ik heb er zin in. Sam is niet alleen een van de snelste mannen van het peloton, maar hij is ook een heel aardige gast.”

De Nederlander, die onlangs 28 jaar werd, verwacht dat hij in zijn nieuwe rol waarschijnlijk nog veel moet leren. “Aan de andere kant heb ik al heel veel ervaring met sprinten, dus dat geeft mij vertrouwen dat we zeer succesvol kunnen zijn voor BORA-hansgrohe.”

Van Poppel in het tenue van Team Sky – foto: Cor Vos

Van Poppel trad in 2013 met Vacansoleil-DCM toe tot het WorldTour-circuit. Na een seizoen bij de Nederlandse ploeg verkaste hij naar Trek Factory Racing, waar hij onder meer een etappe won in de Vuelta a España in 2015. In 2016 stapte hij over naar Team Sky, waar hij eveneens twee jaar zou rijden. Via Jumbo-Visma kwam hij vorig jaar bij Circus-Wanty-Gobert terecht, de ploeg die deze winter Intermarché-Wanty-Gobert ging heten.

Dit artikel delen:

14 Reacties

AnderJ 3 augustus 2021 om 12:15

Vacansoleil-DCM
Trek Factory Racing
Team Sky
Jumbo-Visma
Wanty-Gobert
En nu Bora.

Dat is best een lang rijtje. Heeft Danny gewoon regelmatig een nieuwe uitdaging nodig?

Wheely 3 augustus 2021 om 12:43

Volgens mij heel veel potentieel talent wat er niet altijd uitkomt, zijn veel ploegen die met hem het avontuur aan willen gaan. Heeft ook goed management wat toch steeds aan een mooie ploeg helpt.

Pole Pole 3 augustus 2021 om 13:30

Volgens mij is hij gewoon overhyped. Je kan onmogelijk zeggen dat hij geen kansen heeft gehad. Net-niet renner.

Turtlehead 3 augustus 2021 om 12:53

Transfer beklonken tijdens hun gezamenlijke calvarietocht in GW dit jaar?

hardfietser 3 augustus 2021 om 13:02

Hoop dat er bij Bora meer uitkomt als bij Wanty het geval was want dat was om te janken. Voor de Tour een tijd met je lead-outs in training geweest om maar te scoren in Frankrijk en dan zo voor de dag komen. Denk en zijn maten zullen van Poppel heus wel weten te bereiken, de vraag is wat hij er zelf mee gaat doen. De bal ligt zogezegd bij hem.

Daniel17 3 augustus 2021 om 13:12

Ik vond zijn klassiekers gewoon heel goed, qua massasprints valt het tegen inderdaad

Merlinappa 3 augustus 2021 om 14:26

Afgelopen jaar was Danny juist weer erg goed, beter dan voorgaande jaren. In de klassiekers telkens van voren en mooie uitslagen gereden. Met 1 procentje extra win je wellicht eens, zou mooi zijn als ie dat kan pakken bij Bora.

hjjanssen1973 3 augustus 2021 om 14:01

Is een goede stap voor hem. Als sprinter is hij een sub-topper, als hij in vorm is. Goede leadouts zijn heel waardevol en daar zal hij ook voldoening uit kunnen halen, schat ik zo in.

joep b 3 augustus 2021 om 14:07

Hij was zo slecht niet dit jaar

Reiger 3 augustus 2021 om 14:24

Danny van Poppel is een subtopper die waarschijnlijk van waarde is voor een ploeg.
En daar zal dan ook zijn contract naar zijn toch? Verwacht niet dat hij tonnen aan salaris binnenharkt maar door prijzengeld en premies toch een flink inkomen zal hebben.

DeGroteMolen 3 augustus 2021 om 14:59

Lead out en in klassiekers / kleinere koerseen voor eigen kans. Lijk me een prima combi voor DvP. Zelf sprintkopman net niet.

Romāns Vainšteins 3 augustus 2021 om 16:37

Prima renner maar geen speerpunt.

Titaantje 3 augustus 2021 om 16:42

Vraag me erg af (cq ik betwijfel) of hij zo’n goede leadout zal zijn.

poortje de dijkenstoemper 3 augustus 2021 om 18:02

Ik geef Danny het voordeel van de twijfel

Headlines

Materiaalzone

Populair