Daniel Teklehaimanot vindt onderdak bij Cofidis

vrijdag 2 februari 2018 om 17:36
Daniel Teklehaimanot vindt onderdak bij Cofidis

Daniel Teklehaimanot rijdt komend seizoen voor Cofidis. De 29-jarige Eritreeër zat na zijn vertrek bij Dimension Data zonder ploeg.

Teklehaimanot zal begin februari tijdens de Dubai Tour zijn debuut maken voor zijn nieuwe werkgever. Teambaas Cedric Vasseur is blij met zijn nieuwe renner. “Ik weet zeker dat we dankzij zijn kwaliteiten als klimmer en aanvaller als team een hoger niveau kunnen bereiken”, laat hij weten.

Dit artikel delen:

14 Reacties

hartstikkebedankt 2 februari 2018 om 17:41

Mooi zo, ik vond het al onbegrijpelijk dat geen enkele ploeg hem eerder heeft toegevoegd

Attack 2 februari 2018 om 17:43

Wat is er met soupe aan de hand? Want teklehaimanot komt als zijn vervanger staat er in het bericht van cofidis.
Ook niet echt het zelfde type renners.

SCIC 2 februari 2018 om 17:45

Op PCT niveau is Cofidis de topploeg. Kansen genoeg voor hem om zich te laten zien, b.v. in de Tour of Vuelta.

GreenDay 2 februari 2018 om 17:47

Fantastisch nieuws!

platteprijs 2 februari 2018 om 17:48

@ Attack, er staat dat Soupe ziek is. Dus gaat het om een vervanging voor deze wedstrijd

Sebas 2 februari 2018 om 18:35

Beste nieuws van de dag!

Verweggistan 2 februari 2018 om 19:06

Terecht. Mooi nieuws.

fcdb4-ever 2 februari 2018 om 19:30

Je zou toch marketing technisch, hem altijd moeten willen aantrekken, een van de populaire renners in afrika en natuurlijk rete populair in Eritrea. Ook zit hij vaak in de kopgroep, wat ook natuurlijk positief is voor een sponsor.

finton 2 februari 2018 om 19:36

Mooi zo! En hopelijk mag hij nu meer zijn eigen kans gaan dan bij DD.

LucasR 2 februari 2018 om 19:38

Heel mooi nieuws!

Bikeage 2 februari 2018 om 19:48

Onbegrijpelijk dat ie nu pas een ploeg heeft gevonden, maar mooi nieuws!

Scott Sunderland 2 februari 2018 om 22:00

Super voor deze jongen en ik denk dat Cofidis wel bij hem past.

Er zijn nog maar een paar jongens uit de WT 2017 die nog een ploeg zoeken. Opvallend genoeg drie van TLJ: Keizer, Vermeulen en Lobato.

TomDJ 2 februari 2018 om 23:36

Gelukkig! Kan toch niet dat hij geen ploeg zou hebben.

Jovic 3 februari 2018 om 09:15

Dat zijn vorige ploeg hem geen contract verlenging aangeboden zal wel een reden hebben.
Er zijn nog genoeg renners die geen nieuwe ploeg gevonden dit jaar.