Curvers en Ten Dam verlengen contract met één jaar

dinsdag 13 september 2016 om 13:37
Curvers en Ten Dam verlengen contract met één jaar

Roy Curvers - Foto: Marcel Koch

Roy Curvers en Laurens ten Dam rijden ook volgend seizoen voor Giant-Alpecin. De ploeg maakte vandaag bekend dat het de contracten met de twee routiniers met één seizoen heeft verlengd.

De 36-jarige Curvers mag zich met recht een van de cultuurbewakers van de ploeg noemen. Hij rijdt al sinds 2008 voor de formatie van Iwan Spekenbrink. “Voor ons was dit geen moeilijke keuze”, legt ploegleider Rudie Kemna uit. “We zijn blij dat hij nog een jaar bij ons blijft. Hij is geweldig persoon, een fantastische atleet en draagt onze filosofie heel goed uit. Zijn ervaring en parcourskennis zijn van essentieel belang in zowel de klassiekers als de grote rondes. Komend seizoen is hij opnieuw een van onze wegkapiteinen die de jonge jongens in het team kan begeleiden”.

Ten Dam (35) vertelde eerder vandaag al dat hij hoopt volgend jaar de Giro en de Tour te rijden. “Het aantrekken van Wilco Kelderman heeft mij motivatie gegeven om door te gaan. We hebben een sterke ploeg voor de rondes en ik hoop dat ik daar een grote rol in kan spelen.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Turtlehead 13 september 2016 om 13:52

Yes, onze Roy is onder dak.

polke 13 september 2016 om 14:13

Ik vind ten dam Total geen meer waarden voor giant hebben . En zeker in de Tour niet. En waarom geeft kelderman hem meer motivatie om door te gaan onzin is dat .hij wil gewoon nog een jaar genieten van leven als een profrenner .en nog een keer de Tour om in de belangstelling te staan en dat iedereen zijn afscheid kan zien op champs elysees .nou sorry zo groot renner is het nou ook weer niet

assen 13 september 2016 om 14:33

Als Ten Dam zo rijdt als dit jaar is hij geen meerwaarde. Hij kan het volgend jaar in het voorseizoen laten zien. Doet ie dat niet … dan wordt ie denk ik niet meegenomen in de Tour.

Chaba 13 september 2016 om 14:45

Duurde lang voor Curvers maar het is hem gegund. Omdat Ten Dam een vol programma rijdt verwacht ik wel dat hij een stuk beter zal rijden. Zijn werk zal hij wel kunnen doen, top prestaties hief je denk ik niet meer te verwachten.

vlek 13 september 2016 om 14:55

Curvers behouden was heel belangrijk voor de uitstaling als vriendenploeg, laatste tijd waren er namelijk wel erg veel ‘nieuwe helden’ vertrokken.

tendam 13 september 2016 om 15:08

Ten Dam was dit jaar wel erg matig. Vorig jaar reed hij, nota bene na een valpartij, in de Tour nog enkele keren met de beste 10-15 renners mee omhoog. Er moet toch iets meer uit te halen zijn dan Giant momenteel doet.

Curvers willen ze houden vanwege z’n uitstekende acteerprestaties ;)

Wielerfan1987 13 september 2016 om 15:56

Curvers is gewoon met recht een goede koerskapitein waar zowel de kopmannen voor de ronden als de sprinttrein iets aan hebben.

Typisch dat Ten Dam aangeeft Giro en Tour te willen combineren.

Het is dan natuurlijk wel de 100sfe editie van de Giro, maar volgens mij valt Ten Dam zijn geliefde Tour of California tijdens de Giro en die wedstrijd is volgend jaar voor het eerst WT….

koos1 13 september 2016 om 16:44

Curvers in een ander ploeg is ook bijna niet voor te stellen. Als die stopt zie ik hem ook wel ploegleider ofzoiets worden bij Giant/Sunweb.
TLJ had ook interesse in Curvers voor de sprinttrein, maar dus toch voor blijven bij Giant gekozen als wegkapitein.

vanSpringel 13 september 2016 om 16:47

Slimme roetienjéé die Curvers.
Die gaat na zijn carrière achter een ander stuur zitten.
Ten Dam is geen reclame voor het fietsmerk, voor de sjampooh ?

tendam 13 september 2016 om 18:21

@koos1
Oh, interessant. Waar haal je dat vandaan, van die interesse? Ik zou dan eerder bv. Koen de Kort hebben proberen te halen.

Arema Pro Cycling Team 13 september 2016 om 18:45

Curvers mooi,Ten Dam had voor mij niet gehoeven. Krijg je weer allerlei BBQ foto’s,maar als je dan zikn uitslagen bekijkt is het bijna 3 x niks.
Geef dan die Hoekstra maar contract of gebeurt dat nog?

vlek 13 september 2016 om 19:00
Quote:
Ik zou dan eerder bv. Koen de Kort hebben proberen te halen.

Ja, wie niet. Daarna is het echter niet zo gek om bij Curvers uit te komen.

hanzul 13 september 2016 om 19:00

@tendam stond ongeveer 14 dagen geleden in de Limburger.

Jalabertje 13 september 2016 om 20:11

Wat is eigenlijk de grootste overwinning van ten dam? Wat is zijn track record als klassementsrenner. Volgens mij geen een, en 1 of 2x in de top 10.

Ik vind het meer een leuke man voor de media dan een sportman.

IlPirata 13 september 2016 om 20:40

Hoeveel koersdagen heeft van Dam eigenlijk dit jaar? Kan hem alleen voor de geest halen in California en de Tour. Nog meer Amerikaanse wedstrijden toch zeker?

Jacco van Stierop 13 september 2016 om 20:51

Ten Dam heeft al 2 jaar geen enkele meerwaarde; de enige reden die ik kan bedenken om zijn contract te verlengen is dat hij niet al te duur zal zijn.

tendam 13 september 2016 om 21:04

@hanzul
Kan ook een manier zijn van z’n manager om een iets beter contract eruit te slepen, natuurlijk.

schipperaar 13 september 2016 om 21:07

Weet ook niet hoe ie zijn ervaring ten toon moet spreiden als ie constant achteraan bungelt.

aoyen 13 september 2016 om 23:15

Curvers is sinds ze bij Giant Kittel hebben laten vallen ook verworden tot peletonvulling. Was een meerwaarde in de beste sprinttrein ter wereld, maar met Matthews heb je niet echt een trein nodig

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair