Cummings: “Ik droom al mijn hele leven van een ritzege als deze”

zaterdag 18 juli 2015 om 18:16
Cummings: “Ik droom al mijn hele leven van een ritzege als deze”

Foto: Sirotti

Stephen Cummings won vandaag de veertiende etappe in de Tour de France. Op het laatste moment kwam hij aansluiten bij Romain Bardet en Thibaut Pinot. “Ik wist dat ik niet de sterkste klimmer was, dus moest ik het anders aanpakken”, aldus Cummings in de tv-uitzending.

“Aan de voet van de slotklim werd iedereen gek en gingen de Fransen voluit. Ik bleef kalm, pakte de klim op als een tijdrit en zocht mijn eigen ritme”, vervolgt de Brit. “Het laatste dalende stukje voor de aankomst speelde in mijn kaart. Pinot was iets voorzichtiger in de bochten. Ik kon aanpikken en eenmaal op het vlakke weet ik dat echte klimmerstypes me moeilijk kunnen kloppen.”

Een droom komt uit voor Cummings. “Ik droom al mijn hele leven van een ritzege als deze, eentje die er komt na een lange vlucht. Thuis bestudeer ik graag lange vluchten, hoe ze tot stand komen en in elkaar zitten. Het is mijn favoriete deel van een grote ronde.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

vevie 18 juli 2015 om 18:20

Die twee Fransen wel een loer gedraaid. Die zullen ze vannacht in hun bed wel even voelen

tylerhamilton 18 juli 2015 om 18:23

Mooi, mooie overwinning ook. Hij leeft echt wel voor zijn vak.

Gesink4President 18 juli 2015 om 18:24

Ik zou de reactie van Michel Cornelisse ook wel willen zien

pirazzi 18 juli 2015 om 18:26

Hij deed het al eens eerder in de Vuelta.

hongerklopje 18 juli 2015 om 18:30

Geweldig tactisch gereden, toen hij de laatste bocht instuurde hadden die fransen het al verkloot. Schitterend dat MTN uitgerekend vandaag deze etappe pakt.

Esko 18 juli 2015 om 18:30

De slimste renner heeft vandaag gewonnen. Die Fransen keken te veel naar elkaar.

rennerske 18 juli 2015 om 18:43

Cummings heeft in het verleden meerder male getoond een veelzijdig coureur met inhoud te zijn. Dus wellicht minder verrassend en zeker minder verdacht dan het lijkt te zijn.

Tom Opheij 18 juli 2015 om 18:59

Fantastisch hoe hij die 2 Fransen voorbij poeft… Grootste verliezer van deze dag is de Franse trots…

tendam 19 juli 2015 om 08:48

@rennerske
Wie vindt het verdacht dan? Cummings is gewoon een prima renner, heeft alle toppers al wel eens verslagen. Hij doet dat echter vooral in februari, als niemand in topvorm is. Maar uit zo’n kopgroep moet hij kunnen winnen (en dat deed hij dus ook).

NairoQ 19 juli 2015 om 10:50

Zijn vader en broer die enkel resultaten in grote koersen lezen vinden het waarschijnlijk verdacht.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone