Critérium du Dauphiné doet toeschouwers opvallend verzoek

maandag 27 juli 2020 om 13:39
Critérium du Dauphiné doet toeschouwers opvallend verzoek

Geen ruimte voor selfies in de Dauphiné - foto: Cor Vos

De organisatie van het Critérium du Dauphiné wijst met een opvallend verzoek haar toeschouwers op enkele coronamaatregelen, die henzelf èn de renners moeten beschermen. Daarbij is creatief gekeken naar het jaartal 2020.

“Bescherm uzelf èn de renners in 2020”, schrijft de organisatie op social media. Toeschouwers wordt verzocht twee meter afstand te houden van de renners, geen handtekeningen te vragen, twee soorten beschermingsmiddelen bij zich te dragen (een mondkapje en handgel) en geen selfies te nemen.

De ingekorte editie van het Critérium du Dauphiné is vorige week voorgesteld. De Franse ronde gaat op woensdag 12 augustus van start in Clermont-Ferrand. Vier dagen later eindigt de wedstrijd in Megève. Anders dan voorgaande jaren ontbreekt een tijdrit. Vorig jaar ging de eindzege naar Jakob Fuglsang.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Fred Postma 27 juli 2020 om 13:58

Ze kunnen beter thuisblijven voor de buis .

Etio 27 juli 2020 om 14:04

Dit is wel relatief makkelijk te onthouden en erg duidelijk.
Hopelijk is het effectief en kunnen de koersen doorgaan.

Sebas 27 juli 2020 om 14:35

Eens! Goed bedacht.

xistnc 27 juli 2020 om 16:33

Ook eens, kudo’s voor het concept en de infographic.

Samlambeej 27 juli 2020 om 18:08

jep!

Duh 27 juli 2020 om 14:37

In navolging van de eerdere franse Coronaregel: Je mag
1 keer per dag naar buiten voor maximaal
1 uur en blijft daarbij binnen
1 km van je huis met een maximale groepsgrootte van
1 volwassene.

ParijsIsNogVer 27 juli 2020 om 15:37

Leuk bedacht. Volgend jaar is 1 selfie weer toegestaan.

Wheely 27 juli 2020 om 16:08

2029 wordt een mooi jaar, 9 selfies in de Dauphiné!

Groningen 27 juli 2020 om 19:22

Zullen we het omdraaien? Een handtekening volgend jaar lijkt me prima, en dan de komende 80 jaar geen selfies meer

DeHof 27 juli 2020 om 19:33

Gaan we dan ook ieder jaar een meter verder weg staan?

Arie den Blanken 28 juli 2020 om 10:44

Bij dat maken van selfies en vragen van autogrammen door volwassenen denk ik altijd dat die mensen in hun gedrag op het niveau van de basisschool zijn blijven steken.

Headlines

Materiaalzone

Populair