Crelan-topman Versele: “Te vroeg om te beslissen over fusie met Roompot”

Door , dinsdag 18 september 2018 om 20:33
Crelan-topman Versele: “Te vroeg om te beslissen over fusie met Roompot”

foto: Photopress.be

De contractverbreking van Wout van Aert bij zijn Sniper Cycling Team blijft voor veel heisa zorgen. Luc Versele, de topman van sponsor Crelan, is allerminst ‘happy’. “Ik ben zwaar ontgoocheld”, zegt hij tegen WielerFlits.

“Of ik ontgoocheld ben in de ploeg of in Van Aert, is niet de juiste vraag”, aldus Versele. “Ik ben vooral ontgoocheld in de situatie. Als sponsor investeer je in een team met als bedoeling een positief verhaal te creëren. Op lange termijn. Dat is altijd onze visie geweest. Nu wordt dit plots verbroken van de ene dag op de andere. Nee, daar word ik niet blij van.”

Versele beweert het nieuws van de breuk vernomen te hebben via de media. “Ik heb nog niet kunnen overleggen met de ploegleiding, noch met Wout zelf (Van Aert zit op het vliegtuig naar de VS, red) en wil hier dus – nog – geen standpunt innemen.”

Of de fusie met team Roompot door het vertrek van Van Aert op de helling komt te staan, wilden we nog weten. “Daar gaan we niet halsoverkop een beslissing in nemen. Crelan kan opstappen als Van Aert de ploeg verlaat, dat klopt. Maar laten we dat eerst rustig bekijken. Ik weet ook niet hoe het contract van Roompot met het Sniper Team er uitziet. Crelan heeft zeker niet alle kaarten in handen. Dat is werk voor de komende dagen, als we met alle partijen om de tafel hebben gezeten en de situatie wat uitgeklaard is.”

Dit artikel delen:

42 Reacties

FBahamontes 18 september 2018 om 20:41

Ik vind het heel opvallend dat deze man zegt dat hij niet weet hoe het contract tussen Roompot en Sniper eruit ziet. Crelan zou nota bene subsponsor en mede-naamsponsor worden, hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat de topman dit soort dingen niet weet?

Mwielerfan 18 september 2018 om 20:45

Opvallend inderdaad.
Minstens zo opvallend: wva klaagt dat hij te weinig ingelicht wordt. Maar zn persoonlijke sponsor weet van niks.

josi 18 september 2018 om 20:50

Inderdaad, totaal onbegrijpelijk. Dit is een van de twee grote sponsors van de fusieploeg en hij weet niet hoe het contract eruit ziet? Ik heb het idee dat iedereen binnen die club alleen maar via de media met elkaar communiceert.

Leendert82 19 september 2018 om 01:20

Natuurlijk weet hij wel hoe het contract eruit ziet. Maar wil er op dit moment niets over zeggen. Dit is de makkelijkste manier om niet de vraag te beantwoorden.

Lapjestrui 18 september 2018 om 20:46

Precies chaos.
Suggestie: Aqua Blue Roompot, powered by Crelan & Leontien.nl

arjando.ooms 18 september 2018 om 21:17

Je doet je naam eer aan.

WernerFranke 18 september 2018 om 20:52

In de Belgische pers staat als reden van plotse contractbreuk: Nick Nuyens had verschillende mensen in het team proberen dwingen een belastende verklaring op papier te zetten tegen hun kopman.

Nick van zijn beste kant natuurlijk.

Poeksel 18 september 2018 om 21:10

Het is speculatie, maar wel in de lijn van andere verhalen die over Nuyens gaan. En een plausibele aanleiding om ontslag te nemen.

ah-ja 18 september 2018 om 21:19

Waar wou Nuyens dat dan?

Mwielerfan 18 september 2018 om 21:20

Wva stuurt al een tijdje aan op een breuk. Misschien zouden die belastende verklaringen wel volledig naar waarheid zijn. In dat geval is het niet meer dan normaal dat Nuyens dat documenteert

Poeksel 18 september 2018 om 21:32

Ik kan het overigens niet vinden, waar heb je het vandaan Werner?

Geflitst 18 september 2018 om 21:43

Ik lees het oa op de site van HLN en Het Nieuwsblad.

Poeksel 18 september 2018 om 22:18

Dank!

FBahamontes 18 september 2018 om 20:53

Geen idee of dit de juiste plek is om het te posten, maar het Nieuwsblad heeft een vrij vernietigende reconstructie gemaakt, waarin een gigantische karaktermoord op Nuyens wordt gepleegd:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180918_03757060

west 18 september 2018 om 21:13

Heb jij een abonnementje?

WernerFranke 18 september 2018 om 21:24

Edit: Dit is niet de bedoeling

Romāns Vainšteins 18 september 2018 om 21:40

Leuk verhaal zeg, een echte Beunhaas die Nuyens.

Samlambeej 18 september 2018 om 21:43

@WernerFranke
Dank. Ik haal even de popcorn.

Geflitst 18 september 2018 om 21:46

Je vraagt je af hoe goed Van Aert nog kan worden als hij werkt in een positieve omgeving, met capabele mensen en hoogwaardige materialen. Zou wel eens een voltreffer bij Jumbo kunnen worden.

Vincent Lacressonniere 18 september 2018 om 22:17

Vermakelijk stukje Werner!

Fuubs 18 september 2018 om 23:30

Bedankt werner!

west 18 september 2018 om 21:12

Nou, met zn tweeën Sniper en die gek Nuyens eruitdrukken en dan lekker verder als Roompot-Crelan met een Nederlands-Belgische ploeg.

Off topic; mensen die het “cool” vinden om hun team oid te vernoemen naar wapentuig moet je bij voorbaat al niet serieus nemen.

MDKIDW 18 september 2018 om 21:19

Als ik roompot was zou ik mijn handen er van aftrekken en een andere oplossing zoeken. Wat een bende zeg met zoiets wil je niet geassocieerd worden

Marszzz 19 september 2018 om 07:44

Inderdaad. Hier wordt niemand beter van. Gauw ook contract verscheuren als er al een overeenkomst is en verder gaan.

Birdheart 18 september 2018 om 21:54

Ik weet wat goochelen is, maar hoe ontgoochel je iets?
Dat hij niet weet wat de overige twee Exact hebben afgesproken is opzichzelf niet vreemd. De hoofdlijnen kent hij echt wel, maar dat ze hem niet alles vertellen over de allerkleinste details onderling is vrij normaal, het is sinpelweg zijn contract niet. En daarbij hij zal ondertussen met alles wat ze als privé sponsor van van aert al met nuyens hebben meegemaakt begrijpen dat nuyens en co altijd nog ergens een konijn uit een hoed tovert waar je het niet verwacht. En wacht hij eerst af waar het konijntje te voorschijn komt voor hij het afschiet

Lapjestrui 18 september 2018 om 22:04

Uitgaande van het Nieuwsbladverhaal: Roompot is wel erg opportunistisch, naief én korte termijngericht (of buitengewoon slecht geïnformeerd) door te fuseren met zo'n zootje ongeregeld. Lekkere bedoening zal het zijn.

Elijzen, wat zal die blij zijn dat 'ie daar weg is. Op naar de Jumbo.

En op WvA moet een prima kop zitten door ondanks alle gedoe toch te presteren.

PS: Zou ook zo maar kunnen dat Nuyens wordt geslachtofferd. Tijd voor een onderzoeksjournalistieke WF-commissie die het tot de bodem uitzoekt

xistnc 18 september 2018 om 22:27

Elijzen naar Jumbo? Die is ‘net’ weg bij die ploeg.

Lapjestrui 18 september 2018 om 22:57

Long time ago.

horsm 18 september 2018 om 23:26

Dank, Werner!

Fuubs 18 september 2018 om 23:34

Deze man, in tegenstelling tot alle andere partijen, laat zich iig (nog) niet gek maken.

oscarito1908 19 september 2018 om 01:50

Tjezus dat stukje van Werner zegt wel heel veel over Nuyens. Wat een galbak. Dat verhaal van Leukemans er nog bij.

Om deze vent moet je met een grote boog heenlopen.

Col du Bramont 19 september 2018 om 07:53

Heerlijk deze achtergrond info om alles goed te kunnen plaatsen, Thxs!

robertus 19 september 2018 om 08:14

Dank Werner!

Wie baas is bakt koek maar hoelang nog voor de heer Nuyens? :)

Ton van Wieringen 19 september 2018 om 10:59

Mogelijk slot van deze soap: Fusie Roompot-Crelan gaat niet door en Roompot stopt.
Waarmee veel werkgelegenheid verloren gaat en nog minder (Nederlandse) talenten een kans krijgen om prof te worden!

ghostwriter 19 september 2018 om 11:09

Crelan volgt Van Aert en het zal me niet verbazen als Van Aert volgend jaar voor de Jumbo-Crelan ploeg rijdt.

Jean Dumas 19 september 2018 om 12:23

Je moet ook niet gek opkijken als Nuyens van het toneel verdwijnt en Van Aert plots wel naar Roompot-Crelan gaat.

achtpuntzes 19 september 2018 om 11:33

Het meest opzienbarende van dit nieuwsbericht vind ik toch wel dat van Aert op het vliegtuig schijnt te zitten in plaats van er in.

HF2013 19 september 2018 om 12:11

Oh, dat valt wel mee toch. Mijn collega uit Herentals zat altijd “op de vlieger” dat lijkt me nog een veel onaangenamer vervoersmiddel dan een vliegtuig.

EddyB1958 19 september 2018 om 12:55

De Nederlanders zitten in het vliegtuig en drinken een jus d’orange,de Vlamingen zitten op het vliegtuig en drinken een sinaasappelsap.

zoetepap 19 september 2018 om 11:49

ondertussen is Van Aert verdwenen op de Roompot lijst