‘Contractonderhandelingen Bahrain Merida en Vincenzo Nibali bereiken impasse’

maandag 15 april 2019 om 12:39

foto: Cor Vos

De contractonderhandelingen tussen Bahrain Merida en Vincenzo Nibali verlopen zeer stroef, zo stroef dat Nibali volgens Cyclingnews achter de schermen een overstap naar Trek-Segafredo aan het bewerkstelligen is.


Bij de start van het project Bahrain Merida in 2017 tekende Nibali een contract voor drie jaar bij de ploeg. In het tenue van Bahrain Merida won hij onder meer een tweede keer de Ronde van Lombardije en was hij vorig jaar de primus in Milaan-San Remo, waardoor hij nu de grootste koersen op eigen bodem op zijn palmares heeft staan.

Nibali en zijn management zouden Bahrain Merida om een tweejarig contract met dezelfde voorwaarden als zijn huidige contract gevraagd hebben. De formatie van Brent Copeland weigert vooralsnog hieraan te voldoen, waardoor Nibali verder kijkt. Na eerdere gesprekken met Trek-Segafredo zou de Italiaan nu zijn ja-woord hebben gegeven aan de Amerikaanse formatie.

Sponsor Segafredo, een Italiaans koffiemerk, zou graag een Italiaans uithangbord hebben en in die rol zou Nibali perfect passen.

Dit artikel delen:

17 Reacties

SteelHorseCowboy 15 april 2019 om 12:48

Nibali is een geweldige renner. Maar ik kan me voorstellen dat sponsor en ploeg meer van hem verwacht hadden in het rondewerk. En dat hijzelf een betere ploeg om zich heen verwacht had.

hartstikkebedankt 15 april 2019 om 13:39

In 2017 heeft Nibali gewoon heel goed gereden, twee keer podium in de grote rondes en Lombardije gewonnen. Vorig jaar was op MSR en een 2e plek in Lombardije na idd wel matig (ook door omstandigheden).

KnightBiker 15 april 2019 om 13:05

@steelHorse – Vorig jaar pech gehad in de tour, daarna was het lastig terug in vorm komen, maar dat kan je hem niet verwijten. (hij leek goed te zijn tot zijn valpartij op de alp d’ Huez) Maar wel de Primavera gewonnen.

In zovere denk ik dat je gezien die omstandigheden niet veel meer van Nibali kon verwachten vorig jaar.

Wat ik eerder zie is dat Nibali oud begint te worden voor een ronde renner, maar als klassieker renner / 1 daagse renner kan hij nog wel even mee. Voor Barhrain-Merida een afweging maar ik denk dat een renner met zoveel mogelijkheden wel een risico waard is.
(Trek deed het ook voor Contador en die won niet, maar werkte hard en haalde een hoop publiciteit en goodwill op, dat zelfde kan Nibali ook doen en voor Trek lijkt dat bijna belangrijker dan winnen)

Stenalic 15 april 2019 om 13:07

De eerste overwinning was in zijn Italiaanse kampioenstrui van Astana in 2015.

Viktrodriguez 15 april 2019 om 13:21

Het is natuurlijk ook vooral Segafredo die Nibali wil als Italiaans uithangbord en voor de publiciteit.

vanSpringel 15 april 2019 om 13:24

Had tussen de regelen door gelezen dat er een nieuwe ‘eigen’ Italiaanse ploeg opgezet zou worden, waarvan Nibali deel zou gaan uitmaken ?
Gaat ‘m niet worden wanneer ik bericht lees.

LutsenkoFan 15 april 2019 om 13:33

Waarom haalt Trek altijd de renners die eigenlijk al langzaam afgeschreven worden of afgeschreven zijn.

VerstandOpNul 15 april 2019 om 14:05

Hij was in zijn tijd bij Astana al de best-verdienende renner, maar niet de best-presterende renner..

Johnny7 15 april 2019 om 14:38

Past wel in het beleid van Trek, niet alleen een oude renner maar vooral ook een oude renner die niet meer mee kan en toch een dik salaris wil. Volgens mij heeft Trek echt geen klein budget dus waarom ze niet gewoon eens voor een klassementsrenner onder de leeftijd 30 gaan is mij een raadsel.

Scott Sunderland 15 april 2019 om 14:41

Het is vooral een geldkwestie. Ik las ergens dat hij zo’n vier miljoen per jaar verdient daar. En dat zou hij dus ook de komende jaren willen behouden bij Bahrein. Ietsje minder zou ook mogen lijkt me, gezien leeftijd. Ze willen hem graag houden. Maar niet meer voor dat salaris.

HoofdIsVrij 15 april 2019 om 15:41

4 miljoen per jaar? Dan is hij veruit de best betaalde renner in het profpeloton. Daar geloof ik niks van.

Marcel1112 15 april 2019 om 16:53

Froome verdient naar verluid 5,3 miljoen euro.

Tuubke 15 april 2019 om 16:57

Jeetje, dan heb ik toch echt het verkeerde vak gekozen!
(En niet hard genoeg getraind, maar dat terzijde).

Romāns Vainšteins 15 april 2019 om 17:01

Miljoen dit miljoen dat weten wij veel joh.

Scott Sunderland 15 april 2019 om 18:08

Tja of het waar is weet ik niet, maar Nibali en Sagan werden op een jaarsalaris van 4 miljoen gemeld. Onder andere hier, maar ook elders genoemd:

https://www.google.com/amp/s/www.cyclingstory.nl/2016/01/15/column-generatie-geld/amp/