Contador gaat aan de slag als commentator

Door , donderdag 11 januari 2018 om 15:36

foto: Sirotti

Alberto Contador blijft voor de wielersport behouden. De 35-jarige Spanjaard zette na de afgelopen Vuelta a España een punt achter zijn carrière, maar lang zal hij niet op zijn lauweren rusten. De Spaanse versie van Eurosport heeft namelijk bekendgemaakt dat El Pistolero vanaf komend seizoen in de commentaarcabine gaat plaatsnemen.


Contador is blij met de kans die de sportzender hem biedt. “Ik hou van wielrennen, het is mijn passie. Niet alleen op de fiets, maar ik kijk er ook graag naar. Ook kan ik door dit voorstel dicht op de wielerwereld blijven zitten, waardoor ik contact kan houden met vrienden en collega’s uit het peloton. Ik wil mijn ervaringen met de kijkers delen en hoop hen met interessant anekdotes en kennis te vermaken.” Bij de Spaanse versie van Eurosport werkt ook ex-renner Juan Antonio Flecha.

Dit artikel delen:

13 Reacties

west 11 januari 2018 om 15:58

In plaats van Ducrot hoop ik? Liever onbegrijpelijk Spaans dan onbegrijpelijke b*llsh*t. (Heb t gelezen. Bij Eurosport es helaas)

klassementsrenner 11 januari 2018 om 16:09

Flecha zit toch meer in het algemene team van Eurosport? Zou best kunnen dat hij ook Spaans commentaar geeft.

klassementsrenner 11 januari 2018 om 16:10

Wel leuk trouwens dat Contador dit gaat doen!

reusjen 11 januari 2018 om 16:11

Ik dacht dat flecha altijd Engelstalige items maakte, of doet hij dat naast zijn werk voor de Spaanse eurosport?

ikbenprocycling 11 januari 2018 om 16:13

De Boekhouder gaat vast geen onthullende anekdotes geven.

WernerFranke 11 januari 2018 om 16:18

Ik gok op zo’n 12 keer per uitzending “No comprendo por que no atacan.”

AWestie 11 januari 2018 om 16:30

Commentaarcabine? More like bezemkast

Kraanwater 11 januari 2018 om 16:47

Leuk jammer dat het spaans is maar commentaar van een ex pro is toch het leukst. Ik vind de podcast van lance ook erg interessant dus vermoed dat commentaar tijdens een race lang nog veel interessanter is.

Sebas 11 januari 2018 om 18:02

Ha die podcasts van Lance zijn heel vermakelijk. Helaas is mijn Spaans niet zo goed. Had graag naar Alberto geluisterd.

Plavka 11 januari 2018 om 22:16

Leuk

Mwielerfan 11 januari 2018 om 23:49

Hij snapt de essentie van commentaar geven: publiek vermaken. Heel goed nu nos nog bij hem op cursus.
Ik kijk nu al uit naar de eerste close finish met contador voor commentaar: er zat zero komma zero zero zero cm tussen

sooike 11 januari 2018 om 23:53

José Been gaat plaats maken voor hem en verzorgt bij zijn commentaar zwijgend de ondertiteling !

IlPirata 12 januari 2018 om 17:13

Mooi, kan hij ze aanstoot geven om aan te vallen met zijn commentaar dan ‘unfortunately’. Pracht renner, ga hem dit seizoen erg missen.