Cofidis heeft vertrouwen in Bouhanni: “We bouwen een sprinttrein”

woensdag 6 februari 2019 om 11:55
Cofidis heeft vertrouwen in Bouhanni: “We bouwen een sprinttrein”

foto: Unipublic

Nacer Bouhanni (28) kende een turbulent 2018, maar de Fransman van Cofidis lijkt inmiddels tot rust gekomen. Teammanager Cedric Vasseur verwacht dan ook veel van zijn poulain. “Iemand die einde contract is, presteert altijd een tikkeltje beter”, zo vertelt hij in een interview met Ouest France.

De oud-renner kan het weten. “Ik ben zelf ook weleens einde contract geweest”, aldus Vasseur. “Dan presteer je altijd wat beter. Ik heb een goed gevoel bij Nacer. Hij ziet nu in dat we hem willen helpen. Dat we de ploeg naar een hoger niveau willen tillen. Hij beseft dat hij zijn eigen niveau ook moet opkrikken.”

Bouwen aan sprinttrein 
Dat Vasseur nog altijd gelooft in de kwaliteiten van Bouhanni, blijkt wel uit het aankoopbeleid. “Met Zico Waeytens en Filippo Fortin hebben we twee renners aangetrokken die kunnen plaatsnemen in de sprinttrein. Nacer heeft nog nooit een volledige trein tot zijn beschikking gehad. Ik heb er een goed gevoel over.”

Cofidis en Bouhanni kijken weer vooruit na een roerige periode – foto: ASO

Bouhanni zal in sommige koersen het kopmanschap moeten delen met zijn landgenoot Christophe Laporte, die zich inmiddels heeft ontpopt tot een uitstekende sprinter. “We zullen beide mannen bijvoorbeeld inzetten in Milaan-San Remo. Er kan van alles gebeuren in die koers. Het zou dan ook dom zijn om op één renner te gokken”, aldus Vasseur.

Bouhanni: “Ben nu veel relaxter”
Bouhanni begint zijn seizoen deze week met de Ronde van Valencia. Eerder liet de sprinter al weten als mens te zijn veranderd. “Ik ben veel relaxter. Ik begrijp nu eindelijk dat er een leven is na het wielrennen, dat heeft ervoor gezorgd dat ik dingen in perspectief kan zien.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

brianbentert 6 februari 2019 om 12:33

Als die trein op elkaar is ingespeeld en het klikt dan gaat Bouhanni een heel goed seizoen hebben. Waeytens en Fortin zijn naast de renners die er al waren voor de trein hele goede aanvullingen.

KimJungPoels 7 februari 2019 om 08:40

Waeytens is volgens mij vrijwel volledig gekoppeld aan de andere kopman Laporte.

Romāns Vainšteins 6 februari 2019 om 13:34

Als wielerploeg toch wel altijd een risicovolle investering. Zit er scheet dwars bij je afmaker zit je daar met je 5 net-niet-snel-genoegen-die-beetje-bij-beetje-zelf-(willen)-winnen verleren.

wulu 6 februari 2019 om 13:54

Nee, want ze hebben Laporte ook nog.

Romāns Vainšteins 6 februari 2019 om 14:46

Ik heb het niet zozeer over specifiek Cofidis maar eerder over de piste an sich. Komt ook omdat ik graag cowboyteams zie koersen zonder directe kopman hoor.

wulu 7 februari 2019 om 08:31

Met Fortin hebben ze een echte cowboy erbij, overall winnaar van Red Hook crit series die heel rap kan aankomen en zo geslepen als een vos. En hij kan op rancune kennelijk veel energie en motivatie halen, bleek afgelopen RHC Milano. Ik denk dat Cofidis met deze type renner een soort van Petegem in hun ploeg hebben, die als hij met een kleine groep naar de meet gaat, durft te bluffen.

kielabokki 6 februari 2019 om 18:22

Denk dat Cofidis al een tijd uitkijkt naar dat einde contract.

brianbentert 6 februari 2019 om 19:28

Dat denk ik juist niet. Waarom bouwen ze dan aan een sprinttrein voor hem? Ze willen volgend jaar naar de WT. Bouhanni staat garant voor overwinningen en behoort als hij in vorm is misschien wel tot de beste 10 sprinters ter wereld. En een andere sprinter van zijn niveau aantrekken kost net zoveel geld. Daarnaast is hij een van de weinige Franse sprinters van niveau en dat ziet de Franse sponsor weer graag natuurlijk.

Headlines

Materiaalzone

Populair