Tourbaas Prudhomme is vandaag terug na negatieve coronatest

Tourbaas Prudhomme is vandaag terug na negatieve coronatest

© Cor Vos

Zijn zeven dagen isolatie zitten erop en een nieuwe test leverde een negatief resultaat op. Christian Prudhomme neemt vanaf vandaag zijn taken als Tourbaas opnieuw op.

Begin vorige week testte Christian Prudhomme, net als vier stafleden van teams, positief op Covid-19. Hij verliet het Tourcircus en trok zich een week terug in isolatie. Ondertussen testte de Tourbaas opnieuw en deze keer met een negatief resultaat. Vandaag keert hij terug om zijn taken opnieuw op te nemen.

De teams Cofidis, AG2R, Mitchelton-Scott en INEOS Grenadiers hoeven zich overigens ook geen extra zorgen te maken in vergelijking met de andere teams. Ook al testte bij elk van deze teams vorige week één staflid positief, ondertussen staan de tellers opnieuw op nul. Dus pas bij twee positieve testen moet een team de Tour verlaten.

Bij Jumbo-Visma testten alle renners al negatief, al biedt dat nog geen waterdichte garanties, want gisteren waren nog niet alle resultaten van de stafleden binnen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Thijs E 15 september 2020 om 08:06

edit redactie: aangepast!

Mooie_Mario 15 september 2020 om 08:09

Isolatie, niet quarantaine.
Ben je postief, dan vervalt heel de term quarantaine en heet het isolatie.

Edit redactie: helemaal correct. Aangepast.

Cyclinglife 15 september 2020 om 09:11

Kan hij niet gewoon beter voor de zekerheid lekker thuis blijven? De tour gaat echt wel door zonder hem. En wat nu als hij toch nog op iemand onbedoeld corona overdraagt

Onie 15 september 2020 om 09:25

Vals negatief?

thorsen 15 september 2020 om 09:43

Waarom komt hij terug? Lekker wegblijven. Een verzorger die vorige week positief testte zullen ze ook niet terug laten komen lijkt me.

SprintMaster 15 september 2020 om 10:01

Wel toevallig dat hij nu net in de slotweek terug keert. Je zou bijna denken dat dit vooropgezet was.

Johnny7 15 september 2020 om 11:04

Omdat hij lekker een weekje vakantie wou tijdens zijn drukste 3 weken van het jaar? Ja zeer logisch. Mooie complottheorie er weer bij. Alles is fake en een hoax tegenwoordig!

re-cycle 15 september 2020 om 11:22

inderdaad die gedachte had ik ook van het 1e bericht dat hij positief getest was. De aankondiging gelijk dat hij na 7 dagen terug zou zijn deed dat vermoeden bij mij althans bevestigen. Volgens mij is het niet duidelijk hoe het ziektebeeld verloopt wanneer je positief getest wordt. Preudhomme wist het kennelijk al wel

Ligthning 15 september 2020 om 11:17

En de teller wordt bij alle ploegen weer op nul gezet. Tegen alle eerdere regels/afspraken in. Dus de "spelregels" worden tijdens de wedstrijd aangepast. Omdat de organisatie duivels goed weet dat er anders ploegen naar huis zouden moeten. Dat kan nu nog steeds, maar de kans dat die ploegen die vorige week al een besmet persoon in hun rangen hadden, vandaag naar huis zouden moeten, is heel groot. Door de teller weer op nul te zetten, zorgt de organisatie ervoor dat de Tour kan doorgaan met de meeste deelnemers nog in de rangen.
Al vrees ik dat na de Tour heel wat begeleiders en renners besmet zullen blijken te zijn. Voor zover daar open over gecommuniceerd zal worden.

En inderdaad, zoals gesteld wordt, waarom mogen de verzorgers die vorige week besmet leken, dan ook niet terugkeren ?

Koffiemolen 15 september 2020 om 11:33

Toch wel bijzonder om te zien hoe verschillend de maatregelen binnen Europa zijn. in Nederland moet je 10 dagen in isolatie en in Frankrijk is kennelijk 7 dagen voldoende.
We hebben eigenlijk niets gehoord over de vraag of Prudhomme nog anderen heeft besmet. Dat zou je wel verwachten gezien zijn grote aantal contacten, maar wellicht dus toch goed afstand gehouden.

Marc van Olden 15 september 2020 om 12:10

Als je positief getest bent wil nog niet zeggen dat iemand besmet is of ziek is of nog gaat worden! Het is allemaal te kort door de bocht. Zeker met testen die alleen bedoeld zijn voor onderzoek. Er zijn vele mensen de afgelopen maand positief getest maar er is niks van terug te zien in de ziekenhuis opnames.

SjorsPatate 15 september 2020 om 14:05

Had hij niet gewoon vorige week nog een keer moeten testen? Lijkt me een beetje zonde dat je als tourbaas een week weg bent voor niets. Of is de corona binnen een week verdwenen? Vaag verhaal.

Headlines

Materiaalzone

Populair