Chris Froome verbaast met derde plaats: “Ik kom van heel ver”

donderdag 14 juli 2022 om 18:38
Video

Chris Froome heeft in de koninginnenrit van de Tour de France zich in de kijker gereden. De Brit sprong naar de vlucht van de dag en legde uiteindelijk beslag op de derde plaats na een sterke beklimming van de Alpe d’Huez. “Ik probeer nog steeds om mijn vorm van weleer terug te krijgen.”

“Ik kan heel blij zijn met hoe ik gereden heb vandaag. Het is heel speciaal om in de vlucht van de dag te zitten. Daar komt ook nog eens bij dat mijn vrouw en kinderen hier zijn, het is dus echt een speciale dag voor mij”, vertelde de meervoudige ex-winnaar van de Tour na afloop aan onder meer WielerFlits.

Dat Froome hier aan de start van de Ronde van Frankrijk was al enigszins een verrassing, na zijn lastige jaren sinds zijn zware val. “Ik kom van heel ver. Het is bouwen aan de weg, proberen terug in de vorm te hebben die ik vroeger had”, aldus een strijdvaardige Froome. “Ik wil mijn ploeg bedanken om altijd in mij te geloven en mij deze kans te geven.”

“Ik heb helemaal geen spijt na de etappe van vandaag. Ik had echt niks meer in mij op het einde. Pidcock en Meintjes waren duidelijk de sterkste klimmers van de vluchters, chapeau aan hen!”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

31 Reacties

Ward 14 juli 2022 om 18:49

Prachtig! Diepe buiging voor deze man!

0
Alfred Issendorf 14 juli 2022 om 18:58

Mee eens. Op en top gentleman.

0
jan jansen 14 juli 2022 om 19:22

Een diepe buiging maken?
Ben je helemaal……….?
Als hij alles opbiecht van zijn puffertjes en advocaten gesjoemel kan er sprake zijn van respect. Tot dusver niet.

0
Kopinkas 14 juli 2022 om 18:58

Dit zijn de verhalen waarvoor je wielrennen kijkt.
Het is goed om af en toe op je plaats gezet te worden, want ik had hem al lang afgeschreven.
Om dan ook nog eens met Pidcock in de kopgroep te zitten (en het tegen hem af te moeten leggen) maakt het nog meer bijzonder.
Le cyclisme à deux âges…

0
De Siepel 14 juli 2022 om 19:05

Hoe je van anti-held ( denk oa 1 km hardlopen op de Ventoux) opeens populair wordt. Het kan verkeren…

0
Gijsbert Van Beers 14 juli 2022 om 19:08

Ik moet zeggen dat de bittere bijsmaak van zijn Vuelta en zijn puffertjes ook bij mij plaats begint te maken voor respect voor zijn volharding om terug te komen na zijn val.

0
Limal 14 juli 2022 om 19:14

Petje af voor het doorzettingsvermogen van deze man. Spijtig eigenlijk dat hij vandaag niet de prijs voor de strijdlust gekregen heeft (hoewel Pidcock die ook dubbel en dik verdiende natuurlijk).

0
aspiepatrick 14 juli 2022 om 19:34

Ik vind het ook een gemiste kans dat hij niet de strijdlustprijs gekregen heeft. Al was het maar uit respect van hoe ver hij is gekomen. Ik denk dat Pidcock het hem ook wel gegund had, die had zijn grote dikke vis met de overwinning van vandaag toch al binnen. Hij zei zelf al dat als hij vanaf nu niets meer presteert deze Tour, zijn debuut sowieso geslaagd is.

0
Wielermop 14 juli 2022 om 19:15

Ik vond het oprecht heel tof om hem daar te zien rijden. Dat deze man weer op dit niveau weet te acteren, daar kun je enkel een diepe buiging voor maken.

0
vanSpringel 14 juli 2022 om 19:21

Vooral dat ‘ovale’ Rotorblad op z’n fiets had mijn bijzondere interesse. Volgens Maarten Ducrot is Froome de enige in het profpeloton die daar nog mee rondrijdt.
En dan die co-commentator nog maar eens spreken over een ‘ovaal tandwiel’ terwijl het een ellips tandwiel betreft, en dat Ducrot het niks vindt omdat de achterderailleur dan de hele tijd aan het zwabberen is. De derailleur zwabbert niet omdat de omtrek van de ketting op het ellipsvormige tandwiel altijd dezelfde lengte heeft.
Techniek is niet de sterkste kant van de heren, maar dat geeft ook niets.
(zelf rijd ik ook op al mijn racefietsen met de ‘ellipsvormige’ Rotor tandwielen).

0
Wheely 14 juli 2022 om 19:42

Vos reed er ook mee toch?

0
Romāns Vainšteins 14 juli 2022 om 22:17

Mijn sterke kant ook niet, geen idee wat je zegt.

Maar een ovaal stom vinden mag wel toch?

0
bennotjoo 14 juli 2022 om 19:32

Dan heb je nooit goed naar je achterderailleur gekeken vriend. Die gaat wel degelijk heen en weer. Totale omtrek van het blad is dan misschien wel gelijk, maar de achterderrie klappert wel. Kijk maar eens goed.

0
Wheely 14 juli 2022 om 19:41

Is ook lastig te zien hè, je eigen achterderailleur.

0
Het jachtluipaard van Middelsluis 14 juli 2022 om 19:52

Natuurlijk, het is een groot applaus waard dat hij na zijn gruwelijke blessure dit laat zien. Dat daar geen misverstand over bestaat. Er bestaat echter ook zoiets als een ‘maar’. Je zult maar – voor de zoveelste keer – 5,5 miljoen op je bankrekening overgemaakt krijgen en als beste resultaat in een jaar een derde plaats in een etappe bij elkaar rijden terwijl je ploeggenoten hebt die aanzienlijk meer presteren maar ook aanzienlijk minder verdienen. Ik val in herhaling, want dit punt is al vaker ter discussie gesteld, maar ik kon het niet laten het nog eens te vermelden.

0
Gijsbert Van Beers 14 juli 2022 om 19:57

Het jachtluipaard is verhuisd?? Nieuw stukje savanne gevonden?

OT: contract heeft hij gewoon slim onderhandeld. Dat is niet zijn schuld. En verder is hij qua media aandacht alleen al 5 keer meer waard dan alle anderen die daar in dat team rondfietsen.

0
Drossard Kudus 14 juli 2022 om 20:49

Ik vind dat zagen op salarissen eigenlijk altijd een beetje vreemd. Mag zo iemand niet verdienen aan zijn talent? Het is soms alsof het van de bankrekening van de reageerders hier wordt betaald. Ook regelmatig het geval mbt Dumoulin & Kruijswijk.

In sport krijg je 9/10 keer betaalt op basis van je voorgaande resultaten, danwel andere zaken (commerciële waarde). Daar zit dus altijd vertraging op en dus komt er 9/10 keer ook een moment dat je prestaties er niet meer naar zijn en je ’te veel’ betaald krijgt. Een Vingegaard zal toch ook niet boos naar Plugge zijn gestapt dat hij teveel centen op de rekening van Tom stort. Die zal nu relatief ‘onderbetaald’ zijn en bij zijn volgende contract een veel beter aanbod krijgen.

En mocht je dan toch vinden dat zo’n renner geld uit een ander zijn rekening rooft, dan moet je toch echt bij de teammanager/onderhanderlaar of de manager van de minder goed betaalde renner zijn. Het zijn gekke tijden als je niet eens meer voor de best mogelijke uitkomst mag gaan bij het onderhandelen van een professioneel contract.

0
Het jachtluipaard van Middelsluis 14 juli 2022 om 21:04

In mijn optiek moet je betaalt krijgen naar hetgeen je presteert. Talent mag gewaardeerd worden, ja, maar om dan maar voor de rest van je leven een topsalaris te krijgen, daar kan ik mij nauwelijks in vinden. Vergelijk het met een schilder die op jonge leeftijd een ongekend mooi schilderij maakt en daar terecht een enorm bedrag voor vangt. Echter, nu hij eenmaal naam heeft, besluit hij voortaan een emmertje verf tegen het doek te smijten. Het maakt toch allemaal niet meer uit. Meneer is een grote en hij kan doen en laten wat hij wil. Hij krijg betaald voor zijn naam (commerciële waarde) en niet langer voor wat hij presteert of kan. Helaas, helaas. De beloning van dit moment moet in verhouding staan tot de prestatie van dit moment, niet tot die uit het verleden.

0
Michiel 14 juli 2022 om 21:21

Karel Appel en andere cobra’s kan ik wel waarderen. Het betere gooi en smijtwerk. Ik zou em dan gewoon achter het behang plakken, jachtluipaard. Froome doet me op 1 of andere manier aan mn ex vriendin denken. Ook zo’n lange dunne. Licht astmatisch. She’s so flat, the wall is jealous.

0
Drossard Kudus 14 juli 2022 om 21:25

Tuurlijk, dat is ook een aspect. Maar dit zijn dan ook relatief gezien kortetermijncontracten. Daarnaast is niet presteren niet altijd gerelateerd aan niet willen presteren of er niet voor werken. Soms is het er gewoon niet meer en dat is aan de onderhandelaar om in te schatten, niet de renner. Kan er misschien uitzien alsof hij halve bak rijdt, maar als je dan toch in die gedachten/sferen zit kan hij nog een stuk minder doen en nog altijd datzelfde bedrag binnenhalen.

0
Handige Harry 14 juli 2022 om 21:28

@michiel

Waarschijnlijk zit het ventiel er niet goed in.

0
Michiel 14 juli 2022 om 21:33

Handige Harry

Verrek, ja. Thanks.

0
RLM 14 juli 2022 om 22:10

Je kunt hem nu toch niet de schuld geven dat Israel hem te veel betaald. Dat is ee nfout van het team dan, en voor een renner veranderd een salaris als dit je leven. Hij heeft een familie om voor te zorgen, en met het geld dat hij nu krijgt kan hij dat waarschijnlijk doen zonder ook nog maar 1 dag van zijn leven te werken na zijn carriere. Ik ben er zeker van dat de renner Froome zonder zelfs te moeten na te denken zou willen rijden met €500,000 per jaar en terug op topniveau. Je kunt hem er ook echt niet van beschuldigen dat hij zijn uiterste best niet doet. Als hij niet traint en weigert te koersen dan kun je je gal spuwen, maar nu…

Ik vind het over het algemeen altijd moeilijk om atleten de schuld te geven van overbetaalde contracten. Uiteindelijk heeft het team ze dit aangeboden, en zouden ze dom zijn om het niet te tekenen. Als je baas naar je toe wandelt en je een contract van 5,5 miljoen per jaar geeft, zou je dit dan afslaan?

0
Romāns Vainšteins 14 juli 2022 om 22:22

Weinig zinlozer dan drammen over wielersalrissen. Totaal oninteressant en geen enkele verplichting behelsend. Leuke poging van Froome maar wat mij betreft niet enorm spannend of beklijvend.

0
Pietspeed 15 juli 2022 om 00:35

Ach, een paar goeie advocaten en dat getal met 6 nullen is zo weer foetsie. Armstrong heeft iig slim geschikt en beunt met zijn podcast nu weer bij. Froomie wil misschien wel eieren voor z'n geld kiezen, maar hij moet nog ff een jaartje door peddelen.
Niettemin respect voor zijn doorzettingsvermogen na zo'n gigaklapper.

0
Fifty 14 juli 2022 om 21:04

Heb absoluut niks met deze man. Heeft ons jaren saaie koers bezorgd. Een stijl… die pijn doet aan de ogen.
10x de toegelaten TUE waarde
maar
Wanneer een mens voor dood opgeraapt wordt
dan gun ik ‘m dit wel.
Ik ben vergevingsgezind. Ik geloof namelijk ook in Jezus.

0
Erica-de-moeder-van-Niki 14 juli 2022 om 21:13

Met die laatstgenoemde man heb ik dan weer absoluut niks. Heeft ons eeuwenlang ellende bezorgd.

0
Etika 14 juli 2022 om 21:40

Ik geloof in Remco, de zoon van Eddy.

0
Pietspeed 15 juli 2022 om 00:38

De mensen meppen elkaar de hersenen in, niet je zus.

0
Eljorro 14 juli 2022 om 21:49

Het is hem gegund, maar het is geen schim van wie hij was. Pedaaltred is volledig weg, erg jammer. Komt qua vermogen ook niet in de buurt van zijn goede jaren. Minimaal 50w.

0
oscarito1908 14 juli 2022 om 23:35

Ben nooit geen fan van Froome geweest. Vanwege zijn koersstijl en zijn lelijke manier van fietsen. Maar diep respect dat hij nooit heeft opgegeven.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone