Chris Froome toont zich in Mercan’Tour Classic: “Weer een stap dichter bij mijn oude zelf”

dinsdag 31 mei 2022 om 16:21
Chris Froome toont zich in Mercan’Tour Classic: “Weer een stap dichter bij mijn oude zelf”

foto: Cor Vos

Chris Froome was een opvallende aanwezige in de elitegroep die in de Mercan’Tour Classic aan de voet van de slotklim begon. Terwijl onder meer Ion Izagirre en Warren Barguil op een eerdere klim al hadden moeten lossen, zat de viervoudige Tour de France-winnaar er nog bij. Uiteindelijk zag hij zijn ploegmaats Jakob Fuglsang en Michael Woods eerste en tweede eindigen.

“Het was een superdag voor de ploeg. We hadden ons niet meer kunnen wensen”, zei de Britse routinier naderhand. “We wilden de koers hard maken, vooral op de laatste drie beklimmingen. Het is mooi dat de ploeg zo terug kan boksen, want we hadden door ziektegevallen een lastige seizoensstart. De jongens zijn nu weer in orde en kunnen resultaten op het scorebord zetten.”

Over zijn eigen optreden vertelde Froome: “Ik heb de laatste paar maanden progressie geboekt en ik kom net terug van een trainingskamp. De benen voelen goed. Het volgende is het Critérium du Dauphiné (5-16 juni). Ik bekijk het allemaal per week. Ik probeer weer mijn oude zelf te worden. Ik ben er nog niet, maar ik ben er wel weer een stap dichterbij.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

jimmen 31 mei 2022 om 16:53

Ik hoop het nog steeds

0
pirazzi 31 mei 2022 om 16:57

We wachten wel de Dauphiné af.

0
evelineroos 31 mei 2022 om 17:02

In dit tempo kan hij over een tiental jaar weer meedoen voor Tourwinst.

0
Dangeroe 31 mei 2022 om 17:34

Hiervoor was uitrijden al een overwinning. Toch een redelijk grote stap. Al moeten we maar zien of die dit doortrekt

0
JayJay 31 mei 2022 om 17:44

En dat voor amper 5,5 miljoen.

0
KnightBiker 31 mei 2022 om 18:46

Froome betaald voor een deel zichzelf doordat hij groot aandeelhouder is van een aantal bedrijven die het team sponsoren. (Hammerhead was deels van hem, nu doorverkocht aan sram volgens mij) (Slimme belasting trukjes waarschijnlijk)

0
Bazzz 31 mei 2022 om 18:34

Op een bepaald vlak lijkt hij wel op Dumoulin
Beiden zeggen ze regelmatig goed te zijn/op de goede weg te zijn om vervolgens weer keihard door het ijs te zakken.

Heb echter wel meer respect voor Froome, aangezien dir niet continue naar excuses zoekt en mentaal veel sterker is

0
jan jansen 31 mei 2022 om 21:59

Respect voor een bedrieger?
Geeft mij Dumoulin dan maar, die is tenminste eerlijk.

0
nasibal 31 mei 2022 om 22:41

Want Froome is een bewezen bedrieger? Dumoulin is wel een bewezen huilerd.

Maar los daarvan, hoe weet je zo zeker dat Froome wél de boel bedriegt en Dumoulin niet?

0
Bazzz 1 juni 2022 om 07:31

Dumoulin zijn eerdere prestaties zijn anders ook behoorlijk verdacht als je hem nu ziet rijden.

Als Dumoulin nu aan een ronde begint (maakt niet uit welk niveau), is de standaard uitspraak: ‘Ik voel me goed en heb vertrouwen in mijn prestaties, bla bla bla’.
Vervolgens stapt hij na enkele dagen slecht presteren af, doet niets voor zijn team en haalt er allerlei excuses bij.

0
Renaissance 31 mei 2022 om 18:37

Wat gun ik deze man van harte nog 1x een uithaal, bijvoorbeeld een mooie etappe in de Tour. Verwachten dat hij nog een grote ronde wint is onrealistisch, maar dat hij ondanks een horrorcrash alles doet om terug te komen vind ik te prijzen. Grote klasse Froomey!

0
Brabander 31 mei 2022 om 19:14

Behoorlijk verrassend dit. Zag ik absoluut niet aankomen

0
EricV 31 mei 2022 om 20:00

Toch zijn beste resultaat in 3 jaar tijd. Schrijf hem maar op voor de tour;)

0
Mystieke_Monnik 31 mei 2022 om 20:00

Toch weer toegang tot marginal gains?

0
Verweggistan 31 mei 2022 om 22:29

Pakketje eindelijk aangekomen

0
nasibal 1 juni 2022 om 10:59

Marginal vains schijnen ze het ook wel te noemen.

0
Burn 31 mei 2022 om 22:05

Gewoon een tour organiseren met als kopmannen Froome, Dumoulin, Chaves en Aru weer terughalen. Kan best weer spannend worden.

0
Verweggistan 31 mei 2022 om 22:28

Tour de la déception?

0
nasibal 1 juni 2022 om 11:00

Beetje het Rock Racing concept. Ik vind mooi.

0
Theo Vaessen 31 mei 2022 om 22:39

Chavez topfavoriet in deze uitgave.

0
SprintMaster 1 juni 2022 om 10:38

Hij blijft zichzelf voor de gek houden.

0
Pietspeed 1 juni 2022 om 12:44

Ja dat is het waarschijnlijk.

0
Pietspeed 1 juni 2022 om 12:39

Respect voor zijn doorzettingsvermogen a 5 miljoen per jaar naar verluidt. Zijn na de finish interview klonk toch een beetje droevig gestemd. Niet echt blij of monter. Misschien wordt hij ook moe van zichzelf. Telkens weer dezelfde riedel afsteken op dezelfde vragen.

0
ben_pronk 1 juni 2022 om 14:31

T zou fantastisch zijn

0