Chris Froome niet in de Vuelta a España

woensdag 4 augustus 2021 om 16:21
Chris Froome niet in de Vuelta a España

foto: Cor Vos

Chris Froome verschijnt door gezondheidsproblemen niet aan de start van de Vuelta a España. In plaats daarvan richt de Brit van Israel Start-Up Nation zich op een aantal korte etappekoersen en eendagswedstrijden. Dat meldt Cyclingnews.

Aanvankelijk was er sprake van dat Froome in actie zou komen in de Vuelta a España, de ronde die hij twee keer wist te winnen in zijn carrière. Zo wilde hij zich voorbereiden op het volgende seizoen en zijn vorm verder aanscherpen. Zijn gewijzigde wedstrijdprogramma moet nog worden aangekondigd, maar Cyclingnews heeft begrepen dat de Brit onder meer de Deutschland Tour en de Ronde van Lombardije gaat rijden.

Darmproblemen
Dat Froome de Vuelta links laat liggen, heeft ermee te maken dat hij sinds de Tour de France niet meer volledig kon trainen. De 36-jarige renner kampte namelijk met gezondheidsproblemen en hij onderging verschillende onderzoeken om de oorzaak van de problemen vast te stellen. Inmiddels zijn de problemen, gerelateerd aan zijn darmen, opgelost en is hij weer aan het trainen. Aangezien de Vuelta al over tien dagen begint, is besloten om de koers over te slaan.

“Ik voel mij steeds meer mezelf, en wil niet aan een nieuwe grote ronde beginnen zonder dat ik er helemaal klaar voor ben. Nu de problemen waar ik dit jaar mee te maken had zijn opgelost, kijk ik uit naar de rest van het seizoen”, vertelde Froome aan Cyclingnews. Behalve de Deutschland Tour (26-29/8) en de Ronde van Lombardije (9/10) doet hij ook de Ronde van Slowakije (15-19/9), de Ronde van Sicilië (28/9-1/10) en de Coppa Agostoni (11/10).

Dit artikel delen:

26 Reacties

Sagan=hulk 4 augustus 2021 om 16:31

Beter programma voor hem zelfs, in de Vuelta kon hij toch niets uitrichten.

Ron de Hoep 4 augustus 2021 om 19:36

In die andere koersen wel?

Tuubke 4 augustus 2021 om 16:42

Zijn carrière lijkt als een nachtkaars uit te gaan.

Franco Ballerini 4 augustus 2021 om 16:53

Triest dat zo’n grote renner niet de eer aan zichzelf houdt en ermee stopt. Ik weet het, de miljoenen zijn aantrekkelijk, maar op deze manier wil je toch ook niet herinnerd worden als je toch al binnen bent.

Ward 4 augustus 2021 om 16:57

Dat is te gemakkelijk. Hij doet er werkelijk alles aan om zijn carrière NIET als een nachtkaars te laten uitgaan.

Frits van Jumbo 4 augustus 2021 om 18:25

Je wordt echt meer herinnerd door wat je wel bereikt hebt dan wat je niet hebt bereikt. Zeker in geval van Chris froome

Tuubke 4 augustus 2021 om 20:50

Precies, ik constateer alleen maar dat het dreigt te gebeuren. Intussen vind ik het ronduit sneu, te meer omdat zijn gezondheid hem parten speelt. Het was soms lastig om hem oprecht te waarderen toen hij koersen won met de Sky-train. Maar hij heeft meer dan voldoende bewezen dat hij het ook geheel op eigen kracht kon. Vooral de fenomenale manier waarop hij Dumoulin de Giro afsnoepte, zal mij lang heugen.

hjjanssen1973 4 augustus 2021 om 17:14

Froome, inmiddels de man van telkens nieuwe uitvluchtredenen?
Beter gewoon stoppen. Miljoenen genoeg verdiend.

Titaantje 4 augustus 2021 om 17:14

Jammer, in het verleden sloeg hij nog een keer keihard toe in de Vuelta nadat het in de Tour niet goed ging (toen hij uitviel). We hoopten natuurlijk allemaal nog op dat scenario!

dynamo 4 augustus 2021 om 17:41

tja, doet me weer aan wout poels denken, die zoveel werk voor hem verricht heeft, forza wout poels

Rondje 25 4 augustus 2021 om 17:41

Froome kan maar één juiste beslissing nemen. En dat is Stoppen.
Dat weet hij zelf ook, maar ik krijg het idee dat hij dat niet doet zolang iedereen roept dat het niets meer wordt. Hij wil tegen beterweten in zijn gelijk halen, wat er niet meer in zit. Jammer, om zo je carrière als een nachtkaars uit te zien gaan.

De Siepel 4 augustus 2021 om 17:51

Froome wil graag nog een jaar, de achterkant van het peloton bekijken. Begrijp werkelijk niet wat hem nog drijft. Angst voor het zwarte gat?

Stijn P 4 augustus 2021 om 19:00

Ik kan wel 5 miljoen redenen bedenken die hem drijven door te gaan..

SprintMaster 4 augustus 2021 om 17:57

Wie gaat het tegen hem zeggen: kap er eens mee, hou de eer aan je zelf, dit wordt niets meer?

Koers 5 augustus 2021 om 09:00

Een gek misschien? Laat die jongen lekker (naar verluid) 5M per jaar pakken. 5M > eer. Wat kan hem het schelen dat op een forum in NL een beetje lacherig over hem wordt gedaan.

Marik 4 augustus 2021 om 18:14

Froome lekker voor het minimumloon naar Lefevre, dan wint hij volgend jaar de Tour ;)

Reiger 4 augustus 2021 om 18:19

Hij heeft een 5-jarig contract à €5.000.000,- per jaar tm 2025 getekend. Redenen genoeg dus om door te gaan. Waarom zou je 20 miljoen door de plee spoelen? Hij heeft groot gelijk dat hij dat contract lekker uitdoet. Ook al rijdt hij als een krant.
En hij is ook het bewijs dat zo’n zware klap een geweldig effect heeft op het atletisch vermogen van een renner. Nu heeft Remco Evenepoel minder gebroken dan Froome, maar hij is voorlopig geen schim van de renner die hij was in 2020. Nog een feitje: alletwee geen renner die stuurmanskunst als beste kwaliteit hebben. Bij Froome hield je altijd je hart vast met zijn gestunt en hopelijk gaat het met Remco niet dezelfde kant op..

Rondje 25 4 augustus 2021 om 19:46

€ 5.000.000 is veel geld. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar met het vermogen wat hij al bij elkaar gefietst heeft moet je dit niet meer willen.

Reiger 4 augustus 2021 om 20:34

@Rondje25 Voor 5 miljoen per jaar wil ik best 4 seizoenen voor l*l in het peloton rijden hoor. Geen probleem. En ik sluit zelfs niet uit dat Froome volgend jaar weer een redelijk niveau gaat halen maar ik ben er ook bijna zeker van dat daar geen grote ronde meer bij gaat zitten.

pirazzi 4 augustus 2021 om 18:20

Froome heeft kleine kinderen dacht ik.
Misschien is hij liever op de racefiets ipv luiers verschonen.

Tony 4 augustus 2021 om 18:22

Wat een lijdensweg.

Covadonga 4 augustus 2021 om 19:46

Jammer dat hij niet op niveau weet terug te keren.
Gelukkig komt er genoeg brood op de plank.

Romāns Vainšteins 4 augustus 2021 om 20:15

Hoezo 2 vueltas? Die ene die hij op de puf won mag hij houden maar die ander is gewoon van Cobo.

SprintMaster 4 augustus 2021 om 20:23

Die met die puf ook niet vind ik net. Daarmee heeft ie zijn carrière bezoedelt.

Koers 5 augustus 2021 om 09:02

Hoezo wil je dat pufje wel afpakken maar die van Cobo niet?

kleomantre 5 augustus 2021 om 11:06

Iemand nog suggesties over wat voor aandoening, parasiet, of tropische ziekte hij beter maar last van kan krijgen? Deed ‘m altijd wonderen.

Headlines

Materiaalzone

Populair