Chris Froome maakt comeback in UAE Tour

woensdag 22 januari 2020 om 11:11
Chris Froome maakt comeback in UAE Tour

foto: Cor Vos

Het hing al even in de lucht, maar nu heeft Team Ineos het ook officieel gemaakt: Chris Froome zal in de UAE Tour weer zijn eerste meters maken in het peloton na zijn zware val in het Critérium du Dauphiné.

De UAE Tour vindt dit jaar plaats van 23 tot en met 29 februari. Via zijn werkgever laat de viervoudig Tourwinnaar weten blij te zijn dat hij weer aan koersen kan gaan denken. “Ik heb een goed trainingsblok gehad op Gran Canaria en ik kijk uit naar het zetten van de volgende stap in mijn herstel en op mijn oude niveau terug te keren”, zegt Froome in een statement van de ploeg op social media.

Tijdens de verkenning van de individuele tijdrit in het Critérium du Dauphiné kwam Froome afgelopen jaar zwaar ten val. Bij de crash brak hij zijn rechterdijbeen, heup, elleboog en meerdere ribben. Hij kon een streep zetten door de rest van zijn seizoen en een lange revalidatie volgde. Dit jaar hoop de Brit weer mee te doen om de eindzege in de Tour de France.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Wheely 22 januari 2020 om 12:15

Schrijffoutje denk ik? “uae” moet “le” zijn.

Mac-S 22 januari 2020 om 13:39

Hij zal wel veel startgeld krijgen van de sjeiks.

Samlambeej 22 januari 2020 om 14:05

https://www.rts.ch/info/monde/8019209-prescriptions-de-cortisone-suspectes-pour-chris-froome-sur-le-tour-de-romandie-2014.html

"respect voor deze doorbijter"

Medisch gezien wel wonderlijk dit herstel, hoed af chirurgen en doktoren.

TheBFG 22 januari 2020 om 16:17

Hoe is dat “nieuws” uit 2016 hieraan gerelateed?

Samlambeej 22 januari 2020 om 16:35

Beide gaan over Froome.

Pietspeed 22 januari 2020 om 21:28

Maar de content van deze link anno 2016 gaat over een toename van Tue’s, bij kennelijk vooral Angelsaksische atleten, en wat mss als een vorm gelegaliseerde doping is aan te merken.
Dit heeft mi niets te maken met de revalidatie en comeback van Froome na al zijn breuken vanwege zijn crash, toch?!

Samlambeej 22 januari 2020 om 22:39

Anticipeer hiermee gewoon op recentelijk ondenkbare doch ontroerende respectbetuigingen voor deze gladden aal.

leor 16 22 januari 2020 om 17:07

Benieuwd wat de beste ronderenner van zijn generatie nog waard is op zijn 35ste.

kleomantre 22 januari 2020 om 20:56

Hopelijk niet veel meer, sportief gezien dan. Lelijk gedrocht op de fiets en gespeelde gentleman die net als Contador twee overwinningen had moeten inleveren.

Kelder is de Man 22 januari 2020 om 23:23

Mooi verwoord Kleo.

leor 16 23 januari 2020 om 09:15

Zit inderdaad wat raar op de fiets, maar liever dat dan een robot toch ?

En waarom zou hij een gespeelde gentleman zijn? komt voor mij juist altijd sympathiek over. Dat hij niet niet veel interessants te vertellen heeft, is een andere zaak. Maar liever zo iemand dan een eikel als Wiggins of een narcist als LA.

Fred Postma 23 januari 2020 om 21:49

Wie herinnert zich niet zijn raid in giro 2017. Chapeau Froomie !

Headlines

Materiaalzone

Populair