Chris Froome bedankt iedereen voor steunbetuigingen

zaterdag 15 juni 2019 om 18:39
Chris Froome bedankt iedereen voor steunbetuigingen

foto: Cor Vos

Chris Froome heeft voor het eerst na zijn valpartij gesproken. Vanuit het ziekenhuis in Saint-Étienne laat de Brit op de website van zijn team het volgende weten: “Ik wil iedereen bedanken die me het beste heeft gewenst.”

“Ik bevind me momenteel in een zware periode, maar ik haal veel kracht uit de steun de afgelopen dagen. De support is hartverwarmend en had ik nooit aan zien komen”, spreekt de viervoudig Tourwinnaar dankbaar. “Ik wil ook mijn dankbaarheid naar het team uitspreken, in het bijzonder naar Richard Usher en de medische staf. Als toevoeging daarop wil ik ook het ziekenhuis bedanken. Zij hebben alles gegeven voor me, waarvoor ik heel dankbaar ben. Ik weet hoeveel geluk ik heb gehad en hoe veel ik de mensen die me geholpen hebben verschuldigd ben.”

“Ik kan nu alleen maar vooruit kijken na deze tegenslag. Een lange weg naar mijn volledige herstel ligt voor me, maar die weg begint nu. Ik ben volledig gefocust om in mijn beste vorm terug te keren”, eindigt Froome, die tot slot ook nog een aantal woorden voor zijn familie heeft. “Ik wil mijn vrouw Michelle en mijn familie bedanken. Zij zijn elke stap bij me geweest en zullen me de steun en liefde geven om zo snel mogelijk weer terug te keren.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

vevie 15 juni 2019 om 18:42

Beterschap, Chris. Wat een ieder ook van de man vindt; het is wel een hele goede renner. Dit gun ik hem zeker niet.

Covadonga 15 juni 2019 om 19:05

Graag gedaan.

pirazzi 15 juni 2019 om 19:16

Het beste.

Mark 15 juni 2019 om 19:54

Hopelijk herstelt hij vlot, gelukkig is hij niet ook op zijn hoofd terecht gekomen. Breuken zijn al zwaar genoeg, gelukkig is hersenletsel hem bespaard gebleven.

KnightBiker 15 juni 2019 om 20:09

Blij dat het er op lijkt dat hij volledig kan herstellen.
Als Froome hiervan terug komt en een vijfde Tour wint zal hij eindelijk geaccepteert worden door Het mainstream publiek als een renner die zich op 1 niveau kan vergelijken met De andere grote 4, dan zal hij een legends in de sport zijn met Het dramatische verhaal dat er bij hoort. (Anqeutil Merckx, hinault, Indurain)

mark vv 15 juni 2019 om 20:19

edit wf: dergelijke berichten mag je achterwege laten

koos verrek 15 juni 2019 om 21:44

-1

jan jansen 15 juni 2019 om 23:01

edit wf: laat onzin achterwege

WernerFranke 15 juni 2019 om 20:29

Ziet er ook goed uit op zijn twitter voor iemand die een doodsmak heeft gemaakt.

moa 15 juni 2019 om 21:18

Geen neckbrace, gips, pijnstiller IV? Toch wel een erg vreemde foto voor iemand op ICU. Of zijn blessures waren fel overdreven.

koos verrek 15 juni 2019 om 21:44

Zet m op Chris, groeten koos

mark vv 15 juni 2019 om 22:04

Nu hopen dat hij terug stuurt:

Bedankt koos! Groeten Chris

Scott Sunderland 16 juni 2019 om 01:48

Als je je verheugt dat deze man door dit soort verwondingen de Tour mist ben je in mijn ogen een onmens.

jan jansen 16 juni 2019 om 05:28

Zeker geen verwondingen, liever een kus van vrouwe Justitia.