Ceylin del Carmen Alvarado wint wereldbekerwedstrijd MTB in Nové Město

zaterdag 3 oktober 2020 om 19:19
Ceylin del Carmen Alvarado wint wereldbekerwedstrijd MTB in Nové Město

Ceylin del Carmen Alvarado - foto: Cor Vos (archief)

Ceylin del Carmen Alvarado heeft in het Tsjechische Nové Město de wereldbekerwedstrijd mountainbiken voor beloften-vrouwen gewonnen. De 22-jarige Nederlandse klopte de Italiaanse Martika Tovo en de Franse Hélène Clauzel.

“De eerste helft van de wedstrijd ging erg slecht, maar in de tweede ging het beter en kon ik de wedstrijd winnen. Het was een mentaal gevecht!” schrijft zij op Facebook.

Alvarado is van plan het mountainbiken te combineren met de cross en het wegwielrennen. Ze heeft de ambitie om in deze discipline door te stoten naar de wereldtop, met de Olympische Spelen van Parijs (2024) als ultieme doel.

Morgen staat de cross-country wedstrijd voor elite vrouwen op het programma. Daar staat onder meer Anne Terpstra aan de start.

Wereldbeker mountainbike 2020
Cross-country (XCO) vrouwen-beloften, flag-cz Nové Město

1. flag-nl Ceylin del Carmen Alvarado in 1u19m50s
2. flag-it Marika Tovo op 19s
3. flag-fr Hélène Clauzel op 39s
4. flag-us Haley Batten op 40s
5. flag-it Giorgia Marchet op 2m21s
6. flag-hu Kata Blanka Vas op 2m45s
7. flag-cz Tereza Tvaruzkova op 3m02s
8. flag-fr Isaure Medde op 3m09s

Dit artikel delen:

10 Reacties

Erik33 3 oktober 2020 om 19:27

Daar was Ceylin, geweldig resultaat.

$kedel 3 oktober 2020 om 19:43

Mag best in de titel staan dat het hier om de belofte wedstrijd gaat. Dat geeft toch wel een hele andere lading aan de overwinning.

lauran 3 oktober 2020 om 21:32

Was inderdaad wel een teleurstelling toen ik het artikel opende! Misleidende titel.

Daniel Lassche 3 oktober 2020 om 20:20

Ja inderdaad, ik dacht even dat zij de mtb wedstrijd hier won.
Maar blijkt niet zo. Ook bij de uitslag staan maar 8 namen en op 3 minuten?

Wil het niet onderschuiven maar dit lijkt mij geen top veld?

Had liever gezien dat ze met de top meedeed. De winnaars afgelopen week waren allemaal 23 jaar? . bij mannen en vrouwen

Dan zie ik haar liever daar meedoen en dan 20ste worden.

NDI22 3 oktober 2020 om 21:31

Lijkt mij meer een geval van nog niet mogen meedoen. Zal eerst wat uitslagen moeten rijden op een lager niveau om te mogen starten in een WB.

Daniel Lassche 3 oktober 2020 om 21:38

lijkt mij niet het geval. Mevrouw evie richards die ook alleen cyclo cross rijdt, reed voor het eerst mee van de week en won gelijk de short track. Haar eerste race. Dus die redenatie lijkt niet te kloppen.

Oblomov 3 oktober 2020 om 22:00

Richards heeft vorig jaar ook gewoon bij de O23 gereden in de Wereldbeker MTB. Heeft hem nog bijna gewonnen en was 4e tijdens het WK voor beloften. Is nu eerstejaars elite.

Dat voorbeeld is Alvarado aan het volgen.

Jowinho 3 oktober 2020 om 22:29

Richards rijdt meer wedstrijden MTB dan cyclocross. En staat ook hoger op de wereldranglijst van het MTB dan in de wereldranglijst van het cyclocross.

chiller87 3 oktober 2020 om 22:49

Bij de elite zou ze wrs tussen plaats 10 – 20 eindigen. Nadeel bij de elite is dat er veel meer deelnemers zijn en dat ze achteraan start. Een zege bij u23 in de wirldcup geeft haar gelukkig ook wel uci punten op.

Har77 4 oktober 2020 om 07:40

Rijden in de (zwak bezette) beloftencategorie geeft meer garantie op punten vr Tokio en de WB 2021. De meeste goede beloftendames rijden al bij de elites. Winst bij beloften geeft net zoveel punten als plek 9 bij de elites en dat is op dit moment nog een brug(je) te ver denk ik, zeker omdat ze geen shorttrack had mogen rijden en dus een beroerde startplek in de XCO haf gehad. Met iets meer ervaring (en de gesprokkelde punten bij de u23 die xcc en betere xco startplek garanderen) gaat ze dat natuurlijk sowieso echt wel kunnen.

Headlines

Materiaalzone

Populair