Ceylin del Carmen Alvarado over WK-deelname: “Morgen laat ik iets weten”

zondag 12 januari 2020 om 16:48

Ceylin del Carmen Alvarado reed vanmiddag in Rucphen met overmacht naar haar eerste Nederlandse titel bij de elite rensters. “Heel speciaal om als belofte met de overwinning naar huis te gaan”, vertelde zij na afloop voor de camera van WielerFlits. Door haar goede vorm bestaat de kans dat ze alsnog het WK bij de elites gaat rijden.

Dat Alvarado dit NK op voorhand gold als topfavoriete, zorgde bij haar niet voor extra stress. “Het is een wedstrijd als alle anderen, al win je hier een trui mee”, stelt zij nuchter. “Supertof.”

Door de zegereeks van Alvarado de afgelopen weken, bestaat er nog een kans dat zij het WK niet bij de beloftes, maar bij de elite gaat rijden. “Morgen zal ik meer zeggen erover”, geeft zij aan. “Ik wil een regenboogtrui. Het zou mooi zijn wanneer ik dat bij de elites kan doen. De keuze hangt af van mijn vorm en van wat ik zelf wil”, licht zij nog toe.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

17 Reacties

Franco Ballerini 12 januari 2020 om 16:53

Duidelijk. Zij rijdt bij de elite dames. En terecht.

Jowinho 12 januari 2020 om 16:53

Dus bij de elite.

toke 12 januari 2020 om 16:58

Met deze vorm kan ze makelijk wereldkampioen van nederland en belgie worden.

Jan Blokland 12 januari 2020 om 17:44

Toch gewaagd. Bij de belofte is het een zekerheidje. Bij de Elite moet je toch rekening houden met Worst en Brand.

rosencrantz 12 januari 2020 om 19:45

Absoluut. Het is nog 3 weken. Brand is voor mij de favoriet.

Thijs E 12 januari 2020 om 17:44

Als je topfavoriet voor de wereldtitel bij de elite bent, moet je gewoon rijden. Zoveel kansen krijg je niet, volgend jaar is er weer een andere renster beter/in vorm of heb je een blessure. En wat heb je dan aan een derde wereldtitel bij de beloften?

Martino87 12 januari 2020 om 17:52

Een eerste wereldtitel, dat was nu net het punt.

SnellePelle 12 januari 2020 om 19:49

Thijs is goed op de hoogte.

eddyvv 12 januari 2020 om 17:58

een wereldtitel bij de beloften kan ze na dit jaar niet weer halen. dus ik begrijp dat wel.

Wheely 12 januari 2020 om 18:04

Het is de gok waard vind ik.

koos verrek 12 januari 2020 om 18:28

Ik kan niet wachten laat me iets weten morgen Ceylin

steven2743 12 januari 2020 om 18:36

Inge van der Heijden is morgen blij, Annemarie Worst baalt.

Franco Ballerini 12 januari 2020 om 18:54

Exact. En over twee jaar worden ze allebei zoek gereden door van Anrooij. De enige vrouw (meisje is waarschijnlijk toepasselijker) die wel over de balkjes sprong.

maklukzat 12 januari 2020 om 19:52

De progressie van bijvoorbeeld van Van Anrooij kan ook meespelen in haar beslissing. Ze kan niet te lang wachten.

sooike 12 januari 2020 om 18:38

Ik ben benieuwd. Voor beide opties is iets te zeggen.

Jan Blokland 12 januari 2020 om 19:30

In het AD staat dat ze voor de elite gaat

Michelangelo 12 januari 2020 om 20:53

Ze zit in een vergelijkbaar dilemma als MvdP en WvA enkele jaren terug. Nog belofte, maar al goed genoeg om te gaan voor de titel bij de elites. Enige verschil is dat ze nog geen regenboogtrui heeft…

Ik hoop dat ze gewoon bij de elites gaat meerijden. Want daar is ze goed genoeg voor, en die trui heeft toch veel meer glans. Als je Nederlands kampioene kunt worden, dan ben je meteen favoriet voor de wereldtitel.

En anders ligt mijn horrorscenario op de loer. Vos geblesseerd, Brand die valt, Worst die haar dag niet heeft, slecht weer waardoor Kastelijn ineens een technisch parcours vindt, en wie wordt wereldkampioene…. ja, precies. Zij die tot nu toe dit seizoen nog niets heeft laten zien.

Dus, Ceylin…..