Ceylin del Carmen Alvarado keert komend weekend terug in het veld

maandag 18 oktober 2021 om 10:39
Ceylin del Carmen Alvarado keert komend weekend terug in het veld

foto: Cor Vos

Ceylin del Carmen Alvarado maakt komend weekend haar rentree in het veld. De 23-jarige renster van Alpecin-Fenix is door de KNWU geselecteerd voor de wereldbekerwedstrijd in Zonhoven, die zondag op het programma staat. Alvarado reed dit seizoen alleen de cross van Bredene. Wegens gezondheidsproblemen kwam ze sindsdien niet meer in actie.

Bondscoach Gerben de Knegt is blij Alvarado weer in het veld te mogen begroeten. “Ze voelt zich goed genoeg om weer van start te gaan en dat is natuurlijk mooi nieuws”, zegt hij over de rentree van de wereldkampioene van 2020. Marianne Vos, winnares van de Wereldbekers in Waterloo en Iowa City, is niet van de partij in Zonhoven: de 34-jarige renster last tot aan december een pauze in. “Dat Marianne Vos nu even rust zou nemen, wisten we vooraf. We beschikken gelukkig over een brede groep met sterke rensters”, aldus De Knegt.

De Knegt gebruikt opnieuw de mogelijkheid om enkele beloften toe te voegen aan zijn selecties. Zo is de 18-jarige Tibor del Grosso geselecteerd, die bij de junioren nationaal veldrijden werd en nu een eerste winter als belofte rijdt. Bij de dames is er een startplek voor de eveneens 18-jarige Isa Nomden. De Knegt: “Afgezien van de ervaring die ze in een topcross kunnen opdoen, is het van belang dat onze beloften een uitslag kunnen rijden in de wereldbekers, waar veel punten te verdienen zijn.”

“Dat geeft hen straks op het Europees kampioenschap op de VAM-berg een betere startpositie en dus ook een betere kans zich in de strijd om de topklasseringen te mengen. We kunnen in de wereldbekers in Europa die startplekken onder de betere beloften laten rouleren”, aldus de 45-jarige bondscoach.

Selectie elite-mannen
flag-nl Lars van der Haar
flag-nl Pim Ronhaar
flag-nl Ryan Kamp
flag-nl Corne van Kessel
flag-nl Joris Nieuwenhuis
flag-nl David van der Poel
flag-nl Mees Hendrikx
flag-nl Stan Godrie
flag-nl Luke Verburg
flag-nl Tibor del Grosso

Selectie elite-vrouwen
flag-nl Lucinda Brand
flag-nl Denise Betsema
flag-nl Annemarie Worst
flag-nl Yara Kastelijn
flag-nl Fem van Empel
flag-nl Aniek van Alphen
flag-nl Ceylin del Carmen Alvarado
flag-nl Inge van der Heijden
flag-nl Manon Bakker
flag-nl Puck Pieterse
flag-nl Shirin van Anrooij
flag-nl Maud Kaptheijns
flag-nl Isa Nomden

Dit artikel delen:

31 Reacties

Murcia 18 oktober 2021 om 10:53

Goed dat ze er weer bij is, die selectie van Nederland bij de dames zegt wel alles over de kracht in de breedte. En dit is dan nog zonder Vos.

Wheely 18 oktober 2021 om 11:04

Fijn, ik heb haar gemist.

notriple 18 oktober 2021 om 11:13

Goed om te horen en of te lezen.

Barry Batsbak 18 oktober 2021 om 11:31

Mooi, hopelijk gelijk vooraan meedoen om de zege.

Quintenri 18 oktober 2021 om 11:42

Die had dus gewoon geen zin om naar de VS te gaan.

super 18 oktober 2021 om 14:11

Ik blijf me altijd verbazen over de meest vreemde gedachtenkronkels van sommigen.

Rondje 25 18 oktober 2021 om 14:41

Belachelijke redenatie. Er was bewezen dat haar bloedwaarden niet goed waren.

thorsen 18 oktober 2021 om 15:16

Quinterni zegt hiermee dat hij zich op werk afmeldt als hij gewoon geen zin heeft. Hij denkt dat iedereen denkt zoals hij, en dus zal Alvarado ook wel zo hebben gehandeld.

Quintenri 18 oktober 2021 om 23:44

Ik heb nergens bewijzen gezien. Dit valt jullie niet op nee?

En trouwens, weinigen die mijn naam kunnen overtypen blijkbaar. Zegt veel over jullie gebrek aan intelligentie.

Quintenri 18 oktober 2021 om 23:49

Volstrekt logische redenering volgens mij. Ze gaat crossen voor de VS en ze begint er onmiddellijk weer aan na de VS. En in die ploeg zijn ze zeker niet aan hun eerste leugentje toe, dus dit past zeker in hun kraam.

Oblomov 18 oktober 2021 om 23:59

Totaal geen logische redenering, aangezien er helemaal niet gelogen zou hoeven worden over niet naar Amerika willen en ze, als ze fit was, in Europa goedkope puntjes had kunnen oprapen. Door dat laatste niet te doen, maar rust te nemen, moet ze komend weekend van de derde of vierde startrij starten.

Maillot à Pois 19 oktober 2021 om 00:21

Quintenri, over wat voor bewijzen heb je het dan? Ik kan me er weinig bij voorstellen. Had je dan de publicatie van een uitprintje van haar bloedonderzoek verwacht?
2de vraag: ze heeft dit seizoen toch enkel in Bredene gecrosst en ook de start van de Superprestige in Gieten laten schieten? Waarmee ze dus in de twee belangrijkste klassementen met achterstand begint.
Toch wel een heel zware prijs om te verdoezelen dat je niet naar de USA zou willen. Mij lijkt je redenering héél vergezocht.

Ruwe Diamant 19 oktober 2021 om 00:40

Het komt wel lekker uit toch. Eerlijk?

xistnc 19 oktober 2021 om 07:23

‘Geen zin hebben’ en ‘Paperassen niet op orde hebben’ kan hier natuurlijk relatief dichtbij elkaar liggen. En een vage verwijzing vanuit de ploeg naar ‘bloedwaarden’ vind ik allerminst een bewijs.

Lalsacien 19 oktober 2021 om 08:47

@Quintenri verkeerde spelling associëren met gebrek aan intelligentie. Je hebt iets blijkbaar niet begrepen.

Quintenri 19 oktober 2021 om 09:03

@maillot

Er begon iemand anders over bewijzen. Ik heb enkel geantwoord dat ik geen bewijzen gezien heb. Dus vraag eens aan Rondje 25 over welke verwijzen het gaat. Het komt inderdaad heel lekker uit om nu even ‘verstoorde bloedwaarden’ te hebben.

@Lalsacien

Ik denk dat die twee zaken zeer dicht bij elkaar liggen. Het kan nu toch niet zo moeilijk zijn om enkele lettertjes over te typen he?

Lalsacien 19 oktober 2021 om 10:05

@Quintenri bewijzen, verwijzen? Lees je laatste bericht nog even. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet…

Maillot à Pois 19 oktober 2021 om 10:06

@quintenri
jij stelt de vraag of het ons niet opvalt dat er geen bewijzen te zien zijn.
ik vraag me af welke bewijzen er zouden kunnen te zien zijn. Van Greg Van Avermaet zijn verstoorde immuunsysteem hebben we ook geen bewijzen gezien. Ook bullshit dan?

En lekker uitkomen: mocht ze nu in de Berencross en in Gieten gevlamd hebben en vervolgens uitgevallen zijn, dan zou ik je kunnen volgen. Maar ze reed ondermaats in de Berencross en startte niet in Gieten. In mijn ogen is het dan toch veel waarschijnlijker dat er meer aan de hand is dan 'geen goesting'.

Tot slot, spelfouten (zeker van nicknames) zijn volgens mij niet te relateren aan gebrek aan intelligentie. Hooguit aan intellectuele luiheid. Jij bent ook niet minder intelligent omdat je hierboven even per ongeluk 'verwijzen' in plaats van 'bewijzen' tikt. Door die relatie wél te leggen, plaats jij jezelf boven de reageerders die een andere mening hebben dan jezelf, en da's niet bepaald een fijne manier van discussiëren.

thorsen 19 oktober 2021 om 10:28

Je bent wel van de verwijten he. Als een renner niet start had die geen zin, als iemand een typo maakt met een nickname heeft die geen intelligentie.

Zoals ik al zei, deze opmerkingen zeggen meer over jou dan over het onderwerp van discussie.

Quintenri 19 oktober 2021 om 10:55

Tjah, net als iedereen geef ik ook mijn mening. Ik denk persoonlijk dat Alvarado geen zin had om naar de VS te gaan en dat ze van de situatie gebruik gemaakt heeft. Zoals ik reeds zei gebeurt dat wel eens vaker in die ploeg. Tot daar mijn mening over het onderwerp van dit artikel.

Het is inderdaad overbodig om met verwijten te gooien en het over iemand zijn intelligentie te hebben, dat klopt. Daar zal ik me dan ook niet meer mee bezighouden.

Lalsacien 19 oktober 2021 om 13:15

@Quintenri bravo. That’s the spirit!

De Cabybara van de Conradkade 18 oktober 2021 om 12:25

Zin in Zonhoven. Altijd genieten.

armstrong 18 oktober 2021 om 15:08

Het is niet voor iedereen weggelegd om de trip naar Amerika te betalen staat misschien wel zo in haar contract

Theo Bovengemiddelkamp 18 oktober 2021 om 15:25

Is Sophie de Boer eigenlijk nog altijd actief?

ChefSpijker 18 oktober 2021 om 15:49

Ja reed twee Ethias Crossen vroeg in het seizoen. Maar da’s tegenwoordig toch niet meer dan opvulling. En met een Van Alphen, Bakker en Vd Heijden nu eerstejaars prof zal een selectie voor een EK er ook wel niet meer in zitten.

Ruwe Diamant 18 oktober 2021 om 17:54

De bloedwaarden zijn weer “normaal”…

Rutgerj81 18 oktober 2021 om 23:56

Kan niet wachten tot Bobbie Traksel haar naam weer verkeerd uitspreekt.

Ruwe Diamant 19 oktober 2021 om 00:41

Bobbie is een ramp met namen. Dat kan eigenlijk niet als wielercommentator. Verder een hele lieve vent, die vaak gastheer is voor buitenlandse jonge wielrenners.

Anton van Valouwe 19 oktober 2021 om 08:47

Alleen met namen?

Pelsluis 19 oktober 2021 om 16:02

Bij foutief overtypen speelt intelligentie wel degelijk een rol. Zo copy paste ik dingen. Snel & correct!!
En typefouten maak ik verder ook niet, want ik dicteer.
C's 'afmelding' zou wel eens met een paar dingen gecombineerd te maken kunnen hebben. Zij was ook de enige van de Ploeg denk ik?

Headlines

Materiaalzone

Populair