Cees Bol: “Het was niet goed tot nu toe, maar we bleven erin geloven”

maandag 8 maart 2021 om 16:46
Cees Bol: “Het was niet goed tot nu toe, maar we bleven erin geloven”

foto: Cor Vos

Cees Bol heeft met zijn ritoverwinning in Parijs-Nice een punt gezet achter zijn matige seizoensstart. De sprinter van Team DSM kon zijn geluk niet op na de aankomst in Amilly. “Dit is een geweldig gevoel. We hadden het heel moeilijk aan het begin van dit seizoen. Het was dan ook niet goed tot nu toe, maar we bleven erin geloven”, reageert hij.

“Dankzij de super hulp van de ploeg is het mij gelukt”, kan Bol lachen. De etappe verliep voorspoedig, maar de finale in Amilly was door wegversmallingen en de nodige bochten chaotisch. “We gingen goed door de laatste bocht. Ik raakte wel bijna ingesloten, maar Nils Eekhoff zag dat en hield de deur open voor mij.”

‘Een boost voor het zelfvertrouwen’
Trek-Segafredo leek Mads Pedersen vervolgens de beste lead-out te geven, maar dat was buiten Bol gerekend. “Ik zat in het goede wiel. Trek-Segafredo deed goede lead-out, waarna ik mijn sprint op het juiste moment begon. En ik had de power om het door te trekken tot de streep”, vertelt de ritwinnaar.

“Dit is een goede boost voor het zelfvertrouwen na moeizame start”, zegt Bol, die in de UAE Tour niet verder kwam dan een negende en een vijfde plek in de laatste twee sprintetappes. “En ook gisteren niet goed hier. Maar vandaag laten we zien dat we het wel kunnen als ploeg. Dat geeft vertrouwen voor de sprintetappes die nog komen, maar ook voor de etappes waarin we voor andere renners rijden.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

antilek 8 maart 2021 om 16:54

Nou het is je gegund man. Goed voor het zelf vertrouwen.

Romāns Vainšteins 8 maart 2021 om 17:02

Mooie spurt, het is wel het type spurter dat geschikt is voor traditionele tour spurts. Eerst de treintjes strijd goed uitkomen en dan je prijsstier met open bek naar de meet laten hakken. Ik weet alleen niet of ze daar zin in hebben maar de manschappen wel.

FritsvanHoefelen 8 maart 2021 om 17:08

Arndt-Kragh-Pedersen-Eekhoff

Niets mis mee

xistnc 8 maart 2021 om 17:15

Duidelijke analyse van Cees. Hiervoor was het niet goed en nu wel.

Deze zege maakt niet dat het hiervoor wel goed was. En andersom.

Turtlehead 8 maart 2021 om 18:04

Ja, en dat ‘WE deden het vandaag wel goed’ is typerend #Terpstra2.0
WE deden het tot nu toe fout. Vandaag heb IK gewonnen omdat WE (lees ZE) het goed deden. Heerlijk toch!?

Romāns Vainšteins 8 maart 2021 om 19:26

Hij is daar wel transparant over zijn eigen manco, vuur me verkeerd af en ik ga nergens heen.

Wheely 8 maart 2021 om 17:17

Het is toch mooi dat Bol en Dekker nu hun aansluiting bij de top weten te maken na het wegvallen van Groenewegen en Jakobsen. Hopelijk binnenkort weer allemaal samen sprinten.

Guushovd 8 maart 2021 om 19:27

Absuluut en absurde luxe (als DG en FB er straks hopelijk weer staan) En dan ook Olav Kooij nog. Ben ook benieuwd wat die gaat doen.

chasse patat 8 maart 2021 om 17:24

Parijs-Nice lijkt ook dit jaar een start voor de ploeg. Als ze de lijn van het afgelopen jaar kunnen doorzetten belooft dat nog wat.

Turtlehead 8 maart 2021 om 20:33

Zeker. Wie zouden ze dit jaar afbranden en wegjagen?

Voor de zekerheid:

Al is t wel een polletje waard misschien…

Jean Dumas 8 maart 2021 om 17:27

Nederland beleeft een uitstekende start van het seizoen, met Matje, Bauke, David en Cees.

ben_pronk 8 maart 2021 om 17:46

Het is hem zo gegund, blijven vertrouwen terwijl anderen hem misschien al hadden afgeschreven

Headlines

Materiaalzone

Populair