CCC Sprandi Polkowice wil binnen drie jaar naar de WorldTour

vrijdag 27 februari 2015 om 15:47
CCC Sprandi Polkowice wil binnen drie jaar naar de WorldTour

CCC Sprandi Polkowice wil binnen afzienbare tijd de overstap maken naar de WorldTour. Volgens Poolse media wil de oranje ProContinentale formatie binnen twee á drie jaar een aanvraag doen voor een WorldTour-licentie.

Sponsor CCC – een Poolse schoenenfabrikant – wil meer geld in het wielrennen investeren. Het bedrijf is in gesprek met de ploeg over de toekomst.

CCC Sprandi Polkowice – waar onder meer Grega Bole, Sylwester Szmyd, Stefan Schumacher en Davide Rebellin onder contract staan – rijdt dit seizoen dankzij de nodige wildcards een aantrekkelijk wedstrijdprogramma. De ploeg is welkom in de Giro d’Italia, Milaan-San Remo, de Ronde van Catalonië en de Amstel Gold Race.

In de toekomst hoopt het op automatisch startrecht voor deze wedstrijden. “Ons doel is om in de toekomst deel uit te gaan maken van de WorldTour”, vertelt ploegleider Piotr Wadecki. “Dat wil niet zeggen dat we ons niet goed voelen bij de tweede divisie. We krijgen veel uitnodigingen voor prestigieuze wedstrijden. Maar ons doel is om tot de topploegen van het peloton te gaan behoren”, legt hij uit.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Roberto 27 februari 2015 om 15:58

Er komt binnenkort al een plekje vrij. ;)

Contador 27 februari 2015 om 16:06

@ Roberto
Dat is wel te hopen.

Utrecht19 27 februari 2015 om 16:07

Enige nadeel van deze ploeg is dat ze in het oranje rijden;)

west 27 februari 2015 om 16:10

@Utrecht
CCC oranski Peletowi

Casperge 27 februari 2015 om 16:22

Ik zie geen renners die in de WT horen bij deze ploeg, behalve een paar zeer oude figuren als Rebellin.

HoofdIsVrij 27 februari 2015 om 16:28

Szmyd en Paterski horen sowieso wel in de WT. Stel ze krijgen echt een goed aanzien, wellicht kan het dan echt een Pools team worden met kleppers als Niemec, Majka en Kwiatkowski.

snoep de hond 27 februari 2015 om 16:38

@Casperge,
Ze hebben het dan ook niet over morgen, maar over 2 a 3 jaar.

BlancoProCycling 27 februari 2015 om 16:50

Sterker, er is al een plekje vrij want er zijn maar 17 WT-teams…

Chaba 27 februari 2015 om 17:17

Ja top, want dit team heeft ook zo een positieve uitstraling…..

achtpuntzes 27 februari 2015 om 17:22

als ze wat van de Poolse toppers kunnen losweken van de andere WT-ploegen hebben ze best bestaansrecht als ploeg op het hoogste niveau.

batchieboy 27 februari 2015 om 17:33

Over drie jaar. Dan is rebbelin al gestopt. Dus dan kan het wel!

BonenInBlik 27 februari 2015 om 18:27

Iets voor. T. Dekker als meerjarenplan om weer WT te kunnen rijden? Het oranje is al een link.

SolerEritrean 27 februari 2015 om 18:42

CCC is een schoenmerk, wist ik niet eens!

Sagan=hulk 27 februari 2015 om 19:09

Off topic: Ik heb de site enkele dagen niet bezocht en zie nu dat ze in een nieuw jasje staat. Knap! Maar hoe kan je terug naar het oude forum?

Montgomery 27 februari 2015 om 19:14

Ach dit zal veel genoemde renners uit de Fuentes, Mantova en Padova dossier goed doen. Nog een team die ex-dopers onderdak biedt.

LinusGerdemann 27 februari 2015 om 19:18

@chaba “Dit team is zo lekker betrouwbaar”

Die opmerking slaat echt nergens op…. De ploeg is nooit in verband met dopingzaken o.i.d. Ze hebben alleen een aantal renners een tweede kans gegeven. En laten we wel wezen: Schumacher heeft nooit meer het niveau gehaald van voor zijn schorsing en Rebellin kun je van vinden wat je wilt, maar hij verdiend wel respect. En ook hij laat na zijn schorsing geen al te gekke dingen meer zien. Ik vind het altijd een leuke ploeg en Polen is qua sport wel echt een coming land.

Verweggistan 27 februari 2015 om 19:23

@Sagan=hulk: Klik

Sagan=hulk 27 februari 2015 om 19:31

@Verwiggistan
Bedankt!

SCIC 27 februari 2015 om 20:14

Staat Rebellin op de shortlist voor de Giro? Zou wat zijn!

nielsboy 27 februari 2015 om 21:21

SCIC: Nee Rebellin en Schumacher rijden niet de Giro. Heb ik laatst gelezen op cyclingquotes.com

StonedCamel 28 februari 2015 om 08:49

@batchieboy:
Dat vraag ik me af, volgens mij gaat hij gewoon met z’n 65e eruit ofzo…

ippglobal 28 februari 2015 om 12:40

met een poolse wereldkampioen, zal een WT ploeg niet misstaan.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair