CCC Sprandi Polkowice maakt Giro-selectie bekend

zaterdag 2 mei 2015 om 12:10
CCC Sprandi Polkowice maakt Giro-selectie bekend

Maciej Paterski - Foto: Sirotti

CCC Sprandi Polkowice heeft negen namen op papier voor de Ronde van Italië. Grega Bole, Maciej Paterski en Sylwester Szmyd zijn de speerpunten van de ploeg. Zoals bekend ontbreken Davide Rebellin en Stefan Schumacher in de selectie.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“Ons belangrijkste doel is om een etappe te winnen”, aldus ploegbaas Piotr Wadecki op de website van de Poolse formatie. “Maciej Paterski heeft dit jaar laten zien dat hij goede resultaten kan behalen in grote wedstrijden. Ik zie geen reden waarom hij niet zou kunnen winnen in een etappe. Grega Bole is een renner die voor een podiumplaats kan sprinten als een uitgedund peloton naar de finish rijdt. De ervaren Sylwester Szmyd is onze man voor het klassement.”

“De rest zal aanvallend koersen en de leiders ondersteunen”, vervolgt Wadecki. “De eerste helft van dit seizoen was de beste periode voor het ‘oranje team’ sinds ik ploegleider ben. De renners geloven in zichzelf en zullen zonder angst aan de koers beginnen.”

Selectie CCC Sprandi Polkowice voor de Giro d’Italia 2015 (9-31 mei)
flag-si Grega Bole
flag-pl Jarosław Marycz
flag-pl Bartłomiej Matysiak
flag-bg Nikolay Mihaylov
flag-pl Łukasz Owsian
flag-pl Maciej Paterski
flag-pl Marek Rutkiewicz
flag-by Branislau Samoilau
flag-pl Sylwester Szmyd

Dit artikel delen:

20 Reacties

xistnc 2 mei 2015 om 12:18

Mooi, 6 Polen in een Poolse ploeg! Hoewel de Poolse toppers elders rijden, is het belangrijk dat een wielernatie in opkomst ook in de breedte ruimschoots vertegenwoordigd is.

Purito 2 mei 2015 om 12:18

Prachtige aanvallende ploeg. Met Paterski hebben ze inderdaad een renner die toch echt een ritzege moet kunnen behalen. Net als Bole met een beetje mazzel.

woutie 2 mei 2015 om 12:24

Ook FDJ heeft haar selectie al volgens PCS
81. GENIEZ Alexandre
82. COURTEILLE Arnaud
83. ELISSONDE Kenny
84. FISCHER Murilo Antonio
85. LE BON Johan
86. MOUREY Francis
87. PINEAU Cédric
88. ROUX Anthony
89. VEIKKANEN Jussi

Robert Breekink 2 mei 2015 om 12:24

Goede ploeg dit. Een soort Roompot Rood-Wit Peloton. Of роомпот роод-шит пелотон.

Off-topic: benieuwd naar Kruijswijk in de Giro. Kan hij weer voor de top 10 gaan?

MIG 2 mei 2015 om 13:17

“Of роомпот роод-шит пелотон.”

Ga die grap maar niet in Polen vertellen. Men is daar niet zo van de Russen.

Hup CCC!

topgear1977 2 mei 2015 om 13:24

@robert

Zou mij zeer verbazen, ik zie kruiswijk geen top 10 rijden. Hij kan misschien beter voor de bergtrui rijden of een etappe.

Quick step minded 2 mei 2015 om 13:24

Yes, Samoilau mag mee. Zet ‘em op, Branislau!

topgear1977 2 mei 2015 om 13:27

Ik zie paterski ook nog wel een etappe pakken. Dat hij nog niet bij een WT ploeg rijdt snap ik niet…

Ab Normaal 2 mei 2015 om 13:32

Kan Szmyd hier nog iets uitrichten?

BlancoProCycling 2 mei 2015 om 13:37

Aanvallen geblazen. .

xistnc 2 mei 2015 om 13:46

Paterski heeft vier jaar voor Liquigas gereden. Hij wordt dit jaar al weer 29. Pas sinds zijn terugkeer naar CCC vorig jaar lijkt het ergens op.

Romāns Vainšteins 2 mei 2015 om 14:09

Paterski verdient het simpelweg om een etappe te pakken en hij heeft er ook de kwaliteiten voor, die gaan we eerder in de aanval zien dan voor het AK meedoen denk ik.

En in Polen schrijven ze niet in het cyrillisch

MooieMario 2 mei 2015 om 14:28

Szmyd de laatste jaren weinig van gezien. Ik genoot van hem als hij bergop op kop ging rijden en bijna alles en iedereen kapot reed voor Basso. Door Renaat Schotte werd hij op een gegeven moment zelfs de tempopool genoemd. Was toen echt een meesterknecht maar is zelf niet een echte kopman.

Paterski verwacht ik wel wat van. Die rijd volgend jaar bij 1 van de betere worldtourploegen.

pirazzi 2 mei 2015 om 14:42

Top 30 moet mogelijk zijn voor Szmyd in het algemeen klassement, niet veel hoger gezien zijn matige tijdritcapaciteiten.

Purito 2 mei 2015 om 15:01

@pirazzi
Want die tijdrit bepaalt of je 10e of 30e wordt? ;)

pirazzi 2 mei 2015 om 15:45

Het is natuurlijk wel een verschil als je als knecht een tijdrit rijdt of als klassementsman. Zo kon Edvald Boasson Hagen bijvoorbeeld goed tijdrijden maar vielen zijn resultaten in grote rondes tegen omdat hij veel werk al had gedaan voor de kopman van Sky.

sven241 2 mei 2015 om 18:33

Paterski kan zeker een rit winnen, doet het net als CCC heel erg sterk dit jaar. Nog steeds vind ik het jammer dat Rebellin niet mee mocht doen van de organisatie, had hem graag nog een keer in de Giro ten aanval zien trekken.

Fritsie 2 mei 2015 om 20:26

Paterski kan misschien beter bij ccc blijven, hier rijdt hij een mooi programma en heeft hij de vrijheid wat zich nu ook uitbetaald

sven241 2 mei 2015 om 22:21

@Fritsie Mee eens. Hij lijkt hier lekker vrij te zijn en hoeft niet voor anderen te werken. Als je per jaar 1 uitnodiging krijgt voor een grote ronde, is het toch mooi. Voorderest wordt CCC veel uitgenodigd en rijden ze een goed programma. Volgend jaar sowieso nog bij CCC blijven en misschien daarna nog een keer kijken of het ook lukt bij een WT ploeg.

hildeke 2 mei 2015 om 23:59

Paterski kan meer dan een rit winnen volgens mij. Hij kan top-15 in het eindklassement aan.Grega Bole kan in de vlakke ritten met een iets lastigere eindfase, in de buurt van mensen als Matthews en Mezgec eindigen.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone