Cancellara daagt Gaimon uit voor duel: “No motor needed”

Door Nick Doup, vrijdag 17 november 2017 om 18:07

foto: Sirotti

Fabian Cancellara heeft via Twitter Phil Gaimon uitgedaagd. De Zwitserse ex-prof wil het tegen de Amerikaan opnemen, nadat die hem ervan beschuldigde tijdens zijn carrière een motortje te hebben gebruikt. “Ik ben heel nieuwsgierig om te zien hoeveel Watt jij kan trappen”, schrijft Cancellara.


“Hallo Phil Gaimon”, begint Spartacus. “Ik ken je eigenlijk niet, maar ik nodig je graag uit om mij te verslaan in een van mijn Chasing Cancellara-toertochten. Jij mag de datum kiezen in een van de vijf landen. Begin maar vast met trainen”, aldus Cancellara, die afsloot met de hashtag #NoMotorNeeded.

Cancellara eiste eerder deze week dat Gaimon zijn excuses moet aanbieden vanwege de aantijgingen in zijn biografie. Hij wil ook dat het boek uit de schappen wordt gehaald, maar de Amerikaanse oud-wielrenner gaat dat niet doen. “In mijn boek heb ik een gerucht herhaald dat goed gedocumenteerd is en al jaren oud is”, reageerde Gaimon in een statement. “Zo heb ik het ook gepresenteerd. Ik sta achter mijn mening, want het is niet meer dan dat.”

72 Reacties

ah-ja 17 november 2017 om 18:09

Hij heeft een motortje gebruikt. Dat is 100% duidelijk.

TykkeThor 17 november 2017 om 18:14

Matige comeback sluw verpakt in promotie voor zijn fondootje. Slim.

luckyloek 17 november 2017 om 18:16

Wat een domme reactie. Ik had deze man iets hoger ingeschat.

Victor 17 november 2017 om 18:17

Een goed gedocumenteerd gerucht……… zijn er criteria waar een goed gedocumenteerd gerucht aan moet voldoen ? Is er een ‘documentatie centrum geruchten’ ?? Ongeacht of het motor verhaal klopt of niet klopt, t komt niet heel sterk over als je het over een “een gerucht herhaald dat goed gedocumenteerd is” hebt. De verhaaltjes uit de Donald Duck zijn ook goed gedocumenteerd, zo ook sprookjes en Star Wars films.

Gino 17 november 2017 om 18:19

Wat een chille reactie!

john 17 november 2017 om 18:20

Hé Fabian zou je dit wel doen zonder motortje

ruud gullit 17 november 2017 om 18:21

De Zwitser gebruikt de Armstrongmethode.

Chaba 17 november 2017 om 18:24

Haha ik zou het wel willen zien. Cancellara die Gaimon stuk rijdt.

Mark 17 november 2017 om 18:25

Zal toch wat zijn dat het duel er komt en Cancellara amper 200 watt trapt en Gaimon meer. Cancellara heeft alleen maar iets te verliezen.

Abdoe 17 november 2017 om 18:27

Komt neer op “ik heb de grootste dus ik heb gelijk”. Armstrong-stijl inderdaad.

LB117 17 november 2017 om 18:28

Wat een dieptrieste reactie van Cancellara, hij is voor mij echt van z’n sokkel gevallen door deze affaire..

xistnc 17 november 2017 om 18:28

Deze reactie van Fabian is zo dom, dat het een enorm ‘I don’t five a F***’ gehalte krijgt. Voor zijn fondo is het natuurlijk sowieso prima publiciteit.

Als Gaimon in stijl wil reageren, staat hij straks met een Puch aan de start van zo’n race.

Arry1337 17 november 2017 om 18:33

Persoonlijk heb ik Cancellara altijd al een galbak gevonden, niets aan die man. Deze reactie geeft voor mij aan dat hij de realiteit een beetje kwijt is.

Verweggistan 17 november 2017 om 18:33

Betere reactie als dreigen met juridische stappen, maar wel een vreemde reactie.

Wielrennertje 17 november 2017 om 18:37

Slechte comeback. Riekt alleen maar meer naar de misdaad..

delgado 17 november 2017 om 18:38

Hoezo is dit Armstrong-stijl??? Ik zie Cancellara niemand bedreigen.

Gewoon een mooie reactie, misschien niet nodig, maar hij kan zichzelf ook niet verdedigen. Dus ja, wat moet je dan op zo’n laffe aanval?

LucasR 17 november 2017 om 18:38

Zo! Dat is een partij triest! De redenering ook: “Jij zegt iets stoms over mij, dus probeer me maar te verslaan!” Gaat echt helemaal nergens over. Zielige vent, die Fabian.

Spartacus 17 november 2017 om 18:44

Geweldige reactie! Veel beter dan een legertje advocaten erop af sturen.

klootje kriekeljon 17 november 2017 om 18:51

Kamp Canc blinkt wel uit in ontzettend domme reacties zeg. Juist bij deze man verwacht je het tegendeel.

Koel 17 november 2017 om 18:56

Reactie van deze voormalige ideale schoonzoon raakt inderdaad kant noch wal.
Mocht Phil Gaimon er niet op ingaan, kan Cancellara altijd nog een vervanger oproepen; “we go for Bauke”….

Veloburto 17 november 2017 om 19:01

Maar wat een vreemde reactie van Fabian

Thijs E 17 november 2017 om 19:06

Als een tang op een varken

KnightBiker 17 november 2017 om 19:18

Economisch gezien is het wel slim van Cancellara: Gaimon introduceert een clickbait om er aan te verdienen met zijn boek, nu doet Cancelara het zelfde met zijn GrandFondo’s. (en terecht, als met ongevraagd (mis)gebruik van je maakt)
Gaimon had de clickbait affaire niet helemaal in eigen hand maar doet er ook geen afstand van, en aangezien hij alle info uit 2e en 3e hand had had hij gewoon zijn kop moeten houden: het was gewoon smaad, zelf als na jaren zou blijken dat Cancellara wel een motortje heeft gebruik is de methode die Gaimon gebruikt laakbaar want ongefundeerd.
(En om Cancellara nu van Armstrong methodes te betichten? van de pot gerukt!)

Om Cancellara’s carriere verder te valideren: ik neem aan dat er tijdens de olympische spelen ook gecontroleerd is op motortjes, want voor die prestatie heeft hij anders ook moeten frauderen. (en die fiets valt waarchijnlijk ook wel te achterhalen, want recenter)

Nibs 17 november 2017 om 19:25

Ja dat is natuurlijk wat er gebeurt als een boerke zoals gaimon de grote meneer fabian durft in vraag te stellen. Zijn patron van het peloton gedrag is daar zeker niet vreemd aan en is de reden waarom ik nooit van hem moeten weten heb.

Kirsipuu 17 november 2017 om 19:30

Wat moet je dan als Cancellara zijnde met een boek van een renner die makkelijk wil scoren door alle sappige roddels uit het peloton te bundelen?