Brug WK-parcours Yorkshire weggespoeld door noodweer

woensdag 31 juli 2019 om 19:29
Brug WK-parcours Yorkshire weggespoeld door noodweer

Ook de Tour de France 2014 passeerde de weggespoelde brug bij Grinton - foto: Cor Vos

Noodweer zorgt momenteel voor flinke problemen in het Britse Yorkshire, waar over acht weken het WK wielrennen wordt gehouden. Zware regenbuien veroorzaakten overstromingen en enkele bruggen en wegen liepen al schade op. Sommige werden onbegaanbaar door de overlast.


Ook het beoogde WK-parcours ging al gebukt onder de hevige weersomstandigheden. Vlak voor de klim naar Grinton Moor, in de mannenwedstrijd gelegen na 120 kilometer koers, is een stenen brug volledig weggeslagen door modderstromen. Normaal gesproken passeerden de renners het bruggetje, maar op beelden is te zien dat dit gezien de huidige staat onmogelijk is.

Het lijkt erop dat de organisatie op zoek moet naar een alternatieve route, want over amper twee maanden wordt de horde renners hier al verwacht. De lokale bevolking heeft evenwel prioriteit, reageerde Andy Hindley, bestuursvoorzitter van het project Yorkshire 2019. “Op dit moment zijn onze gedachten bij diegenen, die zijn getroffen door de overstromingen.”

Binnenkort gaat de organisatie samenzitten met het regiobestuur over de schade aan de route.

Dit artikel delen:

16 Reacties

josi 31 juli 2019 om 19:37

Van der Poel en Sagan moeten hier wel overheen kunnen springen.

Maenhout 31 juli 2019 om 19:40

Dubbel jammer voor Van Aert…

Voorgeborchte 31 juli 2019 om 19:53

Is dat na een afdaling? Want dan zet ik mijn geld in op Roglic!

AndriesW 31 juli 2019 om 19:39

Ik zie het probleem niet…

[Ducrot-modus uit]

greeny 31 juli 2019 om 19:47

tijden op de iseran tellen

peterwinnen 31 juli 2019 om 19:50

Maarten Ducrot: ik heb hier nog gereden. In mijn tijd sprongen we hier gewoon over heen met fiets en al.

greeny 31 juli 2019 om 19:58

ik stel voor dat ducrot het maar is gaat voordoen aan al die losers van een hedendaagse profs. smerige millenials

Verweggistan 31 juli 2019 om 19:52

Wellicht toch iets voor Roglic.

D ouglas 31 juli 2019 om 20:22

Nu weten we zeker dat Mathieu wint. Hij is de enige die hier overheen komt!

Fernandi 31 juli 2019 om 21:10

Iedereen de tijd van Mollema

koos verrek 31 juli 2019 om 21:32

Kan ie toch herstellen op 2 maand tijd??

Joachim Agostinho 31 juli 2019 om 21:39

Gewoon noodhulp bij de EU aanvragen…

greeny 31 juli 2019 om 21:53

BoJo gaat zelf aan de slag met bakstenen en cement. laten zien dat eu geld niet nodig is

oscarfreirefan 31 juli 2019 om 22:18

De organisatie is niet voor één gat te vangen….

Bazzz 31 juli 2019 om 23:30

Op de foto is rechts nog gewoon een strook richting de andere kant. Kunnen ze zat overheen lijkt me.

Kelder is de Man 1 augustus 2019 om 08:11

Maak een mat van NS personeel waar ze over heen kunnen rijden.