Broers Van Dijke gaan deze winter niet veldrijden

Broers Van Dijke gaan deze winter niet veldrijden

Tim (links) en Mick van Dijke - foto: Cor Vos

donderdag 18 november 2021 om 17:16

Mick en Tim van Dijke (allebei 21) zullen komende winter geen veldritten in competitieverband rijden. Dat bevestigt Jumbo-Visma desgevraagd aan WielerFlits. Ook andere renners van het Development Team zullen deze winter niet in de cross te zien zijn.

Mick van Dijke reed afgelopen winter ook al geen crossen; zijn laatste wedstrijd was het NK veldrijden bij de beloften in 2020. Tim van Dijke werkte de laatste jaren wel een veldrit of twaalf tot zeventien af bij de beloften. Op het EK veldrijden U23 van vorige winter in Rosmalen werd hij zesde.

De Zeeuwse tweelingbroers komen oorspronkelijk uit het mountainbiken, maar beiden hebben zich in tussen ook op de weg bewezen. Mick is intussen prof bij het WorldTour-team en Tim werd in juni Nederlands kampioen bij de beloften, nota bene voor zijn broer. Hij boekte in de CRO Race ook zijn eerste profzege. Dat lukte Mick nog niet.

Tim van Dijke tijdens de Wereldbeker in Overijse, januari 2021 – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

14 Reacties

xistnc 18 november 2021 om 17:53

Da’s dubbelop, maar het zijn dan ook broers.

0
Merlinappa 18 november 2021 om 18:06

Ze gaan binnen crossen? Of alleen in de bossen?

0
De Cabybara van de Conradkade 18 november 2021 om 18:23

Waarom dan niet?

Wel jammer. Net als dat ik Arensman wel mis.

0
ewoedski 18 november 2021 om 19:06

Dat verwachte ik onder de inleiding ook te lezen, maar daarin staat niks dat met het bericht te maken heeft

0
Jacco van Stierop 18 november 2021 om 18:26

De ‘maar waarom eigenlijk niet?’-vraag is niet gesteld, begrijp ik?

0
Wheely 18 november 2021 om 18:48

En Mike Teunissen, duikt die nog een keer het veld in of wat?

0
Oblomov 18 november 2021 om 18:57

Zegt wel iets over de ideeën over de impact van veldrijden op wegrenners die leven bij Jumbo Visma. Als ze geloofden dat het een positief effect had, zouden ze deze twee aanmoedigen om een leuk programma te rijden. Blijkbaar gelooft het team nog steeds dat de ouderwetse aanpak van veel kilometers maken en maar een beperkte hoeveelheid intensieve training de beste manier is om de winter door te komen, al is hun meest succesvolle renner een levende falsificatie van dat idee.

0
ewoedski 18 november 2021 om 19:09

Inderdaad opmerkelijk.. de beste renners op de weg hebben een achtergrond in het veld en bijvoorbeeld Boom is slechter gaan rijden toen hij dat niet meer deed

0
rahimns 18 november 2021 om 19:39

Mick heeft vorig jaar al geen veldritten meer gedaan en is daar zeker niet minder door geworden.

0
Wheely 18 november 2021 om 19:50

Lekkere manier van “development” inderdaad. Als er een plek is waar de beste renners van het moment hun wortels hebben is dat het veld wel.

0
Dikke Man 18 november 2021 om 20:52

Je weet natuurlijk niet wat ze in de plaats gaan doen. Misschien gaan ze allemaal schansspringen!

0
ssj 23 november 2021 om 18:33

Ik wist niet dat Pogacar en Roglic een achtergrond in het veld hebben

0
Verweggistan 23 november 2021 om 18:39

Pogi is sloveens kampioen veldrijden.

0
AWestie 18 november 2021 om 22:43