Brändle wint tijdrit in Beveren, Van Aert nieuwe leider

Door , vrijdag 26 mei 2017 om 16:52

foto: Marcel Koch

Matthias Brändle heeft de individuele tijdrit in de Ronde van België voor zich opgeëist. De Oostenrijker van Trek-Segafredo was veruit de sterkste op het 13,4 kilometer lange parcours met start en finish in Beveren.


Op veertien seconden eindigden Tony Martin, Wout van Aert en Sylvain Chavanel. Doordat klassementsleider Philippe Gilbert geen sterke tijdrit aflegde, is Van Aert de nieuwe leider.

foto: Marcel Koch

Dit artikel delen:

13 Reacties

ASB 26 mei 2017 om 17:13

Indrukwekkend. Kanshebbertje voor de proloog, mocht die meedoen aan de Tour.

adelaarvanboom 26 mei 2017 om 17:19

Mooi van Van Aert een fractie van een seconde trager dan de wereldkampioen

mat123 26 mei 2017 om 17:21

Van Aert 3de, hoezo veldrijden een kleine sport. De sport wordt gedomineerd door 2 supertalenten.

teunster 26 mei 2017 om 17:29

@mat123 dat is een ding wat zeker is en Wout kan nog gaan uitpakken dus dat ziet er gewoon goed uit voor hem. Top!

Velominatus 26 mei 2017 om 17:33

@mat123 Je vergeet 1 ding. Op de weg is Ronde van Belgie een kleine koers.

Ainu 26 mei 2017 om 17:37

Een kleine koers maar mannen als Tony Martin en Gilbert komen hier wel rijden om te winnen, dat geeft deze koers toch enig prestige.

Wolt 26 mei 2017 om 17:57

Wat een klasbak die van Aert !

poeskescherens 26 mei 2017 om 19:34

@velominatus
Dat geldt alleen voor leken. Het is een hc koers. Zat renners die nooit dat niveau koersen kunnen winnen…er is meer dan de wt koersen

denise 26 mei 2017 om 21:03

Wat zal dat morgen worden tegen Gilbert ?

ah-ja 26 mei 2017 om 23:19

Benieuwd wie Lefevre naar QS zal halen, VdP, of Van Aert, of beiden

Turtlehead 27 mei 2017 om 00:25

@ASB: Brändle als laatste toegevoegd aan Contador’s dreamteam?

sooike 27 mei 2017 om 09:16

Vandaag mag Van Aert tonen hoe groot zijn “klasbakstatus” is ! Ik denk dat dat wel meevalt, maar ik laat me graag verrassen!

fraine gal 27 mei 2017 om 10:12

Ze mogen wel in het artikel schrijven hoeveel Matthias gemiddeld reed over 13,4 km en ik toevallig weet ik dat + zijn topsnelheid tijdens de tijdrit.