Bouwman en Martens langer bij LottoNL-Jumbo
Foto: Marcel Koch
donderdag 20 juli 2017 om 17:29

Bouwman en Martens langer bij LottoNL-Jumbo

Koen Bouman en Paul Martens rijden ook de komende twee seizoenen voor LottoNL-Jumbo. De Nederlandse formatie maakte vandaag bekend dat het contract met beide renners met twee seizoenen is verlengd.

“Talentontwikkeling en zelf opleiden zijn onze speerpunten”, legt teambaas Richard Plugge uit. “Dat Koen langer bij ons blijft, is een logische stap en mooi dat hij dat zelf ook graag wilde. In het Criterium du Dauphiné heeft hij zich van zijn beste kant laten zien: aanvallend en met een ritzege”, aldus Plugge. “En Martens is gewoon een zeer waardevolle kracht in de ploeg. Hij is een renner die de koers heel goed leest en die onze jongeren helpt in hun ontwikkeling.”

Bouwman (23) is bezig aan zijn tweede jaar bij LottoNL-Jumbo. De Duitser Martens (33) is bezig aan zijn dertiende seizoen in Nederlandse dienst. Voordat hij bij zijn huidige ploeg (in 2008 het toenmalige Rabobank) terecht kwam, reed hij voor Skil-Shimano.

RIDE Magazine
24 Reacties
Sorteer op:
20 juli 2017 17:48
Na Vifit weer een signaal voorbij 2018. Gaat de goede kant op.
20 juli 2017 17:50
@xistnc
Ja, zeker een goede zaak en ik ben blij met de verlenging van Bouwman en Martens.
20 juli 2017 17:59
Nu hopen dat ze de belangrijke pionnen behouden en nog een goeie klassieke renner kunnen aantrekken en evt nog een sterke klimknecht voor Kruijswijk.
20 juli 2017 18:08
Nathan Haas wellicht naar JL? Gaat weg naar een nog onbekende ploeg. Lijkt mij een mooie versterking
20 juli 2017 18:29
Dan kan het best JL zijn. Want JL is een mij onbekende ploeg.
20 juli 2017 18:36
Martens. Brengt ook niet wat je van een klimmende sprinter verwacht.

Ik denk dat er op zijn gebied betere te halen zijn. Lobato is van hetzelfde kaliber en heeft ook nog niets gepresteerd.
20 juli 2017 18:36
Jotto-Lumbo, de Chinese Branche van Lotto Jumbo.
20 juli 2017 18:51
Mooi dat Koen Bouman blijft. Hopelijk krijgt hij genoeg kansen om in de aanval te mogen gaan. Zelf niet zo'n fan van Martens maar zal wel belangrijk zijn voor de ploeg.
20 juli 2017 19:30
Met dat extra budget was dit nou net een moment om dood gewicht uit de ploeg te gooien. Dat ze Martens nog een contract geven is echt lachwekkend.
20 juli 2017 19:39
benaffleck, waarom? hij levert meestal prima knechtenwerk hoor. en zou geen slechte vervanger tzt zijn van Tankink als wegkapitein. Heuvel op waren de sprints ook niet slecht dit jaar. Bouwman is logisch gezien zijn prestaties en recuperend vermogen.
20 juli 2017 19:42
wow benafleck , ik vind het nogal een gewaagde uitspraak iemand als dood gewicht te bestempelen.
zelf geen idee wat martens zijn rol is, maar ze zullen er vast een goede reden voor hebben.
Je hebt naast afmakers ook dienende en ervaren dienende renners nodig.
20 juli 2017 19:43
Ben al jaren fan van bikkel Koen Bouwman. Is met zijn capaciteiten en instelling geweldige steun voor kopmannen van TLJ.
20 juli 2017 19:53
Bouwman een prima talent en ik vermoed dat Martens na zijn actieve loopbaan in de staf opgenomen wordt. Heldere representatieve man die ook nog eens behoorlijk uit zijn woorden komt...
20 juli 2017 20:01
@benaffleck
Vermoedelijk zijn er factoren die jij of niet ziet, of wel ziet maar niet kunt inschatten. Geeft niks, maar kom op, 'dood gewicht'?
20 juli 2017 20:34
Bouwman heeft zijn contract verdiend mogen verlengen bij TLJ na zijn goede presteren en uitrijden als jonge 1e jaars profrenner vorig jaar in zijn 1e grote ronde tw de Vuelta en daarnaast natuurlijk zijn fantastische mooie etappeoverwinning en het veroveren van de bollentrui in de zware WT koers Critérium Dauphiné.
TLJ heeft zijn contract wel erg snel verlengd als 1e renner t/m 2019.
Misschien waren er wel meer WT ploegen die hem wilden hebben.
20 juli 2017 21:23
Als alleen renners die een etappe gewonnen hebben een contract verlenging zouden krijgen, zouden er weinig teams meer overblijven. Het onzichtbare werk moet ook gedaan worden en Martens zal dat dan wel met succes doen, lijkt me geen onlogische keuze.
20 juli 2017 22:00
Uit het verlengen van zo'n matige, oude renner als Martens spreekt totaal geen ambitie en kun je concluderen dat de bijdrage van Vifi uiterst mager is. Onbegrijpelijk ook dat deze nietsnut de Tour mag rijden.
20 juli 2017 22:41
'Nietsnut,' 'dood gewicht'.... jongens, jongens zeg, wat een heftigheid. Mag wel een tandje minder.
20 juli 2017 22:49
Kwalificaties als "nietsnut" etc. slaan natuurlijk nergens op.
20 juli 2017 22:55
It takes one to know one gaat hier voor sommige wel op.
21 juli 2017 02:20
Schandalige kwalificaties voor Martens. Jullie moeten je kapot schamen.
21 juli 2017 13:11
Gaat inderdaad nergens over, wat denken jullie? Dat TLJ met de komst van Vifit het budget van Sky heeft gekregen? En dat we voortaan Kiryjenka, Thomas of Stannard op kop zien rijden?
Voor wat ik er van mee krijg als wielerfan is men zeer tevreden over Martens, prima toch dat hij dan verlenging krijgt?
22 juli 2017 11:09
Martens was een renner die weleens wat won, kort eindigde of als kopman werd uitgespeeld. Dat wordt steeds minder. Nu is het een knecht geworden. Hij zal zijn waarde als knecht hebben maar dit is niet het nieuws waar menig hart sneller van gaat kloppen.

Ik ben benieuwd hoe Bouwman zich verder ontwikkelt. Ook tot knecht wellicht? Want hij lijkt iets te allround zonder echte specialiteit.
22 juli 2017 12:09
@ Il cavaliere. Juist je eigen "bijdrage" is uiterst mager, zo niet buitengewoon onbehoorlijk. Uit je kwalificaties concludeer ik dat je weinig fatsoen kent. Je weet totaal niets van de inbreng van Paul Martens in de ploeg want ook uit eerdere "bijdragen" blijkt dat je w.m.b.t een uiterst vervelende "toetsenbord" reaguurder bent.

Reacties zijn gesloten.