Bouhanni: “Bauhaus week van zijn lijn, maar respecteer de beslissing”

zondag 9 februari 2020 om 11:33
Bouhanni: “Bauhaus week van zijn lijn, maar respecteer de beslissing”

foto: Cor Vos

Nacer Bouhanni was razend na het overschrijven van de finish in Al Masmak, aangezien de Fransman van mening was dat hij in de sprint werd gehinderd door Phil Bauhaus. De jury zag echter geen onreglementaire manoeuvres en kroonde de Duitser tot eindwinnaar van de Saudi Tour.

“Ik probeerde te sprinten, maar mijn tegenstander week twee keer uit. Hierdoor kon ik niet voluit aanzetten en dat is ontzettend jammer. Ik had het wel eens willen zien als Bauhaus in een rechte lijn had gesprint. Ik respecteer echter de beslissing van de jury, ook al is het een sportieve tegenvaller na een goede week.”

Ploegleider Sébastien Hinault zag net als Bouhanni dat Bauhaus de grenzen van het toelaatbare opzocht. “Iedereen heeft het gezien, maar we beseffen dat er verschillende opinies zijn. We moeten als ploeg de beslissing van de jury respecteren. Wij bepalen niet wat goed of fout is”, aldus Hinault, die tevreden kan terugkijken op de Saudi Tour.

Bouhanni won namelijk de voorlaatste etappe van de Arabische rittenkoers en finishte in de overige ritten als tweede, derde, derde en vijfde. In het eindklassement strandt hij op twee seconden van Phil Bauhaus. “Ik wil de positieve dingen onthouden. Het was een prima week en ik weet nu dat ik kan rekenen op een geweldige ploeg.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

lander luypaert 9 februari 2020 om 11:39

Ik ga het nog gaan missen zijn arrogante toon :p

Ardoisier 9 februari 2020 om 13:04

Knap hoe rustig hij blijft. Belachelijk besluit van de jury. Als BOUHANNI zo was afgeweken, zouden ze hebben ingegrepen….jammer, een valse start voor deze nieuwe wedstrijd.

LucasR 9 februari 2020 om 13:50

Yep, 100% mee eens.

koos verrek 9 februari 2020 om 14:28

Kom op ’t was echt te weinig voor een diskwalificatie

Greg4ever 9 februari 2020 om 14:30

Haha zo werkt t als je een reputatie hebt als Bouhanni. Overkomt hem eens wat en begint ie gelijk te klagen… tja.

Leukefans 9 februari 2020 om 13:15

Inderdaad, mooie reactie. Kan me toch ook niet van de indruk ontdoen dat er in de omgekeerde situatie wel eens een andere beslissing had kunnen vallen.
Dankzij zijn fratsen in het verleden ook geen al te grote fan van Bouhanni, maar misschien weet hij zich wel te herlanceren, in elk geval goed aan het seizoen begonnen.

Baukema Tomoulin 9 februari 2020 om 13:37

Eens met Bouhanni. Bauhaus declasseren zou terecht zijn geweest

Greg4ever 9 februari 2020 om 14:31

Dikke onzin

koos verrek 9 februari 2020 om 14:29

Bouhanni trouwes soort thuis coureur daar als moslim

Romāns Vainšteins 9 februari 2020 om 14:38

Wat vind je nou zelf van zoiets neerpennen?

Michiel De Rooij 9 februari 2020 om 14:48

Koos heeft toch simpelweg een punt? Ik vraag me vooral af waarom je je daar zo druk over maakt

Wheely 9 februari 2020 om 14:54

Poels is als Katholiek ook een soort thuis coureur in Valencia.

Michiel De Rooij 9 februari 2020 om 16:10

Moslims hechten daar over t algemeen meer waarde aan dan andere gelovigen

Brabander 9 februari 2020 om 16:14

Wat een heerlijk bizarre discussie :)

Romāns Vainšteins 9 februari 2020 om 18:09

Welk punt?

tvm 9 februari 2020 om 14:51

@ michiel,

Misschien mist de relevantie van zo’n opmerking?

Greg4ever 9 februari 2020 om 14:58

Helemaal eens. Koos moet haast wel een zeer vroom mens zijn, als zijn gedachten hem spontaan deze kant opsturen en hij het belangrijk genoeg vindt met ons te delen.

Bedankt Koos. En dat op zondag…

Michiel De Rooij 9 februari 2020 om 16:11

Ja echt relevant is t niet. Al zijn de verhalen van een Clement wel bijzonder te noemen. Die heb ik ook steevast in m'n achterhoofd zitten. Net als z'n losse handjes.

Joachim Agostinho 9 februari 2020 om 17:19

Zo zijn er weer anderen die verhalen van Clement bijzonder vonden.. bijzonder vervelend welteverstaan.

Michiel De Rooij 9 februari 2020 om 17:47

Ja, sommigen kunnen er niet tegen dat er kritiek is. Je gekwetst voelen of je in naam van anderen gekwetst voelen is heel hip tegenwoordig.

Romāns Vainšteins 9 februari 2020 om 18:15

Wie is hier nou gekwetst? Hipster.

Michiel De Rooij 9 februari 2020 om 18:31

Ik vind Bouhanni nou niet bepaald een hipster. Of draagt ie een knotje onder z’n helm?

Headlines

Materiaalzone

Populair