BORA-hansgrohe wil volgend jaar monument winnen en top-5 rijden in grote ronde

vrijdag 21 oktober 2016 om 17:45
BORA-hansgrohe wil volgend jaar monument winnen en top-5 rijden in grote ronde

Hoewel het wielerseizoen nog niet voorbij is kijkt men bij Bora-Argon 18 vooral uit naar volgend jaar. De Duitse ploeg heeft zich onder meer versterkt met wereldkampioen Peter Sagan en Rafal Majka. De kwaliteitsimpuls leidt ook tot grotere ambities.

De ProContinentale ploeg hoopt volgend seizoen onder de naam BORA-hansgrohe de stap naar de WorldTour te maken. In een interview met Eurosport.de onthult ploegleider Enrico Poitschk de doelstellingen voor 2017. “Onze doelstellingen als ploeg zijn: een van de vijf monumenten winnen, een top vijf in het algemeen klassement van twee grote rondes, de groene trui in de Tour de France en een plaats bij de beste zes van de ploegenranking van de WorldTour.”

De afgelopen dagen maakt de ploeg van teammanager Ralph Denk voor het eerst kennis met Peter Sagan, hun nieuwe kopman. “Ik heb zin in het seizoen 2017, met een nieuwe ploeg”, liet de wereldkampioen optekenen. “Het is het begin van een nieuw avontuur voor iedereen, ik denk dat het mooi wordt. Het is alvast leuk om hier mijn nieuwe ploeggenoten te zien.”

Naast Sagan en Majka maken ook onder meer Marcus Burghardt, Leopold König en Matteo Pelucchi de overstap naar de Duitse ploeg.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Il Cavaliere 21 oktober 2016 om 17:58

Het kampioenschap open deuren intrappen en laffe doelstelling stellen hebben ze iig al gewonnen dit jaar.

HoofdIsVrij 21 oktober 2016 om 18:01

Laffe doelstelling? Twee keer top 5 in een grote ronde is met Majka en König best wel gewaagd, me dunkt.

Cyclingbruh 21 oktober 2016 om 18:06

@hoofdisvrij

Maar 3 monumenten met Sagan niet. :P

koos1 21 oktober 2016 om 18:15

Twee keer top5 zal niet makkelijk worden.
Voor de andere doelen zal alleen al zal Sagan gaan zorgen, zonder pech natuurlijk.

IlPirata 21 oktober 2016 om 18:19

Leuke ploeg geworden met wat grotere namen erbij.
Twee keer top 5 in grote ronden met majka en konig moet te doen zijn. Mits voldoende onderseuning bergop natuurlijk.

Baukema Tomoulin 21 oktober 2016 om 18:34

Majka gaat dus een jaar saai en laf plakken, top 5 zie ik voor zowel Konig als Majka niet gebeuren eerlijk gezegd. Zeg gewoon dat je groen en bolletjes in de tour wil winnen, past veel beter bij Majka. Sagan zal wel weer een topjaar draaien dus de rest is appeltje eitje

mooiman 21 oktober 2016 om 18:40

Met Sagan heb je helemaal geen team nodig.

jomaxman4 21 oktober 2016 om 18:44

Ik ben benieuwd of ze nog in de buurt van hun doelstelling gaan komen als er iets met Sagan gebeurd. De ploeg is volgens mij (te) erg afhankelijk van de paar toppers (Majka, König en Sagan) die ze hebben

Purito 21 oktober 2016 om 18:45

Mensen weten duidelijk niet wie Majka is. Als je het podium kunt halen in de Vuelta en top-5 in de Giro, dan kun je uiteraard nog een keer top-5 halen in een grote ronde!

Sterker nog, Majka presteert gewoon tegenvallend als hij geen top-5 haalt in een Giro of Vuelta.

Romāns Vainšteins 21 oktober 2016 om 18:57

Majka kan uitstekend een plakronde met een aanvalsronde combineren maar ik zou zelf Konig als de plakker van dienst naar voren schuiven.

jeroen023 21 oktober 2016 om 18:58

Kon die foto niet iets groter zodat we het nieuwe wkshirt er uit ziet ?

Covadonga 21 oktober 2016 om 19:21

Dit ploegje heeft aardig ingekocht.

Mocht een nieuwe ploeg uit het MO of Azië dit doen, vrees ik dat dit reden zou zijn voor nogal wat commentaar.

Johnny7 21 oktober 2016 om 19:23

Meteen begint het gezeur weer dat een top-5 saai is.
Majka heeft al podium gereden in een grote ronde NADAT hij de ronde ervoor zich ook gewoon helemaal stuk heeft gereden. Die heeft dus veel meer in zijn mars dan 100e worden en opnieuw voor de Bolletjes trui gaan. Een top-5 plek staat veel mooier.
Ook Konig zie ik in de Vuelta of de Giro wel een top-5 halen.

horner fan 21 oktober 2016 om 19:27

König gaat vijfde worden in de Tour. En Majka zal bergetappes winnen in de grote rondes waar hij start. Twee goede klassement renners en echte klimmers. Zouden weleens boven zichzelf kunnen uitstijgen in 2017 nu ze eindelijk echt voor eigen kans kunnen gaan. Hopelijk beiden daardoor gemotiveerd tot het bot. Ik gun ze succes.

Komi 21 oktober 2016 om 19:33

Deze ploeg is erg snel gegroeid. Ben benieuwd of in de ondersteuning ook zoveel geïnvesteerd is.

Cadellie 21 oktober 2016 om 19:40

@jeroen dit is het originele wk shirt

Frits des Jeux 21 oktober 2016 om 20:09

@Hornerfan Majka heeft kansen genoeg gehad bij Tinkoff en heeft inderdaad al top 5 gereden en zelfs podium. Maar meer dan dit zit er niet in. König lijkt me voor de Tour maximaal een top 10 klant. Giro/Vuelta in top 5 is wel realistisch denk ik.

Tiim 21 oktober 2016 om 21:41

Majka en König hebben allebei bewezen gewoon goede klassementen te kunnen rijden en een goede Sagan domineert het hele jaar door. Beetje fragiel vind ik het wel.

tvm 22 oktober 2016 om 00:58

Voor de doelstelling is de selectie wellicht wat fragiel, maar 3 renners van dit kaliber vind je in heel veel world tour ploegen niet terug hoor. Sagan, Konig en Majka VS. Groenewegen/Boom, Kruijswijk en Gesink? Ik weet het wel.

Lalsacien 22 oktober 2016 om 08:12

Sagan heeft dit jaar voor het eerst een monument gewonnen. De voorgaande jaren zat hij er steeds dichtbij.
Komend jaar kan dat ook zomaar gebeuren!

Headlines

Materiaalzone

Populair