BORA-hansgrohe met Kelderman en Schelling in Amstel Gold Race

vrijdag 16 april 2021 om 12:10
BORA-hansgrohe met Kelderman en Schelling in Amstel Gold Race

Ide Schelling - foto: Cor Vos

Wilco Kelderman en Ide Schelling maken deel uit van de selectie van BORA-hansgrohe voor de Amstel Gold Race. De Duitse formatie rekent zondag ook op Maximilian Schachmann, de winnaar van Parijs-Nice en in 2019 vijfde in de Amstel Gold Race.

Kelderman viel een week geleden nog (letterlijk) uit in de Ronde van het Baskenland, maar de schade bleek mee te vallen en dus staat de Nederlandse klimmer zondag aan de start van de Amstel Gold Race. Zijn landgenoot Schelling maakte afgelopen woensdag nog indruk door als vierde te eindigen in de Brabantse Pijl en is een interessante pion voor de wedstrijd van zondag.

Met Schachmann staat ook de winnaar van Parijs-Nice aan het vertrek. De 27-jarige Duitser was twee jaar geleden nog een van de hoofdrolspelers in de Amstel Gold Race. Ook Cesare Benedetti, de zeer ervaren Marcus Burghardt, Patrick Gamper en de Oostenrijkse klimmer Patrick Konrad maken deel uit van de definitieve selectie voor de Amstel Gold Race.

Selectie flag-de BORA-hansgrohe voor Amstel Gold Race (18 april)
flag-it Cesare Benedetti
flag-de Marcus Burghardt
flag-at Patrick Gamper
flag-nl Wilco Kelderman
flag-at Patrick Konrad
flag-de Maximilian Schachmann
flag-nl Ide Schelling

Dit artikel delen:

17 Reacties

Frank2278 16 april 2021 om 12:11

Fingers crossed dat Wilco overeind blijft!!!

Groetjesaandevoetjes 16 april 2021 om 12:15

Flauw. Ik ben al helemaal blij dat de verwonding na die val blijkbaar meevielen.

Jean Dumas 16 april 2021 om 12:17

Blij dat ie terug is.

harryjohan71 16 april 2021 om 12:18

Positief dat hij weinig aan zijn val heeft overgehouden. Dit is weleens anders geweest.

Punchbox 16 april 2021 om 12:23

Mooi dat hij nu alweer in koers is!

Leuke selectie van Bora hier aanwezig. Verschillende renners die wel top 10 kunnen rijden.

josi 16 april 2021 om 12:32

Mooi dat Kelderman nu alweer van start kan gaan. Benieuwd wat Schelling hier kan.

wesley1983 16 april 2021 om 12:53

Ik dacht al dat Schachmann niet ging rijden toen ik de kop las :-)

KnightBiker 16 april 2021 om 13:07

Nu Baskenland deels is weggevallen, zou het goed zijn Romandië nog aan zijn program toe te voegen? Mooie kans en nog even een dikke week koers ritme voor de voorbereiding op de Tour begint…

Duh 16 april 2021 om 15:58

Romandië staat toch ook op z’n programma?

Groetjesaandevoetjes 16 april 2021 om 17:11

Inderdaad. AGR, Waalse Pijl, LBL, Romandie, Dauphine en dan Tour. Romandie kan hij best nog wel eens een doel van maken. Slovenen + gebroeders Yates rijden Romandie niet. Porte, Thomas, Kruijswijk, Lopez, Uran zijn de enige anderen waar hij enigzins schrik van moet hebben.

Romāns Vainšteins 16 april 2021 om 13:13

Hopelijk gaat niet Schachmann het kopmanschap opeisen ten koste van ons bloedbroeders die op hun genetisch verwante ondergrond toch het genot van een vrije rol zouden moeten hebben!!!

HaxVanMeeswijk 16 april 2021 om 14:01

Raak nog steeds in de war van al die MANNen bij Bora. Schachmann Schwarzmann Buchmann Ackermann en dan ook nog Keldermann.

tvm 16 april 2021 om 14:06

Bijzondere kop. Moet natuurlijk zijn: Bora met Schachmann en Schelling in Amstel Gold Race.

Of Schachmann en Schellingmann.

AndySchleck 16 april 2021 om 15:39

Dit is een Nederlandse website toch? ;-)

Wheely 16 april 2021 om 15:56

Dat is inderdaad meer wat voor Fahraddblitz.de

Groningen 16 april 2021 om 14:13

Erg benieuwd of Schelling de finale weer mee kan kleuren, desnoods in dienst van Schachmann.
Hoewel ik de naam al vaak was tegengekomen, was het in de Brabantse Pijl voor mij een zeer aangename kennismaking met Schelling, manier van rijden bevalt me wel.

Nillus 16 april 2021 om 19:02

Mooi dat bora nu meer mannen heeft om de finale te rijden.
In den beginne alleen Sagan.
Noem ze nu maar, allemaal top of semi top.
Leuk dat er ook goede nederlanders bij zijn !
Schelling groeit nog elke koers, keldermannn ,tja moet maar wat gaan krossen in de winter om stuurvaster te worden ?
Hij heeft zo veel potentie jammer dat hij er steeds net naast grijpt…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair