BORA-hansgrohe bindt Red Bull als partner

zondag 10 januari 2021 om 18:38
BORA-hansgrohe bindt Red Bull als partner

foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe heeft in Red Bull een nieuwe sponsor gevonden. Dat bevestigde ploegmanager Ralph Denk aan CyclingMagazine. Hoe de samenwerking precies ingericht gaat worden, is nog niet bekend.

Red Bull is als verkoper van energiedrankjes een bekend gezicht in de sportwereld, onder meer in het voetbal en de Formule 1. Maar ook in wintersporten is Red Bull actief. Zo is het Oostenrijkse merk ook persoonlijke sponsor van BORA-hansgrohe-aanwinst Anton Palzer, die overkomt uit het Ski Mountaineering.

“Voor Red Bull is de wielersport redelijk nieuw en we gaan kijken wat in de toekomst kan ontstaan”, vertelde Denk tijdens een ploegpresentatie. Palzer zal tijdens zijn wegwedstrijden voor BORA-hansgrohe in ieder geval rijden met een helm in de kleuren van Red Bull.

Dit artikel delen:

21 Reacties

ChefSpijker 10 januari 2021 om 18:50

Red Bull is ook de persoonlijke sponsor van Wout. 1+1=2? Sagans contract loopt toch af. Prima vervanging.

zipp404 10 januari 2021 om 19:34

Wat bedoel je precies? Sagan naar JV? Sagan naar Redbull? Wout naar Bora?

Piet 10 januari 2021 om 19:39

Sagan als schaatser? ;-)

DeGroteMolen 10 januari 2021 om 20:13

Wout kan niet in de schaduw staan van Sagan, dus ‘prima vervanging’ is wat strafjes..

VerstandOpNul 10 januari 2021 om 21:00

Hoezo niet in de schaduw? Hij was vorig jaar toch wel 2 maten groter dan Sagan hoor..
Doet in klassiekers en in sprinten niet onder en is daarna ook nog wereldtop tijdrijden..

007 10 januari 2021 om 21:13

Pidcock ook naar Bora?

Napoleon 10 januari 2021 om 19:29

Red Bull is ook sponsor van Jumbo Visma. Van de schaatsploeg weliswaar, maar toch…

Bartjesss 10 januari 2021 om 19:52

Red Bull. Nooit begrepen waarom je als sporter geassocieerd wilt worden met dit product. Dit staat toch voor zeer ongezond, boordevol suiker. Kan me echt niet voorstellen dat topsporters ook maar 1 druppel van dit vergif tot zich nemen. Blijft over dat het puur een financiële injectie is.

Magician 10 januari 2021 om 20:07

Ze willen het ook niet, maar je hebt wel een garantie dat de centen blijven binnenstromen.

Vinokourov 10 januari 2021 om 20:39

Ik zie toch regelmatig topsporters die het tot zich nemen. Volgens mij recent nog WvA zelf na afloop van cross. Tuurlijk is het ongezond, maar af en toe kan echt geen kwaad. Of zou MvdP dan ook maar geen frietjes moeten nemen of zich klem zuipen na een wereldtitel, want ongezond..

Wheely 10 januari 2021 om 20:42

Die gelletjes die ze nemen zitten vaak ook boordevol suikers en cafeïne, het verschil tussen die zogenaamde “sportvoeding” en Red Bull is niet zo groot hoor.

Arie den Blanken 10 januari 2021 om 21:42

Je moet er niet verbaasd van opkijken dat ze voor het oog andere merk sportdranken e.d. laten vullen in RB-blikjes of flesjes .

KnightBiker 10 januari 2021 om 22:09

Ik drink het eigenlijk nooit, maar de cafeïne + suiker is een prima brandstof op het einde van een koers/cyclo. Je krijgt er wel een kick van. Voor dagelijks gebruik zou ik het afraden…

Romāns Vainšteins 10 januari 2021 om 22:12

Reb bull of die maffe wannabe gelletjes, potato potato.

Herbinator 11 januari 2021 om 10:04

@Vinokourov: dat is dus exact de bedoeling van Red Bull, dit soort reclame. Ja, het is wel slecht. Ja, WvA drinkt het. En ja, ik vermoed vanwege contractuele verplichtingen. Nee, na één blikje ga je niet dood en heb je even een energiepiek.

Dolledriesoldebroek 10 januari 2021 om 20:35

Dan hebben we over een paar seizoenen, naast de wolfpack en de killerbees, de borabulls in het peloton…

Gitan 10 januari 2021 om 20:39

Band of brothers he, alleen wil dat maar niet aanslaan.

salem 10 januari 2021 om 21:09

Deze is leuk…=)

zipp404 10 januari 2021 om 21:56

Telenet Lions en EF Ducks niet vergeten

Dolledriesoldebroek 10 januari 2021 om 22:15

@gitan band of brothers met de associatie wo2 zal ook niet zo gauw aanslaan bij duitse en oostenrijkse coureurs verwacht ik

Gitan 10 januari 2021 om 22:20

Daar had het communicatieteam niet echt over nagedacht blijkbaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair