Tom Boonen gaat in zijn laatste seizoen als profwielrenner gebruik maken van schijfremmen. Dat schrijft Het Nieuwsblad vandaag. Fietsconstructeur Specialized maakte voor hem al een fiets van het type Venge met schijfremmen.
Boonen gaat in 2017 geen volledig seizoen meer rijden. De 36-jarige Belg zal na Parijs-Roubaix zijn fiets aan de wilgen hangen.
.@tomboonen1’s @iamspecialized Venge Disc is a piece of art and we just love it! #roval #BringOn2017 Photo: @BrakeThrough pic.twitter.com/MIcz74yDQS
— Quick-Step Cycling (@quickstepteam) 21 december 2016
16 Reacties
Tsja, laatste seizoen, weinig risico meer voor hem wat dat betreft :P
Doet Specialized goed zo.
Met Boonen en Sagan als “uithangborden” voor de schijfremmen zullen de nodige wielertoeristen overstag gaan.
Wat zouden ze toegestopt krijgen?
Gratis schijfremmen
Lees : Boonen MOET met schijfremmen rijden….
Zijn de problemen met schijfremmen uit de wereld dan?
Wordt lastig als je lek rijdt op bepaalde stroken in Parijs-Roubaix waar geen ploegauto’s kunnen komen………
Ze lijken in elk geval een stuk kleiner te zijn geworden.
@girardengo
Nee, maar het is ook niet helemaal zeker of de incidenten die er waren met schijfremmen te maken hadden. (Parijs-Roubaix incident was waarschijnlijk een spaak)
Beschermhoesjes en dergelijke zijn er niet gekomen en die zouden kennelijk ook niet effectief zijn, volgens mij is de lucht-koeling wel verbeterd maar dat zou zowieso wel gebeurd zijn.
De enige verandering is dat de UCI gezwicht is onder de druk van de industrie…De schijfremmen moeten in de etalage, er is geen weg terug…
Willen wij meer schijfremmen in het peloton of minder ?
De voordelen van schrijfremmen zijn enorm, zeker voor zo’n showman als Sagan, die kan zijn voordeel ermee doen.
Hopelijk wordt voorjaar 2017 geen bloody carnage
@Polleke: ik denk dat Boonen echt wel zelf beslist met welke remmen hij rijdt.
Blij te lezen dat de meeste niet naïef zijn en beseffen dat dit gewoon een beslissing van de sponsor is. Het is al enige jaren dat de industrie dit persé wil doordrukken, net zoals het elektrisch schakelen daarvoor… Overigens, beseft Boonen wel dat een wielwissel (zoals in euh… Paris-Roubaix?) hierdoor langer zal duren?
Zelfs sporza gaf het enorme voordeel van elektronisch schakelen al aan, je schakelt in een fractie van een seconde en kan direct weer verder waar anderen nog handmatig aan het sukkelen zijn en een zee van tijd verliezen.