Boonen blijft tot en met Parijs-Roubaix 2017 bij Etixx-Quick-Step

vrijdag 22 juli 2016 om 23:08
Boonen blijft tot en met Parijs-Roubaix 2017 bij Etixx-Quick-Step

foto: Sirotti

Het hoge woord is eruit: Tom Boonen blijft ‘gewoon’  bij Etixx-Quick-Step. Dat maakte ploegbaas Patrick Lefevere zojuist bekend in Vive le Vélo. Het contract duurt tot en met Parijs-Roubaix. Daarna neemt Boonen afscheid van het profwielrennen.

Lefevere liet eerder weten dat hij waarschijnlijk moet kiezen tussen Boonen en Sep Vanmarcke. Boonen zelf gaf vandaag aan graag bij Lefevere te blijven. De Belg komt al sinds 2003 voor Etixx-Quick-Step en haar voorgangers uit. In die tijd won hij viermaal Parijs-Roubaix en drie keer de Ronde van Vlaanderen. In 2005 werd Boonen bovendien wereldkampioen.

Dit artikel delen:

18 Reacties

TeamNL 22 juli 2016 om 23:10

Dus straks Boonen, Gilbert en Vanmarcke bij EQS?

Er blijven niet veel plekken over bij EQS.

Bonifazio 22 juli 2016 om 23:15

Lol. Boonen heeft ooit gezegd dat hij zijn afscheid niet van te voren wilde aankondigen om niet constant die vragen te krijgen over hoe het voelt om deze koers voor de laatste keer te betwisten. Zal blij zijn met deze mediageilheid van Patrick :P
Verder een schitterend coureur die ik het zou gunnen om nog één keer te vlammen op zijn terrein. Krijgt in ons land niet de waardering die hij verdient.

Turtlehead 22 juli 2016 om 23:19

Hiep-hiep-hoera! Hadden ze dat eind april niet al ff kunnen regelen, is nauwelijks een verrassing. Nu Gilbert en Vanmarcke nog. :)

Huilema 22 juli 2016 om 23:50

Groot meneer en groot renner Boonen maar tegen Bauke bergop in de tour heeft die nooit iets kunnen beginnen! ;)

woutie 22 juli 2016 om 23:51

Maes gaat naar Lotto Soudal en Verona waarschijnlijk naar Orica dus er komen wel wat plekken vrij.

krypton 22 juli 2016 om 23:58

@woutie
Plekken misschien wel, maar ik denk dat er nog wel een budgetverschilletje zit tussen Verona en Maes of Gilbert en Vanmarcke…

denise 23 juli 2016 om 00:04

@huilema : Mollema lijkt nu wel op JVDB, hij begint te vallen.
.

Thijs E 23 juli 2016 om 00:24

Nog één keer alles-op-alles in de kasseienkoersen, waarin hij samen met Cancellara de grootste was van het afgelopen decennium. Ik gun hem Roubaix, als afscheid.

Cadellie 23 juli 2016 om 00:58

Yes!

Dayer Quintana 23 juli 2016 om 01:09

Laat ons hopen dat hij alleen de piste van Roubaix kan binnenrijden, ik zou het hem enorm hard gunnen. Grote meneer

aeroventiel 23 juli 2016 om 01:26

@ dayer
Laten we hopen dat die dan wel op zijn fiets blijft zitten en niet als Fabian afgelopen jaar :p

fringale 23 juli 2016 om 09:10

Roubaix zal Boonen missen. Roubaix en Boonen dat is altijd “koers” zoals je het zelden in andere koersen ziet. Dit jaar, qua emotie, mss wel de meest beklijvende van al. Zo vroeg en zo hard koers maken dat zelfs zijn grootste tegenstanders (excl. Roger DV) hem de zege gunden en dan op een wiel van zijn vijfde stranden. Sport is emotie, en nog meer bij net niet . Zilver heeft nooit zo fel geblonken als toen.

Tony 23 juli 2016 om 09:20

@huilema: wat voor een scheef getrokken redenering is dit. Boonen valt niet te vergelijken met Mollema. Het zijn 2 verschillende types.

el_jafar 23 juli 2016 om 09:53

ik had hier een hele hoop haat-reacties verwacht. Toch mooi dat er nog noorderburen zijn die de renner Boonen en het waanzinnige palmares dat hij bij elkaar heeft gefietst waarderen!

Doomsday 23 juli 2016 om 10:12

Ik ben hem pas de laatste jaren van zijn carrière gaan respecteren maar voor iemand die bij us postal en quick step heeft gereden steek ik mijn hand niet in het vuur. Ben wel benieuwd wie de komende jaren bij sagan kan blijven.

koos1 23 juli 2016 om 11:36

Hopen dat het klopt dat de keuze lag tussen Boonen en Vanmarcke en dat Vanmarcke nu bij TLJ blijft als kopman voor de vlaamse klassiekers.

denistel 23 juli 2016 om 12:43

1 van mijn wielerhelden zo niet mij grootste wielerheld als is sagan op dit moment prachtig om te zien. renners die koers maken altijd goed.

Erkanermaar1dewinnaarzijn 24 juli 2016 om 18:58

Ik ben blij met de keuze van Tom Boonen.
Geweldige renner en een heel sympathiek mens.

Headlines

Materiaalzone

Populair