Bondscoach Koos Moerenhout laat weinig los over arrestatie Mathieu van der Poel

zondag 25 september 2022 om 07:41
Bondscoach Koos Moerenhout laat weinig los over arrestatie Mathieu van der Poel

foto: Cor Vos

Bondscoach Koos Moerenhout heeft op het allerlaatste moment bij de NOS een reactie gegeven op de arrestatie van kopman Mathieu van der Poel. Na geluidsoverlast in het hotel van de Nederlandse ploeg raakte MVDP betrokken bij een incident die de politie vermeldt als een verbaal conflict met twee pubermeisjes. “De exacte details ken ik niet”, stelt Moerenhout.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Anderhalve minuut voor de start kan de NOS nog net een paar vragen stellen aan Moerenhout, die het verhaal van zijn kopman bevestigd. “Ik weet niet exact wat er gebeurd is. Er was veel lawaai op de gang en hij wilde slapen. Blijkbaar is daar iets gebeurd wat niet had moeten gebeuren, heen en weer. Maar de exacte details ken ik ook niet. Voor Mathieu in ieder geval geen ideale nachtrust.” Dat bleek, want Van der Poel stapte al na 35 kilometer gedesillusioneerd af.

Moerenhout weet niet of het verhaal nog een staartje krijgt. “Ik hoorde het aan het begin van de nacht. Ik kan alleen niet veel meer zeggen dan dat ik nu vertel. Er was veel en continu lawaai op de gang. Mathieu is daar boos om geworden. Wat daar dan exact gebeurd is, daar liggen dan denk ik klachten heen en weer. We zullen wel zien wat dat uiteindelijk gaat brengen. Zijn hele voorbereiding de laatste weken was eigenlijk perfect. Dit is zeker niet prettig om mee te starten. Maar we moeten door.”

Dit is wat we nu weten over de arrestatie van Mathieu van der Poel.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Stims 25 september 2022 om 07:57

Waarom heeft niemand het eigenlijk over de ouders van die kinderen? In de basis is het toch juist hun verantwoordelijkheid om hun kinderen in het gareel te houden? Niet die van Koos, de KNWU, of Mathieu.

7
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 08:27

Jij hebt zeker geen kinderen? Matje had dan de politie moeten bellen of koos wakker moeten maken maar ja hij lost het zelf op en mag dus wat langer down under blijven weet hij ook gelijk wat iedere burgen van deze wereld mee kan maken.

-5
Boomie1 25 september 2022 om 08:28

Laten we voorzichtig zijn met oordelen. Er zijn amper details bekend.

2
Rsw85 25 september 2022 om 09:57

Omdat je het in de basis moet hebben over dingen waar je invloed op hebt. De keuze (heb je dus invloed op) voor een kamer in een hotel met meerdere gasten en dus gezinnen met kinderen is belachelijk. Dat het zo uitpakt is bizar maar je had het makkelijk voorkomen door een accomodatienin alle rust en privacy te huren. Dan elimimeer je al heel veel mogelijke problemen.

2
siepelstad 25 september 2022 om 09:11

Tis en blijft een amateuristische zooitje dat knwu

3
de adelaar 25 september 2022 om 09:37

Helemaal eens

0
Scrabslag 25 september 2022 om 07:50

Als ze op dezelfde gang lagen lijkt het me toch de verantwoordelijkheid van Koos om te zorgen dat dat geluid weggaat

2
Apemantus 25 september 2022 om 09:09

Wij kennen de situatie helemaal niet, Mathieu heeft zijn eigen entourage en doet de dingen op zijn eigen manier. Het is niet eens duidelijk wie het hotel geboekt heeft voor Mathieu, kan zo maar zijn dat Alpecin Deceuninck dat gedaan heeft. Mathieu is altijd een beetje een geval apart.

Koos… hahaha. Die man staat er alleen maar een beetje bij voor de vorm wat Mathieu betreft.

0
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 09:14

Ja aan zijn reactie te lezen weet hij er niks van af wat toch bijzonder is als leidinggevende. Maar ja Mathieu heeft zijn eigen entourage en dat is wel raar als je als landen team rijd.

Hij is uiteindelijk wel de verantwoordelijke en dan moet hij de entourage van Mathieu maar weg sturen en zelf de leiding nemen.

Hij eindigt met we moeten door maar ja dit is zijn kopman dus klinkt zo van die rare snuiter heb ik erbij maar doe ik verder niks mee. Hij kon kampioen worden dan is dit een vreemde reactie als bondscoach. Maar ach ja tegen Remco was toch niks te doen vandaag!!

0
Apemantus 25 september 2022 om 09:24

De entourage van je ster wegsturen? Denk je het zelf? Dat is hetzelfde als tegen Ronaldo zeggen dat hij niet z’n eigen kapper mee mag nemen naar de wedstrijden. Dan is Koos heel snel zijn baantje kwijt denk ik.

0
Het Vleesmonster Van De Visafslag 25 september 2022 om 09:30

Mathieu lag op andere verdieping zei Koos na de koers. Dit omdat hij verkouden was bij aankomst, hierdoor lag ie met z’n vriendin op een andere kamer. Anderen hebben dus geen last gehad van herrie.

Hij heeft Moerenhout(en aannemelijk ook Roodhooft) pas wat laten weten na het incident op de gang en toen was het al te laat. Hij had gewoon kunnen appen dat iemand moest gaan kijken en dan was er niks aan de hand geweest.

1
Apemantus 25 september 2022 om 09:41

Dat maakt een hoop duidelijk, en is de kritiek op de KNWU en Moerenhout dus onterecht.

1
Ramonz 25 september 2022 om 09:23

Het is toch verdomme onacceptabel dat niemand van de begeleiding mee was naar het politie bureau!?

2
Het Belgische Jachtluipaard 25 september 2022 om 07:51

Hoe kan Matje nu zo gestoord worden? Er moet toch altijd iemand vd begeleiding in een kamer naast hem zitten om dit soort situaties op te lossen?

1
Anton van Valouwe 25 september 2022 om 10:13

Matje lag met zijn vriendin in de kamer, dan wil je als begeleiding zijn “voorbereiding” niet horen…

0
Koersmaniak 25 september 2022 om 08:27

Neem je verantwoordelijkheid!

1
Erik de Vlaming 25 september 2022 om 08:27

Koos is binnenkort werkeloos

1
Zwarte panter 25 september 2022 om 09:35

Dit zegt genoeg over het niveau van deze mensen van de knwu

1
benotto 25 september 2022 om 09:36

Dat dit kan gebeuren is gewoon amateuristisch als KNWU ben je verantwoordelijk voor jou renners die zij opstellen,ook als zij hun eigen mensen mee nemen. Dat dit kan gebeuren kan het niet bevatten. Hoop dat dit allemaal goed gaat aflopen Voor van der Poel.

1
Blackcanyon 25 september 2022 om 08:19

Was er een matpartij op de gang?

0
VerstandOpNul 25 september 2022 om 09:15

Zou dit niet ook met het late afreizen (en jetlag) van MvdP te maken kunnen hebben?

0
YogiBear 25 september 2022 om 08:34

Toch vreemd dat het aan Koos zou liggen volgens sommigen. Blijkt uit de reactie dat MvdP geen of pas veel te laat contact heeft opgenomen. Vraag me dan toch echt af; waarom niet eerder?

-1
platteprijs 25 september 2022 om 08:54

Alleen al dat Van der Poel in deze situatie terechtkomt, is een enorme blunder van de KNWU. Hij is blijkbaar totaal aan zijn lot overgelaten. Niet Moerenhout en niet teamchef Van Veen wisten kort voor de wedstrijd wat er aan de hand was. Het lijkt alsof Van der Poel in een andere stad heeft geslapen. Oud-bondscoach De Cauwer was er heel duidelijk over, een van zijn renners was dat nooit overkomen. Sta ik ervan te kijken dat dit gebeurt bij de KNWU, néé. En straks zal directeur Veneberg wel weer concluderen dat alles goed was.

0
Jordy 25 september 2022 om 11:45

Ben ik de enige die denkt dat je na een nachtje slecht slapen in ieder geval wel een tijdje kan meepeddelen met het peleton. Na een paar uurtjes fietsen krijg je echt wel weer energie hoor.

-1
Grote Plateau 25 september 2022 om 12:29

Hoe kan de bond in fout zijn als Mathieu eist om met zijn vriendin op een ander verdiep te liggen, wat al heel gek is op een WK, dan iets raars doet terwijl iedereen van de staff slaapt (zoals je hoort te doen).

en dan ook nog eens UREN achterhoudt? (zijn vriendin incluis)

wat er ook gebeurd is op die gang,

daarna ging MVDP nog eens in de fout. (na op een ander verdiep te gaan liggen met iemand van buiten de bubbel)

-1
Romāns Vainšteins 25 september 2022 om 08:32

Hij beroept zich op zijn zwijgrecht

-2
Cochise 25 september 2022 om 09:14

Schijnt dat die meisjes ook wat plankjes uit zijn lattenbodem hadden gepikt.

-2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone