‘Boedapest heeft start Giro d’Italia 2020 binnen’

donderdag 11 april 2019 om 10:47
‘Boedapest heeft start Giro d’Italia 2020 binnen’

foto: LaPresse

De Giro d’Italia begint volgend jaar in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Giro-baas Mauro Vegni verklapte al eens dat zijn drieweekse rittenkoers Oost-Europa zou opzoeken.


Het gaat om drie etappes in Hongarije, waarbij een extra rust- en reisdag ingelast zal worden om het circus na drie dagen te verplaatsen naar Italië. Naar verluidt was ook Marseille in de race om de Giro-start van 2020 te organiseren.

Vorig jaar begon de Giro d’Italia nog in Jeruzalem, Israël. Dit jaar is het Grande Partenza gewoon in Italië, namelijk in Bologna. De start van 2021 is recent toegewezen aan Sicilië.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Veloburto 11 april 2019 om 11:08

Cool! Prachtige stad en het is weer eens wat anders. Ken alleen geen enkele Hongaarse renner

Brabander 11 april 2019 om 11:27

Ik zat toevallig aan hetzelfde te denken toen ik dit las :)
Maar ik ken er eentje: Laszlo Bodrogi. En dan houdt het ook op haha.

ivo001 11 april 2019 om 11:47

Ik kon me alleen deze naam nog herinneren die vorig jaar wel eens in een opstelling stond: Barnabás Peák . Stagiaire bij Quick-step geweest

Overigens zouden er nog wat meer hongaren zijn:
https://www.procyclingstats.com/nation/hu

ChefSpijker 11 april 2019 om 14:47

Valter is wel een groot talent.

Verweggistan 11 april 2019 om 15:16

Kuzstor (NovoNordisk) is momenteel de enige Hongaarse prof.
En een paar jaar geleden reed er een Hongaarse renner een jaar voor Lampre.

kielabokki 11 april 2019 om 15:23

+1

Komen de voormalig Oostblok-bobo’s ook eens aan de beurt.

Mooie stad, nieuwe markt.

Zoveel jaar terug had je die Hongaarse tijdrijder die wel goed was. Help eens….?

Edit: Bodrogi, dat was hem idd.

Gilberto 11 april 2019 om 16:28

Wel 2 leuke Hongaarse rensters

FDJ 11 april 2019 om 11:16

Verrassend. Had zelf verwacht dat ze voor Polen zouden gaan. Ronde van Polen startte in Italie enkele jaren terug en CCC is regelmatig middels een wildcard deelnemer in de Giro geweest.

xistnc 11 april 2019 om 11:28

Pfff. De Giro hoort natuurlijk gewoon in Italië te starten. Of eventueel in Nederland.

Rhohan 11 april 2019 om 15:22

Laten we dit soort verdienmodellen in het wielrennen nu niet om de haverklap ontmoedigen.

kaas 11 april 2019 om 11:35

Tof! Ik ben heel benieuwd wat voor etappes ze in Hongarije weten te verzinnen

stoemper 11 april 2019 om 14:34

Zou leuk zijn als ze direct al naar de top van de Kekes gaan. Zoals in de Ronde van Hongarije paar jaar terug. Dat lijkt mij de enige serieuze optie om een massasprint te voorkomen, in heel het land.

osca freire gomez 11 april 2019 om 11:36

Starten in Boedapest is mooi. Alleen jammer van de verplaatsing. In 3 etappes (Ongeveer 550 km) kan je ook naar Italie rijden. Dat zou ik mooier vinden.

Polleke 11 april 2019 om 15:50

Om de rijke Hongaarse wielertraditie te eren….?

Bouvage 11 april 2019 om 16:14

Kick!

Superhard dat eindelijk een organisatie naar nieuwe opties durft te kijken. Daarin loopt de Giro überhaupt voor. Graag ook een keer een start in Moskou, dan ben ik er sws bij om Ilnur aan te moedigen.

Retro Lex 11 april 2019 om 16:49

Hup Orban !