Bob Jungels: “Dit is mijn eerste zege in een sprint”

zondag 21 mei 2017 om 17:40

Bob Jungels kon kort na afloop nog moeilijk bevatten dat hij de vijftiende etappe in de Giro al gewonnen had. De wittetruidrager opende het bal in de finale en wist vervolgens de andere favorieten te vloeren in de sprint. “Het is niet makkelijk te realiseren, maar ik ben superblij met deze overwinning”, zei hij in het flashinterview.

“Ik wist dat ik goede benen had vandaag, dat voelde ik op de beklimmingen”, zegt de Luxemburger, die voor de vijfde zege van Quick-Step Floors zorgde. “Ik probeerde het op de laatste klim, maar het was een beetje langer dan ik had verwacht. In de afdaling zat ik in een perfecte positie in het wiel van Pozzovivo. Het is mijn eerste sprintzege, en om dat te doen in de Giro voor al deze jongens is prachtig.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

bartje 21 mei 2017 om 17:43

Verrassende winnaar vandaag. Steengoede renner!

Lowland 21 mei 2017 om 17:46

Nooit verwacht dat hij zo lang mee blijft doen. Ben benieuwd naar zijn presteren in de echte bergetappes van de komende week

Gebruikersnaam 21 mei 2017 om 17:49

Wel duidelijk een sprint van renners die niet gewend zijn om te sprinten.

Op zich wel knap dat zo’n Mollema, die dan een klassementsrenner met een goede finish zou moeten zijn, erin slaagt om slechts 10e van de 12 te worden.

Jacco van Stierop 21 mei 2017 om 18:10

@ Gebruikersnaam
Inderdaad, Mollema won toch ooit het puntenklassement in de Vuelta.
Goede lead-out, maar voor wie dan?

RGESINKNR1 21 mei 2017 om 18:24

Mollema reed echt een belachelijke “sprint”

Manuel Beltran 21 mei 2017 om 18:35

Mollema probeerde volgens mij gewoon te demmareren. Dat lukte niet, maar je kunt dan toch beter doorfietsen dan laten lopen?

Jowinho 21 mei 2017 om 18:52

@lowland: Ik zou de Giro van 2016 eens bekijken

schipperaar 21 mei 2017 om 18:55

Leuk voor Bob, al was het wel een mini massasprint, als dat gekleurde muisje al tweede kan worden..
Bauke dacht ze er allemaal even af te schudden, normaal zijn specialiteit, maar had best een keer achterom gekeken om in te zien dat het weinig nut had.

pirazzi 21 mei 2017 om 19:29

Het was nog 450 meter toen Bauke ging, achteraf had hij nog even moeten wachten.

Tijmuh 21 mei 2017 om 19:32

Rare poging van Mollema. Hij versnelt op een moment dat ook Pozzovivo dat doet aan de linkerkant, maar doet dat niet hard genoeg, waardoor die meteen in het wiel kan komen en de rest meteen aan kan sluiten. Een goede Mollema kan vertrouwen op zijn sprint en had in dit groepje in de top drie kunnen eindigen. Ik denk dat het beste er al van af is. Het zal weer een weekje zwoegen worden voor Bau in een poging om de schade zo veel mogelijk te beperken.

illu 21 mei 2017 om 19:42

Je zag mollema het ook heel lastig hebben op de klim… benen zijn gewoon op denk ik!

vinnievidefietsen 21 mei 2017 om 21:00

Mollema rijdt normaal wel verstandiger, maar dit was wel heel zinloos. Ik heb het gevoel dat Mollema (helaas, ik hoop het niet), maar ook mannen als Pinot, Yates, Amador, Pozzo en Jungels er nog doorheen gaan zakken. Pinot is een meester in energie verslinden in nutteloze pogingen weg te komen. Die tank is dan gewoon een keer leeg. Ik hoop stiekem op Kruijswijk voor een etappe en wellicht dat hij toch nog dicht bij een podiumplek kan komen…

Wielerfan1987 21 mei 2017 om 21:17

Hij liegt dat het gedrukt staat… ronde van Luxemburg Jungels versus Martens in de sprint na een handaflossing van zijn ploeggenoot.
Had gedeklasseerd moeten worden toen, maar dat gebeurde niet.

Was het 2014?? 2015??

Verweggistan 21 mei 2017 om 22:19

@wielerfan1987: 2013 alweer: http://www.cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=24723

wimpy 22 mei 2017 om 07:50

Hoezo? Mollema wou gewoon het tijdsverschil behouden en/of groter maken op de achtervolgers.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair