Bidongooier Roy Curvers: “Dan maar een stuk plastic tegen de ruit”

Bidongooier Roy Curvers: “Dan maar een stuk plastic tegen de ruit”

foto: Marcel Koch

woensdag 9 mei 2018 om 19:48

Roy Curvers zorgde in de slotfase van de etappe voor een opvallend moment. De 38-jarige Haelenaar van Sunweb, die aan zijn laatste jaar als profrenner bezig is, slingerde namelijk een bidon naar één van de neutrale wagens. “Hij reed me aan!”, verklaarde hij na afloop bij de NOS.

“Ik liet de laatste renner van het peloton gaan en in één keer kreeg ik een tik tegen mijn schoen. Hij was niet erg aan het opletten, denk ik”, zei Curvers. “Tegen een auto kun je niet praten, die zegt niets terug. Maar je wil toch op één of andere manier duidelijk maken dat het je niet zint dat hij niet op zit te letten. Dan maar een stuk plastic tegen de ruit.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

ikbenprocycling 9 mei 2018 om 19:52

No big deal. Begrip voor Curvers.

ONCE 9 mei 2018 om 19:55

Hij is wel aardig agressief de laatste dagen :D

vanSpringel 9 mei 2018 om 19:56

Waarom laat Curvers de laatste renner gaan ? en een neutrale wagen is nooit partijdig. Heb de koerst niet gezien waarin dat gebeurde, maar een flinke plakspuit uit de bidon op de vooruit zou wellicht meer impact hebben gehad dan de gehele bidon tegen de ruit te gooien.

josi 9 mei 2018 om 20:11

Die auto kan er ook niks aan doen, Roy.

Slurpie Blauw 9 mei 2018 om 20:12

Ontsla die incompetente chauf!

Pédaleur de charme 9 mei 2018 om 20:18

Van een wegkapitein verwacht je minimaal dat hij aan boord blijft. Iets meer zelfbeheersing zou prettig zijn bij Curvers, hoe verklaarbaar zijn reactie ook is.

Bikeage 9 mei 2018 om 20:24

Als Roy na dit seizoen ophoudt, dan kunnen ze bij Sunweb volgend jaar Bouhanni aantrekken om wat tikken uit te delen aan Aru en Shimano auto’s! ;)

Silent Hill 9 mei 2018 om 20:45

Toch even zijn testosteronspiegel laten nakijken.

LucasR 9 mei 2018 om 20:46

:D :D :D

Scott Sunderland 9 mei 2018 om 21:33

Ik ben ervan overtuigd dat Curvers de etappe anders had gewonnen. Hier werd hem een mooie overwinning door de neus geboord. Letterlijk bijna.

vluggejapie 9 mei 2018 om 22:10

Dude, chill.

SteelHorseCowboy 9 mei 2018 om 22:37

‘certainly not Dumoulin’

oscarito1908 9 mei 2018 om 22:51

Ik snap de frustratie zeer goed. Door onoplettendheid kunnen er doden vallen. Als je dan net een bidon in je hand hebt snap ik dat je dat tegen dat raam gooit. Wakker worden Shimano chauffeur!

Bikeage 9 mei 2018 om 23:58

Is overigens niet de eerste (of tweede) keer dat een Shimano auto iemand aanrijdt…

Stenalic 10 mei 2018 om 00:27

Haha vrij logische reactie lijkt me. No biggie verder, next.

Jean Dumas 10 mei 2018 om 06:29

Vendrame wordt bijna getorpedeerd door een volger in de finale, maar als een renner een stuk zacht plastic naar een auto gooit zijn de rapen gaar. Deze sport heeft een flinke reorganisatie nodig. Televisie- en juryregistratie met drones, fotografen niet op maar naast het parcours en 15 ploegen van 7 renners.

mark vv 10 mei 2018 om 08:16

Goede reactie. Volgende keer wel het ruitje kapot graag.

Mwielerfan 10 mei 2018 om 09:23

Boete van 5000, leren ze wellicht met andermans veiligheid om te gaan.

Bikeage 10 mei 2018 om 12:16

@Mwielerfan voor de chauffeur neem ik aan!

Headlines

Materiaalzone

Populair