Bevestiging: zondag duel Roglic-Pogacar in Sloveens kampioenschap

dinsdag 16 juni 2020 om 12:54
Bevestiging: zondag duel Roglic-Pogacar in Sloveens kampioenschap

© Cor Vos

Het zat er al even aan te komen, maar zijn team Jumbo-Visma heeft het vandaag officieel bevestigd: net als Tadej Pogačar gaat zondag ook Primož Roglič van start in het nationale Sloveens kampioenschap. 

Het vroege tijdstip van het Sloveense kampioenschap is opmerkelijk, omdat de UCI oorspronkelijk pas vanaf 1 juli wielerkoersen toestaat. De eerste WorldTourwedstrijden worden zelfs maar in augustus afgewerkt. Maar de Sloveens wielerbond stond erop om haar nationaal kampioenschap al in juni te organiseren, nu alle toppers nog in het land zijn. De UCI gaf zijn fiat.

En de toppers zullen er zondag ook aan de start staan. Pogačar bevestigde eerder al zijn deelname, vandaag deed ook Roglič dat bij monde van zijn team Jumbo-Visma. De twee kunnen er ook echt een duel van maken, want de 146 kilometer lange titelstrijd eindigt met een slotklim van vijf kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van acht procent.

Dit artikel delen:

32 Reacties

AWestie 16 juni 2020 om 12:58

Doe maar Primoz. TJV maakt mooiere kampioenstruitjes en Tadej gaat nog kansen genoeg krijgen.

Tonydepony 16 juni 2020 om 13:00

Na 3 maanden afzien, Amen

Arie den Blanken 16 juni 2020 om 14:40

Ik heb het actuele wielrennen niet gemist door de vele prachtige herhalingen van de beste momenten van de voorbije jaren op Sporza en Eurosport. Door omstandigheden heb ik die van 2017 en 2018 toen nauwelijks gezien en het grote voordeel van de herhalingen nu is dat het veel minder saai was omdat ze van een aantal etappes het slaapverwekkende er uit hebben gelaten. Iets wat ze wat mij betreft ook mogen gaan doen bij de actuele koersen in de toekomst.

Glorious 16 juni 2020 om 16:22

Door die herhalingen miste ik het nog meer

LB108 16 juni 2020 om 13:05

Logisch toch dat hij deelneemt? Is mijn eigenlijk niet verplicht aan je kampioenschap deel te nemen.. – ok je kan altijd met smoesjes afkomen – maar in deze situatie zou dat wel heel erg zijn tov je federatie/land..

Hier lijkt nu of het zo duidelijk een tweestrijd zal zijn maar dat valt nog af te wachten. Een kampioenschap is toch anders.. Tadej heeft nl ook nog enkele ploegenoten..

hanzul 16 juni 2020 om 13:18

Ook alleen Jan Polanc, volgens mij. Al is de vraag wat er gaat gebeuren als hij vooropkomt met ieman van Bahrein.

Groningen 16 juni 2020 om 14:23

in sommige landen (bijv. Belgie) is deelname volgens mij verplicht, in de meeste anderen voor zover ik weet niet

Derierre de la course 16 juni 2020 om 20:11

Volgens mij diskwalificeer je jezelf voor het eerstvolgende EK/WK op het moment dat je het NK niet rijdt. Al mogen hier ook weer uitzonderingen op gemaakt worden.

Die deelnameverplichting is een soort van “rubberen regel”.

hanzul 16 juni 2020 om 13:15

Ben wel benieuwd, na zo kampioenschap Bahrain heeft al enig echte ploeg meerdere ijzers in het vuur, ma als ze wachten op de sloklim moeten Traknik, Mohorič en co het normaal afleggen tegen deze twee. Al zal vorm nu meer zeggen dan staat van dienst.

BergjeopBergjeaf 16 juni 2020 om 13:18

Wie had 5 jaar geleden verwacht dat ik zondag eens goed ga zitten voor het sloveens kampioenschap

Al Phila 16 juni 2020 om 13:34

Wordt kiezen tussen Sloveens Kampioenschap en de Slag om de Balerberg. Of 1 extra scherm kopen, en stereo kijken.

LB108 16 juni 2020 om 13:40

Kom zeg, voor Slag om de Balerberg te kijken moet je je wel erg vervelen

Arie den Blanken 16 juni 2020 om 14:32

Die keuze is gemakkelijk. Als er alleen een Sloveens kampioenschap zou zijn kijk ik helemaal niet.
Overigens : het is de Balenberg en niet de Balerberg waar o.a. het belevingscentrum Sven Nys is gevestigd

Romāns Vainšteins 16 juni 2020 om 15:25

Volgens mij krijg je alles uit een top spion wat je maar weten wil mocht je die een week opsluiten in het belevingscentrum van Sven Nys op de Baalberg.

Yeez 16 juni 2020 om 13:45

Hij fietst wel tegen een blok van bahrein. Dat is lastig. Zie novak die vorig jaar won

Derierre de la course 16 juni 2020 om 20:12

De tennisser? ;)

Lance4eva 16 juni 2020 om 13:46

Ik zet mijn centjes op Pogacar of Mohoric.

koos verrek 16 juni 2020 om 14:06

Waar speel je dit??

Samlambeej 16 juni 2020 om 14:05

waar-te-zien??

koos verrek 16 juni 2020 om 14:07

Iemand info over waar ik dit kan volgen??

Nick van Silfhout 16 juni 2020 om 14:22

Mijn god, dit wordt toch hopelijk wel live en integraal uitgezonden op NOS en Sporza?! Ik zit er klaar voor.

IlPirata 16 juni 2020 om 14:27

Iemand al een stream? Of pakt eurosport dit op?

SVJ 16 juni 2020 om 14:29

Allemaal even Eurosport berichten!

Franco Ballerini 16 juni 2020 om 16:28

Wil ik graag doen. Heb je een e-mailadres?

SVJ 16 juni 2020 om 17:32

@Franco ea: https://www.eurosport.nl/contactus.shtml

Franco Ballerini 16 juni 2020 om 18:37

Bedankt SVJ. Verzoek gedaan.

Glorious 16 juni 2020 om 16:31

Pogacar heeft Polanc er nog bij.

Merlinappa 16 juni 2020 om 17:11

Van wat ik begreep zijn er weinig tot geen camera’s daar in Slovenie, dus ik vraag me af of het uitgezonden gaat worden.

Lance4eva 16 juni 2020 om 17:30

Dan rijden we er toch heen en dan filmen we het zelf?

koos verrek 16 juni 2020 om 17:43

Komop zeg dit moeten ze geven!

Cochise 17 juni 2020 om 07:26

Volgens een plaatselijke Sloveen wordt het nergens live uitgezonden.

Headlines

Materiaalzone

Populair