Bert Van Lerberghe, Davide Ballerini en Nils Politt in beeld bij Deceuninck-Quick-Step

Door , vrijdag 12 juli 2019 om 15:00
Bert Van Lerberghe, Davide Ballerini en Nils Politt in beeld bij Deceuninck-Quick-Step

©Cor Vos

Er staat nog niets  op papier, maar Bert Van Lerberghe lijkt op weg naar Deceuninck-Quick-Step. De West-Vlaming zou bij The Wolfpack zijn trainingsmakkers Tim Declercq, Yves Lampaert en Stijn Steels terugvinden. Ook de Italiaan Ballerini en de Duitser Politt zijn in beeld.


Van Lerberghe (26) stroomde eind 2017 door van Sport Vlaanderen-Baloise naar Cofidis. Na twee jaar in het roodwitte shirt van de Franse kredietverstrekker, is hij nu in beeld bij Deceuninck-Quick-Step. Eerder vernamen we ook al dat Stijn Steels van Roompot-Charles naar DQS overstapt.

Daarnaast heeft DQS-teambaas Patrick Lefevere volgens onze bronnen interesse in de Italiaan Davide Ballerini (foto). De 24-jarige Italiaan is momenteel aan de slag bij Astana en won drie weken geleden nog de wegwedstrijd op de Europese Spelen in Minsk. Vorig jaar eindigde hij derde in het puntenklassement van de Giro d’Italia en won hij de Memorial Marco Pantani en de Trofeo Matteotti.

Tenslotte meldt de Franse sportkrant L’Equipe dat ook Nils Politt (25) op het lijstje van Deceuninck-Quick-Step staat. Politt heeft echter nog een lopend contract tot eind 2020 bij Katusha-Alpecin, dus dat wordt nog even afwachten hoe de situatie bij het Zwitserse team de komende dagen en weken verder evolueert.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Shinzawai 12 juli 2019 om 09:10

Ballerini heeft ook een contract t/m 2020.

Nico Dick 12 juli 2019 om 10:14

denk dat hij maar een eenjaarscontract had. Zie ik toch ook op PCS.
In elk geval: hij gaat naar DQS…

tomke 12 juli 2019 om 10:24

Volgens de website van Astana tekende hij in augustus 2018 voor 2 seizoenen. Hij ligt dus normaal ook volgend jaar nog onder contract.

http://www.astanaproteam.kz/modules.php?name=astana&page=news&id=2047

PROVLA17 12 juli 2019 om 11:32

Ballerini naar DQS en Martinelli naar ASTANA

tomke 12 juli 2019 om 13:31

Dat stond deze morgen inderdaad in de Belgische pers. Alleen, Martinelli is na dit seizoen wel einde contract. Ik snap dus niet hoe die 2 transfers aan elkaar gelinkt zouden kunnen zijn. Martinelli is vrij om te gaan waar hij wil, Ballerini niet.

Witte Trui 12 juli 2019 om 09:17

Geen verrassende namen. Politt zou prima passen en wel eens een veelwinnaar kunnen worden bij DQS. Uiteindelijk (b)lijkt het budget wel iets krapper te zijn geworden.

De Speedies 12 juli 2019 om 09:36

Nee, alsjeblieft NEE. van Lerberghe vind ik nog oke. Die andere twee moeten gewoon concurrentie blijven van de Belgen, het liefst ook bij een Italiaanse en Duitse ploeg.

Wielert 12 juli 2019 om 09:43

Precies! Viviani, Mas, Stybar, ze moeten allemaal weg! En als een land geen wielerploeg heeft, mag dat land ook geen profs hebben! …

japio 12 juli 2019 om 09:58

Over Politt gesproken…Ik meen dat ik hem gisteren iets eetbaars zag overhandigen aan Bennett. Een open sollicitatie #wishfulthinking?

kelderfan 12 juli 2019 om 11:27

Wauw goed gezien. Als die weg mag bij zijn huidige Katusha, dan is die Politt een welkome versterking denk ik voor TJV of Wolfpack.

Daboytommy 12 juli 2019 om 16:50

Klopt. Hij gaat een drinkbus aan Bennett

Tinkerbell 12 juli 2019 om 10:21

Ballerini zit voor mijn gevoel wel op zijn plek bij Astana, zou het toch wel jammer vinden als hij daar weggaat. Begin die ploeg ook steeds sympathieker te vinden in tegenstelling tot Deceuninck.

dikkechaap 12 juli 2019 om 15:56

Het zou erg zonde zijn mocht Politt naar Quickstep vertrekken. Hopelijk vindt hij een sympathieke ploeg!

Brabander 12 juli 2019 om 16:03

Politt is wel het goudhaantje van Katusha. Die zal de ploegen voor het uitkiezen hebben. Zakarin viel gisteren ook weer ongelooflijk door de mand

Titaantje 12 juli 2019 om 16:57

Ik denk dat Zakarin er vooral als rittenkaper bij is. Of gewoon als uithangbord, zodat de commentatoren iedere keer kunnen zeggen “Katusha renner Zakarin lost weer vroeg vandaag.” Je moet je naam toch in die uitzending krijgen als ploeg

Titaantje 12 juli 2019 om 16:58

Ik hoop dat Politt als concurrent van de QS ploeg actief blijft. Mocht Katoesja stoppen en er geen fusie zijn met Corendon, dan zou ik Sunweb en CCC mooie bestemmingen vinden. Er is al een voorjaarskern bij die ploegen, en ze hebben nog wel ruimte voor een voorjaarskopman (Greg wordt ook wat ouder).

Samlambeej 12 juli 2019 om 18:41

Van Lerberghe en Steels, Ballerini en Politt, dat is toch 2×2 van hetzelfde? Ga dan voor Politt om zijn vlucht te beschermen kan hij nergens beter zitten dan bij DQS. Of CCC, daar is plaats en met de rappe Greg achter de hand.

Samlambeej 12 juli 2019 om 18:44

Complimenten voor WF op nationale TV door Michel Wuyts voor dit bericht. Hij noemde Wielerflits "vaak zeer goed ingelicht".

west 12 juli 2019 om 22:47

Zonder Terpstra èn volgend jaar zonder Gilbert zijn ze wel aardig onthoofd. Stybar lijkt de stap niet te zetten, Senechal moet nog een hele grote stap zetten om kopman bij DQS te worden… Dan hou je Lampaert en Asgreen over. Weet niet of er nog heel veel rek op Lampaert zit. Denk niet dat ie het niveau van een alleenkopman heeft. Asgreen is een hele speciale, maar nog heel erg jong. Dus ik vind Pollitt wel een goede en logische keuze. Als ze dè voorjaarsploeg willen blijven hebben ze wel zo iemand nodig, en misschien wordt meneer Lidl er nog wel blij van? .