Bernaudeau heeft nog geen sponsor, wil wel WT-licentie voor 2016

vrijdag 31 juli 2015 om 15:42
Bernaudeau heeft nog geen sponsor, wil wel WT-licentie voor 2016

De ploeg van Europcar heeft nog geen nieuwe sponsor, ondanks geruchten die het tegendeel beweren. Dat zegt ploegbaas Jean-René Bernaudeau tegenover het Franse Sudouest. Bernaudeau zal ondanks deze onzekerheden wel een WorldTour-licentie aanvragen voor volgend seizoen.

Volgens geruchten zou komend weekend een nieuwe sponsor aangekondigd worden, maar daar wil Bernaudeau niets van weten. “Ik weet niet wie dit soort shit verspeidt, maar het berokkent ons bijzonder veel schade”, zei hij. De ploegbaas was ondertussen vol lof over zijn renners, die volgens hem nog niet zoeken naar nieuwe werkgevers. “De jongens zijn allemaal heel solidair en wilden niet vertrekken. Ze blijven positief.”

Maar zoals gezegd, ondanks alles heeft Bernaudeau er vertrouwen in dat die sponsor zich meldt. “Ik zal een aanvraag indienen bij de UCI voor een WorldTour-licentie in 2016.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

r525 31 juli 2015 om 15:47

Ik heb er (misschien tegen beter weten in) het volste vertrouwen in. Het zou mooi zijn als er een sponsor komt die voor Coquard een betere trein kan regelen. Ik denk dat hij alleen dan zal blijven.
Als de ploeg echt op houdt te bestaan, dan, dan weet ik het echt niet meer :(

0
SCIC 31 juli 2015 om 16:05

Is er nog wel plek op WT niveau. Men wil toch terug naar 16 teams?

0
123poetertjes 31 juli 2015 om 16:21

WT is geen goed idee, daar is de ploeg niet breed genoeg voor. Vorig jaar moesten ze Rolland op die manier al opofferen in de Giro, waar hij het overigens wel goed deed. Op deze manier werd het elke grote ronde eigenlijk een net-niet. Om nog maar niet te spreken over verplichte nummertjes als Polen, Eneco, San Sebastian, Tirreno en Zwitserland. Pro Continentaal niveau past perfect bij ze, of er moet nog een potje vrijkomen door de nieuwe sponsor.

0
el cyclisto 31 juli 2015 om 16:25

Niet wt waardig! Hebben 2 hele goede en dan niks meer. I am en mtn zijn beter naar mijn mening.

0
koos1 31 juli 2015 om 16:31

Het is te hopen dat ze een nieuwe sponsor vinden, maar de ploeg zoals die de laatste jaren rondrijd heeft eigenlijk weinig in de protour te zoeken. De koersen die ze willen rijden als de tour krijgen ze altijd toch wel een wildcard voor.

0
Robs234 31 juli 2015 om 16:34

@el cyclisto IAM is al world tour

Wel bijzonder dat hij naar de World Tour wil. Zeker als Coquard en Rolland weggaan (wat nog niet aan de orde is), blijft er weinig over dan een stel vrijbuiters

0
r525 31 juli 2015 om 16:43

@123
Elke grote ronde minstens top 13 rijden vind ik persoonlijk niet “net – niet” voor een klein ploeg.
Over de verplichte nummertjes heb je gelijk. Van mij mogen ze ook best gewoon pro continentaal blijven. Maar met een grotere sponsor die wat goede aankopen doen staan ze zeker niet mis in de WT.

0
IljoKeisseFan 31 juli 2015 om 16:51

Ben het volledig oneens met de reacties hierboven! Europcar reed vorig jaar beter dan dat IAM dit jaar doet. Rolland en Quemeneur kleurden de tamelijk saaie Giro met hun aanvallen. Voeckler en Coquard waren sterk in de Tour en Sicard bleek eindelijk door te breken tijdens de Vuelta.

Natuurlijk is het tijd om een aantal renners eruit te knikkeren, maar bij Vendee U rijdt zo ontzettend veel talent rondt dat ze er alleen maar sterker op kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan Calmejane, Cardis, Cornu en Grellier. Met Boudat en Coquard hebben ze ook twee hele talentvolle sprinters. Ik zie niet in waarom ze de stap naar de World Tour niet zouden kunnen maken

0
el cyclisto 31 juli 2015 om 17:13

Robs234: weet ik ;) ik probeerde te zeggen dat Iam beter in de WT kan blijven ipv europcar
Keissefan: als ze een paar goede renners halen dan zijn ze het zeker waard. Maar ik zie ze dat niet doen. Misschien moeten ze eens naar een aantal buitenlanders gaan kijken.

0
Verweggistan 31 juli 2015 om 17:31

Europcar komt te kort op WT niveau (IAM valt tegen, maar heeft in principe genoeg kwaliteit en grote rondes kleuren @ikf is juist de taak van kleine ploegjes). De meeste goede renners liggen nu al onder contract, dus het team versterken gaat niet echt lukken. Als ik het zo hoor, dan is die sponsor wel rond, maar missen wellicht nog de handtekeningen of wil de sponsor het op een bepaald moment bekendmaken. Anders vraag je geen licentie aan en blijven de renners niet.

0
KeesD 31 juli 2015 om 18:19

Leuke ploeg dat europcar.
Altijd aanvallend.

0
MME 31 juli 2015 om 18:42

Wel raar als je geen sponsor hebt voor aankomend seizoen, maar wel een WT licentie aanvragen. Dan lijkt me het toch ook logisch dat je financieel dat kan onderbouwen? Nieuwe sponsor is er wel lijkt me, het is alleen nog niet officieel bevestigd.

Daarbij kan ik me ook herinneren dat vorig jaar, rondom de Astana affaire. Ook al sprake was dat Europcar een WT licentie zou krijgen, maar dat kon vanwege het financiële plaatje niet.

0
oscarito1908 31 juli 2015 om 21:54

Een Franse wold-tour ploeg minder zou niet verkeerd zijn.

0
MooieMario 31 juli 2015 om 22:29

Ik snap niet dat AG2R of FDJ Rolland niet haalt. Dat is toch 1 van de beste franse renners.

0
heuvelcolombia 31 juli 2015 om 23:10

Coquard zou toch naar IAM of BMC gaan? Lijkt me in dat geval sws niet reeëel dat Europcar WT wordt, hoewel ze wel de beste pc-ploeg zijn samen met Cofidis.

@Verweggistan, ik vind IAM helemaal niet tegenvallen. Elmiger reed een fantastisch voorjaar en Pantano en Frank rijden ook een goed seizoen. Pelucchi en Brändle rijden ook niet slecht.

@oscarito, ik snap niet wat je bedoelt, maar ben het iig niet met je eens.

0
west 1 augustus 2015 om 10:17

De vorige keer zijn ze op een heel laat moment de WT ingestapt. Misschien is de bedoeling dat deze keer, met een nieuwe sponsor, ook nieuwe renners worden aangetrokken….
Of het is een praatje om maar deuren te openen bij potentiële sponsors…

0

Headlines

Populair

Materiaalzone