Bernal pakt tijd op de tegenstand: “Grote verschillen op de sterrati”

woensdag 19 mei 2021 om 18:14
Bernal pakt tijd op de tegenstand: “Grote verschillen op de sterrati”

foto: Cor Vos

Egan Bernal sprak na de elfde etappe van de Giro d’Italia van een erg zware dag. Toch deed de kopman van INEOS Grenadiers de beste zaken en wist hij zijn voorsprong in de strijd om het roze zelfs verder uit te breiden.

“Op de sterrati verwachtten we grote verschillen en verschillende klassementsrenners hebben inderdaad tijd verloren”, stelde Bernal naderhand vast in het flashinterview. “Ik ben blij dat ik vooraan kon eindigen. Nu moeten we gefocust blijven voor de volgende dagen.”

In de slotfase liet de Colombiaan Emanuel Buchmann aanvankelijk wegrijden, om daarna naar de Duitser toe te springen en tijd te pakken op de concurrentie. “Het tempo lag echt hoog. Toen Buchmann aanviel, vroeg ik via mijn oortje hoe hij ervoor stond in het klassement.”

“Ze zeiden me dat hij op meer dan één minuut veertig stond, dus ik had wat marge om mee te spelen. De jongens van EF Education-Nippo trokken dan erg hard door. Toen Carthy aanging, wachtte ik even en sprong ik eerst naar hem en dan naar Buchmann. We werkten goed samen.”

“Ik denk dat we het goed hebben gedaan. We hebben wat tijd op de andere jongens gepakt, dus we moeten blij zijn met deze dag”, concludeerde Bernal tot slot.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Murcia 19 mei 2021 om 18:21

Gereden als een ware kampioen, met formidabele ondersteuning ook van de ploeg.
Overigens lijkt het toch niet helemaal lekker te zitten tussen Remco en Almeida, na de finish geen woord met elkaar gewisseld volgens HLN.

Romāns Vainšteins 19 mei 2021 om 18:54

HLN is een bitchblad. Die gaan over lijken en maken geen onderscheid tussen veren in de reet of mes tussen de ribben in deze.

Alexander Volcke 19 mei 2021 om 18:57

HLN is een tabloid. Die willen alleen maar meer drama voor meer clicks.

Zou het met een korreltje zout nemen

Westland95 19 mei 2021 om 18:23

Geweldige coureur, echt een genot om naar te kijken.

xistnc 19 mei 2021 om 18:29

Hij moest het in de finale wel weer helemaal alleen doen. Ik hoop dat hij in zijn contract heeft laten vastleggen dat hij versterking krijgt qua ondersteuning.

Handige Harry 19 mei 2021 om 18:53

Heerlijk dit.

Papa Bart 19 mei 2021 om 18:56

Daar is Bernal toch kopman voor? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dit niet met enig sarcasme hebt geschreven…

Olly 19 mei 2021 om 18:57

@IK denk dat WvA als versterking in de bergen aangetrokken gaat worden.

reusjen 19 mei 2021 om 18:58

Papa Bart, dit is een verwijzing naar het commentaar op Jumbo-Visma.

Romāns Vainšteins 19 mei 2021 om 19:07

Maar wie is sterk genoeg om hem dat laatste stuk op sleeptouw te nemen?

assen 19 mei 2021 om 20:36

@Olly: jij krijgt de prijs voor leukste opmerking van de dag. :-)

stalle 19 mei 2021 om 18:45

Bernal en Ineos zijn gewoon een klasse sterker dan de rest.
Voorspelbaar.

Wildebert 19 mei 2021 om 20:08

Jij ook beste stalle, dezelfde post heb je ook in een ander topic al gegeven.

Alexander Volcke 19 mei 2021 om 18:58

Bernal gewoon in prachtige vorm.

Genot om hem zo bezig te zien!

tvm 19 mei 2021 om 19:40

Pogacar, Bernal & Roglic zijn de beste ronderenners van de afgelopen jaren. Kort daarachter S. Yates, G. Thomas en Carapaz.

Daar staan dus 3 renners van Ineos bij.

Titaantje 19 mei 2021 om 20:12

Dumoulin hoort daar door zijn rondezege en 2e plek in de Tour toch ook tussen, ondanks dat hij een schijtert is.

Wim Kruithof 20 mei 2021 om 09:04

Dumoulin is geen schijtert en nee… hij hoort hier niet tussen.

Turtlehead 19 mei 2021 om 20:10

Als hij zo doorgaat, krijgen ze bij INEOS spijt dat ze hem niet naar de Tour hebben durven sturen…

antilek 19 mei 2021 om 20:30

Hij is momenteel zoveel beter.

Luke 19 mei 2021 om 20:37

INEOS heeft gedurfd gekoerst en ze zijn all-in gegaan toen Evenepoel moest lossen om zo het verschil te maximaliseren. Daarna zat Bernal wel geïsoleerd maar werd hij geholpen door anderen die er ook belang bij hadden om te koersen. Voor hetzelfde geld had Bernal in zijn eentje de kar moeten trekken met telkens demarrerende concurrenten.

VerstandOpNul 19 mei 2021 om 20:51

Ja, niet leuk voor Remco natuurlijk.. maar dat was echt mooi hoe ze daar koersten..

assen 19 mei 2021 om 20:38

Heb sympathie voor Bernal. Klasse hoe hij vandaag heeft gereden.

Al snapte ik niet waarom INEOS zo hard achter het TJV duo reed, op gewoon asfalt. Leek mij onnodig.

Aerosolo 19 mei 2021 om 21:32

Ze hadden beter op eind tweede strook erachter kunnen rijden. Dan was Evenepoel misschien daar al gelost.

Djamolidin Abdoezjaparov 19 mei 2021 om 20:58

Jammer dat Almeida vandaag is opgeofferd. Nu staan DQS helemaal met lege handen …

Aerosolo 19 mei 2021 om 22:31

Ja, als Almeida met de groep Foss over de streep was gekomen, dan stond hij nu 16de ipv 17de in het AK, op 5:22.

reusjen 19 mei 2021 om 22:43

Dat is wel een beetje scorebordjournalistiek aerosolo. Het grootste gedeelte van die tijd heeft hij verloren tijdens zijn offday in het slechte weer. Hij lijkt verder goed in orde en als hij dat volhoudt gaat hij nog flink stijgen. Uiteraard weet je dat niet, maar dat Evenepoel er verder doorheen gaat zakken is wel aannemelijk, en dat was het ook voor de start van de Giro. Door Almeida te “offeren” sta je dan uiteindelijk met lege handen.

Jan Jaap G 19 mei 2021 om 21:49

Bernal heeft heel mooi gestreden met zijn ploeg en niet voor het eerst, beste man in koers en verdiende leider. Maar heeft nu ook al twee keer flink uitgehaald met het echte zware werk nog voor de boeg. Wat gebeurt er als hij een keer door het ijs zakt? Zoncolan is een killer. Alles is nog mogelijk.

Nillus 20 mei 2021 om 06:52

#Jaap inderdaad ook Bernal kan een slechte dag krijgen, lekkeband of gewoon vallen..
Het zijn dan ook gladiatoren !
Ineos heeft geweldig gereden, ik heb genoten van Ganna, alweer !
Prachtige sport gezien

Headlines

Materiaalzone

Populair